Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv


Gæst

/ #221

2016-01-30 14:52

Førtidspensionister er ikke selv skyld i deres situation. Ydelsen gør at man lever på et meget nedsat liv. Man skal tænke sig rigtig meget om når man køber ind. F.eks er det helt udelukket at handle økologisk ind. Bil er der ikke råd til og du kan dårlig tillade dig at sende cyklen til reparation .Jeg er kommet på førtidspension pga en arbejdsskade og ved ikke om jeg skal føle mig heldig. Jeg får et lille beløb fra arbejdsskadestyrelsen som gør at det ikke har været nødvendigt at gå fra huset som jeg har boet i siden 1978.Jeg tror nok at jeg hellere ville have mit dejlige arbejde i stedet. De økonomiske problemer med at få det hele til at løbe rundt havde gjort livet lidt nemmere og jeg havde nok været et gladere menneske. Det er hårdt når man altid skal tænke på at få det hele til at nå sammen. Det er ikke det helt store beløb det handler om. Ydelsen skal ikke være bestemt af ens ægtefælles indtægt sådan er det jo heller ikke på arbejdsmarkedet.