Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv


Gæst

/ #340

2016-03-09 10:40

Jeg har i mange år undret mig over denne regel. Jeg har været selvstændig erhvervsdrivende, men jeg har nu sat mit firma i bero, da jeg fandt ud af at jo mere jeg tjente jo mindre fik min kone i førtids pension.
Det værste af det hele er at reglen er skruet så åndsvagt sammen at det gik ikke engang efter hvor meget jeg hev ud i løn til mig selv af firmaet, men efter firmaets overskud. Det vil altså sige at selv de penge jeg lod stå i firmaet til evt senere investering i værktøj osv, var med til at bestemme hvor meget min kone ville få i førtids pension.
Hvor åndsvagt må systemet da lige være skruet sammen. Denne regel har bremset udviklingen og udvigelse af mit firma. Til at starte med måtte jeg fyre mine medarbejdere, men nu har jeg simpelthen givet op og lukket formaet helt ned, da overskudet gjorde at min kone kun fik det halve i førtidspension bare fordi jeg havde sat en del af overskudet til side til evt fremtidige investeringer i mit firma , og vi kunne simpelthen ikke få privat økonomien til at hænge sammen mere. Sikke da en lorte regel der er lavet her.