Offentlig amning
Kontakt forfatteren af dette andragende
Re:
kvinder må godt amme i det offentlige rum.. men 2% af caféerne vil ikke have det. Find nu for helvede noget meningsfuldt at bruge tiden til. Fx skabe værdier til det samfund, der forsøger de fleste af kvinderne
Re:
barnets ret??? jamen så find da et sted hvor du må amme! hvis du er gæst hos mig bestemmer jeg da hvad jeg vil tillade.. Get a life
Det er faktisk ret simpelt.
ENIG!
Det kan kun undre, hvordan amning pludselig er blevet så grotesk... short og tshirts er blevet kortere, bikinier og badebukser mindre, medierne oversvømmes med våde kys og letpåklædte par, for ikke at tale om reality shows... Måske folk netop frygter, hvad der ikke kan iscenesættes og gøres smukt for beskureren... LAD OS NU FOR POKKER BARE AMME VORES BØRN!!! ... som vi altid har gjort... som ikke kræver kamera og forskønnelse... Det handler da kun om at give mad til de mindste af os alle... mere er der ikke i det!!!!!
Re:
Der er jo desværre et andet aspekt i denne debat end det rent blufærdige:
Skal man så lukke café/restaurant når barnet eventuelt gylper ud over det hele efter sit måltid ??
Man er jo nødt til også at tænke lidt på det rent hygiejniske i denne sag, ikke sandt, og derfor tror jeg mange spisesteder har valgt at sige fra over for amning på spisestedet.
Har man på spisestederne et specielt sted, hvor denne amning kan foregå på forsvarlig hygiejnisk måde, så finder jeg det på ingen måde problematisk; men inde i selve spiselokalet vil jeg af ovennævnte grund alltid være imod.
Re: ENIG!
Jo, der er det rent hygiejniske problem med, at babyen måske kaster op ud over det hele efter måltidet !!
Hvor mange ville så bare sidde tilbage og fortsætte sit måltid ?
This comment has been removed by the person who wrote it.
BARNET'S RET ...
Hvad så med:
- andre gæsters ret
- forurening fra mulig opkast fra barnet
Hvorfor taler folk kun om blufærdighed og sultne børn, når man lige så meget burde tænke på, hvilke konsekvenser det ville medføre for spisestedet, hvis barnet kaster op efter måltidet ??
Spisestedet må jo lukke forretningen resten af aftenen på lige fod med:
- taxachaufføren, hvor en passager kaster op i bilen.
- ambulancefolk, som tager bilen ud af drift ved opkast eller urin
- politiet, som ikke må bruge biler med uheld efter 'bræk & urin'
Det er jo tilladt lige at tænke på, hvor 'forurenende' sådanne bakteriebomber kan være; men alle I mødre, og sympatisører til disse mødre, ville selvfølgelig:
- blive siddende og spise videre
- ikke klage over lugten i taxaen på vej hjem
- ikke have noget imod, hvis jeres egne små børn rodede rundt i det ammende barns 'uheld' af nysgerrighed
TAG JER DOG SAMMEN, OG KIG LIDT LÆNGERE UD I OMGIVELSERNE !!!
Skal små børn så også have lov til at besørge på offentlig vej, fordi de ikke forstår, man ikke gør sådan noget ???
Vil I alle være ligeglade med, at andre børn tisser i den samme svømmepøl, som jeres børn bader i ???
Hvorfor er så mange imod hunde, som skidder på fortove & stier, når det er noget naturligt for hunden at gøre ???
Hvorfor blliver så mange forargede over, at katte besørger på deres grund; de dækker det da til bagefter ???
(Alle disse ting er også et problem med bakterier, og derfor reagerer follk på dem; hvorfor er det så plludslleg helt i orden, at man ammer et spædbarn på et offentligt spisested ??)
Re:
Kvinder kan amme alt det de vil i det offentlige rum, når bare det ikke lige er på et spisested.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=549533175113889&set=a.109090889158122.11855.100001716333225&type=1&theater
Læs mit indlæg med titlen 'BARNET'S RET'
Re:
Det har intet med babser at gøre, men derimod har det en masse med bakterier at gøre.
This comment has been removed by the person who wrote it.
TINE
...
Damn hvor går nogen ynkelige skvat i små sko.
Alle har sku ret til mad. ;)
Re: ammende kvinder
Mad er en menneske ret
Wtf, mad er en menneske ret også for babyer
Ps: stik mig lige en liste over caféer og restauranter, hvor disse livgivende bryster i aktion er forment adgang - så jeg kan slippe for at besøge fortiden
| This discussion has been closed. |