NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

ElizabethAnanda
Gæst

/ #440

2015-09-20 07:05

Fordi jeg selv var ENORMT blubærdig som barn/teenager, især da vi begyndte at kmme i puberteten. Jeg blev drillet virkelig meget, fordi jeg havde små bryster og meget behåring, samtidig var jeg rødhåret og bleg. Det bevirkede, at jeg pjækkede fra gymnastik og dermed fik 03 (det gl. karaktersystem) og dermed blev mit gennemsnit trukket meget ned, selvom jeg i fritiden dyrkede akrobatik, håndbold, ridning på konkurrenceplan, var dygtig til atletik, langbold,osv....Jeg er 54 år nu, men husker stadig smerten, når jeg blev kaldt strygebræt, blegfis osv...Det har påvirket hele mit liv og selvom jeg senere blev gift og fik 4 børn,- sidder den der stadig inden i. Jeg finder det osse forkasteligt, at der gives karakter i gymnastik, vores krop er forskellige og hvor meget lugter børn lige af sved? Husker osse de der blev drillet pga overvægt, mindre fysiske "misdannelser" osv. Visse piger var osse omsorgssvigtede og havde beskidt undertøj osv....men i stedet for at støtte de børn, blev de (vi) hånet af lærerne. Jeg finder tvungen nøgenhed lig OVERGREB, på barnets integritet.