Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!


Gæst

/ #203

2015-12-18 09:11

Jeg synes ikke, Danmark skal berøve flygtninge i de år, de er i Danmark. De har jo brug for deres værdier nu og senere i livet. De er flygtninge, og de skal hjælpes til også at være værdige mennesker, og ikke til at leve uværdigt uden deres personlige ejendele. Også når ejendelene har en værdi.

Sørens Pinds henvisning til flygtninge med en kuffert fuld med diamanter er så overdreven retorik, at jeg ihvertfald får kvalme. Godt vi har Clement Kjersgaard til at spørge ind til, hvor mange af den type flygtninge, Danmark har modtaget inden for den seneste tid.

Og så står Søren Pind på TV og svarer med sin nøgne retorik og siger æh bæ. Godt vi har Clement til at afsløre proportionerne. Fremover vil Danmark, på grund af Regeringens fremturen, kun se fattige flygtninge.  Tillykke Danmark. Kommerde flygtninge med penge på lommen vælger andre steder at tage hen. 

Og så vil jeg anmode det borgerlige Danmark herunder Søren Pind om ikke at gøre landets gamle, svage og handikappede borgere til gisler for flygtningepolitikken. Den del af befolkningen er blevet rigeligt stimatiseret og provokeret af det borgerlige tankesæt. F.eks. skattelettelser til den velstående del af befolkningen.

Diskussionen giver desværre også assosiationer til jødeforfølgelsen under anden verdenskrig, hvor magthaverne berigede sig ved tyveri. Har fx. lige set filmen "Den gyldne pige". Kan anbefales.