NEJ til ny lufthavn i Østjylland


Gæst

/ #259 Re:

2015-05-19 18:57

#258: -  Jeg har en kraftig mistanke om at tirstrups bestyrelse er i lommen på en ny lufthavns tilhænger!

 Jeg personligt har ikke andet i min lomme end en frustration over dårlig infrastruktur, som er gør det besværligt at rejse ud i Europa i forbindelse med mit arbejde. Ligesom 1000-vis andre.

Ja- vi har det antal lufthavne vi har brug for, der er bare én  - Tirstrup - hvorfra man ikke kan komme udenfor skandinavien. Nu viser en ny rapport at den skal flyttes før den kan servicere sin del ordentligt. 

Jeg er ikke overbevist om at en bredere vej til Tirstrup ændrer ikke på rapportens konklusion - at lufthavnen kun har halvdelen af det kundegrundlag en østjysk lufthavn burde have.

Hvor er hjemlen for at bedre adgang til Tirstrup er løsningen? Det argument sættes frem igen og igen, men hvad hjælper det på kunde grundlaget? Hvorfor skal vi abonnere på den løsning?  

Endelig er der ikke "få" tilhængere- men rundt regnet halvdelen af indbyggerne i Aarhus kommune, samt en række store institutioner og virksomheder. Deriblandt Aarhus Universitet. 

Det er iøvrigt usympatisk du vil blæse til angreb mod "tilhængerne". Hvad med at blæse til kamp for "sagen" i stedet- at føre en god demokraktisk debat. En debat hvor argumenterne har hjemmel.