De ændringer fleksjob reform har og vil medføre

Allan
Gæst

/ #197

2015-05-26 13:10

 Har været flex - jobber siden 2003,  20 timer om ugen, men i så kom krisen og spændte ben og jeg fik en lang syge periode,, med det resultat at den nye flex-job ordning kom til verden,, Det er sandelig ikke nogen let sitiuation og skal lære at leve med,Økonomisk er det endt med en lussing på mange tusende kroner om året, i det gamle job kunne jeg arbejde 12 mdr om året og så hæve mine ferie penge i maj, og nu kan man ikke se man for ferieløn udbetalt nogle ganske få kroner og så slupering med ledigheds ydelse,,, Jamen hvad sker der dog, Der er ikke nogen som tænker på at vi havde et liv inden vi blev flex-jobber, jeg har et lille Deltidslandbrug som er med til at jeg kan få luft når jeg ikke har det godt, kan jeg gå ud og snakke lidt med en ko,, og komme af med alt det der hobber sig op inde i en,

Der er jo mange fordele ved at bo på landet og det er et liv jeg altid har ønsket min men så kom sygedommen og ændrede mit liv,Men med den nye flex-job ordning er livet her oppe til overvejelse,, for nu er der jo ikke nogen gulerod ved at ta på job mere fast løn, Cheffen for snart lige så meget af staten for at ha mig ansat som han giver mig i løn, det er virklig skræmmende..14 dages løn fra Cheffen 930 kr udbetalt x2 og så 11300 fra Kommunen,, Det er alså svært at skulle betale Termin/Lys/ Forsikringer/Ejendoms skatter/lige til side til pantion/tøj/ Tandlæge /Bensin/vægt afgift Afdrag på bilen så man kan komme ind og passe sit job,,,

Og så er det jo det med at livet er oppe til overvejelse,, ikke sådan at jeg tænker på at ta livet af mig, nej nej .

Nej mere det at sælge Ejendommen(Nej ) og så ta en Lejlighed med komunnens hjælp, Bolig sikring, Varme hjælp, Tandlæge hjælp,Osv. Alså lejligheder er jo langt dyre end det jeg bor i  så kan jo ikke forstå at der skal være så meget forskel i form af hjælp,

Hvis jeg nu havde lavet et lille over skud på mine 16 tønderland, på freksembelhen 10000 kr så skal jeg betale 30% til Staten Og så ville kommunen vil modre regne lidt også... haloo  Det bliver et stort Rundt 0. siden den nye reform,  og der kan ikke lægges noget til side til arbejds markedet er slut..

 

 




Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...