Bevar Almegårds Kaserne

Quoted post

Jens Lundberg
Gæst

#59

2013-02-24 13:07

Som Bornholmer og ansat i Forsvaret, mener jeg selvfølgelig at Almegårds Kaserne skal bevares. Ikke ud fra et militært synspunkt, men for at bevare de få statslige arbejdsplader vi har tilbage på Bornholm. Når det er sagt, så tænker jeg hvor var opbakningen henne da det blev besluttet at lukke Maritimt Overvågnings Center Syd, det tidligere Marinedistrikt. Man hører ikke en lyd fra hverken befolkningen eller politikere. Når ja, det drejer sig jo også kun om 50 fastboende Bornholmere der betaler deres skat på Bornholm. Både Borgmesteren og andre skriver, og jeg citere "Soldaterne her på øen kan ikke bare rejse til nabokommunen for at få arbejde, og Bornholm er i forvejen et af de områder i Danmark med den højeste arbejdsløshed" De mener måske at vi i Søværnet bare kan sejle vores egen sø.

Svar

Vælg et brugernavn

#63 Re:

2013-02-24 14:02:02

#59: Jens Lundberg

Helt enig Jens. Iflg. Peter J. Jensen i pressen nov. "Det er da ærgerligt for personellet at få sådan en besked op til; men når der skal spares 2,7 mia så må alle holde for og løfte sammen" ingen hjælp.

Anjaliva

#67 Re: Hørt hørt, desværre.

2013-02-24 15:48:45

Søren Dyrby Schou

#69 Re:

2013-02-24 16:14:59

#59: Jens Lundberg -

Sgu rigtigt Jens! Det gik jo hurtigt og smertefrit, men var det ikke en intern beslutning i Forsvaret og ikke politisk? Så vidt jeg husker, læste vi bare, at BHM lukkede, der var ingen extern offentlig diskussion og mulighed for stillingtagen? Ellers havde jeg skrevet under på netop det. Jeg har i min egen stemme skrevet som bemærkning, at jeg hellere havde set Overvågningscenter Syd bevaret frem for AK. mvh og best wishes for jer alle deroppe. En gl. kollega.