NEJ tak til den nye offentlighedslov

Quoted post

Moesmann

#1994 Anbefaler alle os at sende en mail til retsordførerne

2013-05-31 12:00

Her er hvad jeg netop har sendt til retsordførerne for S, SF, V og K:

Email adresser:
tom.behnke@folketinget.dk
karina.lorentzen@ft.dk
ole.haekkerup@ft.dk
michael.aastrup@ft.dk


Hej

Jeg er en 32 årig borger med en del erfaring fra arbejde i USA. Det betyder også at jeg ser tingene lidt mere internationalt end de fleste. Vi har et godt ry i udlandet for vores åbenhed, retsstat og demokrati. Men det er snart ved at være slut!

Der er få politiske sager der kan få mig til virkelig at protestere! Den her offentlighedslov eller hemmelighedslov som den rettelig burde hedde er simpelthen en skændsel.

Argumenter:
- Vi er i forvejen et langt mere lukket land end f.eks. Sverige
- Offentlighed er kritisk nødvendigt for et åbent og frit samfund: uden offentlighed ingen dialog og uden dialog er der plads til diktaturet!
- Det er mistænkeligt at lovgiverne selv vil holde mest muligt hemmeligt
- Der er utallige rigtige og vigtige "skandalesager" som ikke ville have set dagens lys med den nye lov: offentlighed er en vigtig check and balance komponent
- I erhvervslivet har vi en "light of day" term der bruges til at reality checke alle forretningsforslag: kan de tåle offentlihedens søgelys. Hvis de ikke kan må de kasseres prompte. Det er utåleligt og betændt at det samme ikke skal gælde for politik!

Uden offentlighed og transparens hvem skal så sikre retsstaten og demokratiet??

Få så stoppet den lov! Det et stort skridt i retning af diktatur i Danmark og er med til at få mig til at tage min gode uddannelse og emigrere!

Med venlig hilsen

Michael

Svar

Susanne

#1995 Re: Anbefaler alle os at sende en mail til retsordførerne

2013-05-31 12:17:08

#1994: Moesmann - Anbefaler alle os at sende en mail til retsordførerne

serverne er vist nede - folk bombarderer borgen lige nu pga. EB:)