Offentlig amning

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Offentlig amning.


Gæst

#26

2013-06-14 12:48

Tænk sig, hvor svært kan det være, at se den anden vej. Det gør jeg, når jeg møder noget, der i mine øjne ikke er værd, at se på.

Gæst

#27

2013-06-14 13:28

Det accepteres at der er nøgne kvinder over alt, men en ammende mors bryst (der for det meste knapt er synligt) er en blufærdighedskrænkelse.....?

Gæst

#28

2013-06-14 13:41

Jeg ammer når og hvor min baby vil!
ADH

#29 Amning i offentligt rum

2013-06-14 14:00

Ja til amning i offentligheden, nej til bleskift på cafeer og restauranter og nej til ammeindlæg på bordene

Gæst

#30 ammende kvinder

2013-06-14 14:39

kan slet ikke forstå hvorfor helt små børn absolut skal med, de har ikke en skid ud af at komme med, og ja det ser ulækkert ud at sidde der og spise når en kvinde sidder der og ammer og nej jeg ser det ikke som noget sexualt, bare frastødende og ulækkert. mener i det hele taget at børn ikke skal med på cafe, skal tøjres udenfor ved siden af hunden

Gæst

#31

2013-06-14 15:00

Har du skrevet under ?
Bøvs!

#32 Barnet skal spise når det er sultent!

2013-06-14 15:09

Jeg gør mig lidt tanker....
Skal private åbne døre for amning, skal cafeer anses for privat?
Skal bleskiftning kunne foregå inde i cafeen, det er også naturligt og burde ikke virke stødende? Børn plejer jo at bøvse efter amning, det lugter jo også lidt
Jeg mener bare hvor går græsen for hvor en virksomhedsejer må bestemme over sine egne aktiver!
Åbenbart ved amning iflg feminist og småbørnsmødre juntaen.

Gæst

#33 Re: Barnet skal spise når det er sultent!

2013-06-14 15:38

#32: Bøvs! - Barnet skal spise når det er sultent!

Er det ikke at gøre grin med emnet? Hvordan kommer bleskift lige ind i billedet? Det er amning vi snakker om?


Gæst

#34

2013-06-14 17:11

Godt initiativ og kan vi så få nøgne bryster af busserne!? Det er krænkende

Gæst

#35

2013-06-14 17:44

En så naturlig ting som amning bør ikke gøres til skamme på den måde. Jeg vil til enhver tid boykotte steder, hvor amning ikke er tilladt. Dette er et signal om at kampen for ligestilling endnu ikke er forbi

Gæst

#36

2013-06-14 18:09

Super initiativ. Jeg støtter amning 100% i ALLE SAMMENHÆNGE <3
Ia

#37 Almindelig høflighed gælder også ammende

2013-06-14 18:16

Amning er ikke fripas til at lægge almindelig høflighed på hylden. Jeg tænker lidt at når der bliver talt amning, så er der som om der m samme bliver draget paralleller til bleskift, store frie hængene (pardon) patter og mælk der sprøjter ukontrolleret. Vi ammende bliver hurtigt "kontrære": ja JEG ammer hvor og hvornår jeg vil og så må folk kigge væk. Jeg tror den helt almindelig fornuftige borger og den helt almindelige fornuftige mor og amme, er helt fine og bemærker kun det de vil bemærke: et barn der får den bedste mad der findes til baby de første mange måneder af et barns liv. Namaste

Gæst

#38

2013-06-14 19:26

Når Skotland er længere fremme end Danmark på det område må Danmark simpelthen tage sig sammen! I Skotland må jeg amme hvor og når som helst, det er beskyttet af loven! Jeg har eller altid været meget stolt af den danske sundhedskultur, men den nuværende debat har overrasket mig meget - retten til at give sit barn mad når det har brug for det skal beskyttes ved lov nu! De mange kommentarer i debatten fra folk (hovedsagligt mænd) som mener de skal bestemme hvor mødre må amme viser med al tydelighed at der ER brug for en sådan lov!
Dittemor

#39 Dobbeltmoral

2013-06-14 19:26

Det er utroligt, at jeg samtidig med at dette emne debatteres, skal se reklamer på de københavnske busser med et kæmpebillede af et par perfekte (?) bryster, som man kan få lavet hos en plastikkirurg....For mig står det som endnu en ækel objektificering af os kvinder: skal vi rende rundt og være dukker med strittende "dutter" hele vores liv, og få dem serviceret hos en kirurg når vi holder op med at have fortrin som en syttenårig? Og så er det vel en logisk følge, at offentlig amning ses som noget seksuelt, hvis en kvindes bryster kun er til at stritte med og tiltrække sig mændenes gunst, ikke sandt? Jeg synes vores samfund er en smule forskruet.

Gæst

#40

2013-06-14 19:43

Små børn der spiser. Hvorfor må de ikke befinde sig på et offentligt sted. Man kan da finde mange andre der spiser og drikker på en alternativ måde.

Gæst

#41

2013-06-14 19:44

Lad os selv bestemme hvordan vi skal leve vores liv. alt er ikke en politisk beslutning.

Gæst

#42

2013-06-14 21:13

Det er forfærdeligt at vi er kommet et sted hvor dette virkelig KAN ske!!

Gæst

#43 Bare bryster...

2013-06-14 22:45

I Viborg er samtlige bybusser pt prydet med kæmpe reklamer for "nye bryster" - altså siliconebryster fra nygart privathospital - med et kæmpe billede af bare siliconebryster. Det må man gerne... men helt naturlige bryster med deres oprindelige funktion - madpakker - skal gemmes væk hjemme i privaten?!? Så så længe det er perfekt og sexet og prestigebetonet er det ok eller?!? Jeg kan simpelhen ikke forstå hvis vi i et land som Danmark er endt med en så forkvaklet opfattele af kroppen at vi ikke kan se en ammende mor uden at blive forfjamskede? Eller er problemet at caféerne er bange for, at kvinderne på den måde skal medbringe egen mælk til kaffen så de mister ekstraindtægten på latte?

Gæst

#44 Re: ammende kvinder

2013-06-14 22:50

#30: - ammende kvinder

måske du selv blev tøjret lidt for meget sammen med hunden da du var spæd...?


Gæst

#45

2013-06-14 23:26

Jeg ved godt at der altid er nogen der skal overdrive og fylde det hele med deres amning og bleskift på cafebordet... men hey, der er altid nogen der har brug for at være mere naturlige end det naturlige. Det er helt naturligt at amme og dem der finder det blufærdighedskrænkende, er sgu ikke helt rigtige i deres hoveder. Så til alle jer der har et ekstra behov for opmærksomhed og dem med de snævre hjerner, er i ikke søde og tage det et andet sted hen, så vi andre kan fortsætte med at amma vores børn i fred, uden at føle at vi er i vejen og overtræder noget som helst?!!

Gæst

#46

2013-06-14 23:34

At amme er at give mad til et lille barn.

Gæst

#47

2013-06-15 01:07

Tænk, at noget så naturligt og selvfølgeligt overhovedet skal diskuteres!!!!!!

Gæst

#48

2013-06-15 05:00

er der noget mere naturligt i denne verden ...............NEJ
Stine aka ammestine

#49

2013-06-15 05:28

Amning bør være en ret på lige fod med respiration alle de steder hvor småbørn må opholde sig. Ærgerligt at det skal diskuteres, men så må vi hellere se at få noget godt ud af det ,-)

Gæst

#50

2013-06-15 05:40

Synes det er utroligt det overhovedet er kommet her til. Og en kommentar om, at så skal man ikke tage børnene med men "tøjre dem udenfor sammen med hunden" eller lade dem være hjemme?????? Små børn skal spise hver 2.-3. time, nogle gange oftere. Med andre ord kan ammende kvinder ikke gå uden for hjemmets fire vægge i ½ år eller mere. Kan ikke gå på café eller i biografen fordi nogle bliver stødt af amning, men ikke af bare bryster på busser, busskure, reklamer og alt muligt andet???

Det næste bliver vel at homoseksuelle ikke må kysse/holde hånd offentligt fordi det er der nogen der bliver stødt over. Hvad fanden er det da for noget. Det er da ikke et muslimsk land vi bor i, hvor kvinder skal dækkes til. Og mændene er da glade for hvert blik til kavalergang, bryster, hofter og lår på alle andre tidspunkter end når brysterne bruges til det de faktisk er der til.
De fleste kan sagtens amme uden at flashe det hele, uden at svinge med dem, uden at skifte ble på bordene og uden at ligge ammeindlæg midt i maden. Tror det hele bunder i at mændene er utilfredse med der er et lille hoved der tager deres udsigt til brysterne ;-)