Offentlig amning

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Offentlig amning.


Gæst

#176

2013-06-21 13:16

Hvis kvinder i Danmark ikke kan amme deres børn når de trænger til at spise, uanset hvor deres mødre opholder sig, kan man lige så godt forbyde ammende kvinder i DK til at komme uden for husets 4 vægge. Et spædbarn kan ikke lære at spise på bestemte tidspunkter, sådan virker amningen ikke. Det er bare så kvindefjendsk. Ingen grund mere til at tale om kvindeundertrykkelse i bestemte kulturer/religioner er. Det her, er kvindeundertrykkelse i allerhøjeste grad. Hvis kvinderne ikke må amme i det offentlige rum, hvor end og hvornår det kræves, er kvinder lige så undertrykte i et 'FRIT' land som Danmark, som i så mange andre lande som vi slet ikke vil sammenligne os med.

Gæst

#177

2013-06-21 21:13

underskrevet!!
mulle

#178 Re:

2013-06-23 00:59

#176: -

kvinder må godt amme i det offentlige rum.. men 2% af caféerne vil ikke have det. Find nu for helvede noget meningsfuldt at bruge tiden til. Fx skabe værdier til det samfund, der forsøger de fleste af kvinderne


Gæst

#179

2013-06-23 09:11

Og mine børn og børnebørn skal også have lov at kunne færdes nøgne på stranden...
Milkman

#180

2013-06-23 09:13

jeg kigger da hver gang jeg ser en ammende kvinde, ja sorry men ser brysterne. de er extra store og flotte med mælk i. Det er da lækkert med ammebryster.

Gæst

#181

2013-06-23 10:54

Spørgsmålet om fri amning handler hverken om hensynet til det offentlige rum eller om kvinders rettigheder, men om BARNETS RET!!!! Ret til at få mad, når behovet opstår, og det er et behov, der ikke kan udsættes, når der er tale om et få måneder gammelt barn. Og så er der i øvrigt juridisk set med amning ikke tale om en blufærdighedskrænkelse i straffelovens forstand, hvorfor ligestillingsnævnets afgørelse juridisk er forkert - og afgørelsen burde derfor indbringes for domstolene.
Molledrengen

#182 Re:

2013-06-23 11:17

#181: -  

 

barnets ret??? jamen så find da et sted hvor du må amme! hvis du er gæst hos mig bestemmer jeg da hvad jeg vil tillade.. Get a life

Gæst

#183

2013-06-23 12:53

Man behøver jo ikke sidde og strutte med brysterne, bare fordi man ammer. Skjul det lidt med blusen eller en klud, så folk ikke nødvendigvis behøver kigge på dem.
Det er faktisk ret simpelt.
MariaS

#184 ENIG!

2013-06-23 22:05

#1: -

Det kan kun undre, hvordan amning pludselig er blevet så grotesk... short og tshirts er blevet kortere, bikinier og badebukser mindre, medierne oversvømmes med våde kys og letpåklædte par, for ikke at tale om reality shows... Måske folk netop frygter, hvad der ikke kan iscenesættes og gøres smukt for beskureren... LAD OS NU FOR POKKER BARE AMME VORES BØRN!!! ... som vi altid har gjort... som ikke kræver kamera og forskønnelse... Det handler da kun om at give mad til de mindste af os alle... mere er der ikke i det!!!!!


Gæst

#185

2013-06-26 09:11

Babyer skal have mad, og det Skal de ikke tvinges til at få på et toilet, eller at måtte vente til moderen kommer hjem eller finder et passende sted. Synes det er grotesk at denne debat overhovedet finder sted!

Gæst

#186

2013-06-30 12:07

Amning bør være mulig over alt.
Den nybagte far

#187 Re:

2013-07-11 00:25

#5: -

Der er jo desværre et andet aspekt i denne debat end det rent blufærdige:
Skal man så lukke café/restaurant når barnet eventuelt gylper ud over det hele efter sit måltid ??


Man er jo nødt til også at tænke lidt på det rent hygiejniske i denne sag, ikke sandt, og derfor tror jeg mange spisesteder har valgt at sige fra over for amning på spisestedet.

Har man på spisestederne et specielt sted, hvor denne amning kan foregå på forsvarlig hygiejnisk måde, så finder jeg det på ingen måde problematisk; men inde i selve spiselokalet vil jeg af ovennævnte grund alltid være imod.


Gæst

#188 Re: ENIG!

2013-07-11 00:29

#184: MariaS - ENIG!

Jo, der er det rent hygiejniske problem med, at babyen måske kaster op ud over det hele efter måltidet !!
Hvor mange ville så bare sidde tilbage og fortsætte sit måltid ?

 

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-07-11 00:53


Finn Z.

#190 BARNET'S RET ...

2013-07-11 01:02



Hvad så med:
- andre gæsters ret
- forurening fra mulig opkast fra barnet

Hvorfor taler folk kun om blufærdighed og sultne børn, når man lige så meget burde tænke på, hvilke konsekvenser det ville medføre for spisestedet, hvis barnet kaster op efter måltidet ??

Spisestedet må jo lukke forretningen resten af aftenen på lige fod med:
- taxachaufføren, hvor en passager kaster op i bilen.
- ambulancefolk, som tager bilen ud af drift ved opkast eller urin
- politiet, som ikke må bruge biler med uheld efter 'bræk & urin'

Det er jo tilladt lige at tænke på, hvor 'forurenende' sådanne bakteriebomber kan være; men alle I mødre, og sympatisører til disse mødre, ville selvfølgelig:
- blive siddende og spise videre
- ikke klage over lugten i taxaen på vej hjem
- ikke have noget imod, hvis jeres egne små børn rodede rundt i det ammende barns 'uheld' af nysgerrighed



TAG JER DOG SAMMEN, OG KIG LIDT LÆNGERE UD I OMGIVELSERNE !!!


Skal små børn så også have lov til at besørge på offentlig vej, fordi de ikke forstår, man ikke gør sådan noget ???

Vil I alle være ligeglade med, at andre børn tisser i den samme svømmepøl, som jeres børn bader i ???

Hvorfor er så mange imod hunde, som skidder på fortove & stier, når det er noget naturligt for hunden at gøre ???

Hvorfor blliver så mange forargede over, at katte besørger på deres grund; de dækker det da til bagefter ???

(Alle disse ting er også et problem med bakterier, og derfor reagerer follk på dem; hvorfor er det så plludslleg helt i orden, at man ammer et spædbarn på et offentligt spisested ??)

Finn Z.

#191 Re:

2013-07-11 01:18

#176: -

Kvinder kan amme alt det de vil i det offentlige rum, når bare det ikke lige er på et spisested.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=549533175113889&set=a.109090889158122.11855.100001716333225&type=1&theater


Læs mit indlæg med titlen 'BARNET'S  RET'


Gæst

#192 Re:

2013-07-11 01:20

#76: m -

Det har intet med babser at gøre, men derimod har det en masse med bakterier at gøre.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-07-11 03:54



Gæst

#194

2013-07-13 10:45

ER DET IKKE DET SMUKKESTE OG MEST NATURLIGE VERDEN HVORDAN KAN DET VIRKE KRÆNKENDE?
TINE

Gæst

#195

2013-07-15 06:13

Jeg fatter overhoved ikke at der skulle være et problem med amning - når barenet ammer bliver det roligt og tilfreds, må man ikke amme vil man have mange fler grædende og skrigende babyer i byen.. det er ikke sjovt for nogen.
Kenneth Hansen

#196 ...

2013-07-16 22:20

Haha det er det latterligste jeg længe har set. :D
Damn hvor går nogen ynkelige skvat i små sko.
Alle har sku ret til mad. ;)

Gæst

#197

2013-07-17 13:00

Fø´li er det helt ok at amme i det offentlige rum.
idder der er noget der hedder sutteflasker

#198 Re: ammende kvinder

2013-07-17 13:04

Gæst

#199 Mad er en menneske ret

2013-07-17 14:46

Okay man ved bare der er noget galt i Danmark når regeringen vil lovgive om vores dejlige bryster!!
Wtf, mad er en menneske ret også for babyer
Ps: stik mig lige en liste over caféer og restauranter, hvor disse livgivende bryster i aktion er forment adgang - så jeg kan slippe for at besøge fortiden
gæst

#200

2013-08-02 10:06

Og hvis jeg så skal tisse, kan det vel også foregå i al offentlighed - det er jo også helt naturligt--