Nej til linjeføring A Beder Bering vejen


Gæst

/ #47

2015-02-20 18:38

Kære Claus F.

Uanset hvor mange gange man gentager en løgn bliver den jo som bekendt ikke mere rigtig.
Ufattelig mange gange nævnes at VVM undersøgelsen er tvivlsom og med fejl.
Med hvilken baggrund siges den slags. Er man så meget klogere?

Det er snart ligesom på hospitalet at enhver der kan google og har en computer, ved mere en special lægen og selv tror på det.

Det er en trættende form for debat må jeg sige og kan ikke bruges til noget konstruktivt.

Du nævner så alle de stakler der ikke fik læst teksten i tide, men idag kommer tæt på A-løsningen.
Jamen dog, tag nu ansvar Claus for egne handlinger. Der er vel ikke nogen der har stoppet dit hus i halsen på dig, vel.
Jeg gætter endda på du har betalt for det , så hvad er problemmet?
Måske at du spillede for højt spil da du købte og tænkte , pyt, når bare vi er nok der laver fejlen, ja så er vi mange til at brokke og så får vi jo nok ret.
Det håber jeg så ikek for det er faktisk ret usympatisk.
Hvad så?

Men hvis det lykkes dig , ja så har du smidt vejen i hovedet på alle dem der har købt langs C og B, men som ikke kunne se nogen aftegnet vej da de købte.

Støj og forurening, come on. Det er mest af alt jeres egen bys køretøjer samt fra andre større forstæder som også har valgt at købe i meget bynært miljø.
Ønsker man ikke mennesker om sig eller deres maskiner , ja så skal man altså flytte ud på landet med en mindre befolknings tæthed. Heldigvis har vi da det i Aarhus kommune. Så valget var dit.

Hvis du virkelig mener dine 20% større risiko for diverse sygdomme , ja så skulle du virkelig aldrig have bosat dig i Aarhus kommune,men valgt at pendle lidt længere fra, måske have bosat sig i noget udkants Danmark, der er der meget rent og få biler.

Så har du en smørre om at det Rådgivende firma ikke ved hvad de laver,- hm. Du ved og har hørt diverse Nord2000 metoder der ikke er overholdt etc . etc.
Vi ryger tilbage i den med , jeg ved bedre end specialisten. Tænk lige lidt over det.

 

Partikel forureningen får så en tur og med dine ord kan vi lige så godt indlægge det halve af Danmarks befolkning for de har fået alt for mange partikler 13-19.000 biler er altså ikke noget så usædvanligt. Du kan finde masser af beboelser i aarhus og andre store byer i Danmark hvor det er tilfældet , så værere er det altså heller ikke. Der vil stadig være liv i Mårslet når A-løningen er lavet.
Bare roligt.
Hvis endelig du vil gøre noget for partikel forureningen , ja så skal du fjerne samtlige brændeovne fra samtlige vilaer i byerne . det vil virkelig gi noget.

Hele området syd for Tranbjerg linjen er opsamlings område for aarhus vandværker.
Derfor vil alle 3 linjer være en potentiel belastning for Aarhus vandforsyning.
A løsning er altså ikke i sær klasse på det område.

I øvrigt har jeg ikke fornemmelsen af at mange idag lader bilen blive hjemme eller kører uden om hele vand opsamlings området i aarhus syd fordi de vil skåne drikkevandet.
Nej jeg ser dagligt stribe efter stribe af biler køre på Opstrupvej, Ravnholvej, Tiset vej , Malling vej, Hovvejen etc. og samtidig ser jeg kun meget få anvende det udmærkede tog som holder i både Mårslet og Tranbjerg.
Altså stop hykleriet. Langt de fleste er da allerede idag komplet ligeglade med det drikkevand ellers tog flere cyklen, toget og bussen.
De små veje er slet ikke kloakerede, det bliver den nye. Vi får altså bilerne op på en vej så vi kan opsamle spildevandet i fremtiden. Fantastisk forbedring for drikkevandet i forhold til idag.

Så har du nogle personlige betragtninger over hvor landskabet ødelægges mest.
Der er jeg egentlig også uenig.
Når jeg kigger mod vest og ser nogle flade gylle marker mellem Testrup og Mårslet , hvor man så har bygget nogle moderne hvide kasser på marken, ja så ved jeg egentlig ikke hvilket landskab der ødelægges. Men okay, den slags er jo nok personligt.
Når jeg ser en 3 sporet vej kløve en lille gamle landsby, fælde 5- 10 ha. 50 - 100 år gammel fredskov ned og kværne igennem et af områdets højdepunkter ja så synes jeg personligt landskabet ødelægges mindst ligeså meget.
Det sker ved C-løsningen, men det er jo langt fra Mårslet og Tranbjerg så hvad gør det.

Gad nok vide hvad det er for analyser og hvem der har lavet dem som siger at Mårslet trafikanter ikke vil tage nye veje ved en a-løsning. Den er vist hjemmelavet til anledningen.
Kan du ikke også få lavet en undersøgelse der siger at når man splitter en landsby i 2 , ja så betyder det ikke noget for byen?

Nå spøj til side.

Når man som ganske almindelig borger kigger på de biler der fra Mårslet sik sakker gennem diverse småveje , over Gunnestrup , over Jelshøj, gennem Testrup, Ravnholt etc ja så skal man altså ikke være særlig kvik for at forstå at rigtig mange vil ændre deres kørsel ,hvis de fik et bedre alternativ.
Der kommer efter seneste tælling 1200 biler fra Mårslet siden dagligt igennem byporten til Ravnholt, ( sidste offentlige trafik måling).
De kommer altså ikke fra Testrup, så mange bor ikke i Testrup. Altså kommer de fra Mårslet eller byer endnu mere vest på. Sidste tror jeg nu ikke på da Mårslet har lavet så mange bumb i byen at stort set kun Mårslet borger gider køre i byen.
Mon ikke en del af de 1200 biler kan se man skal op på en ny A-løsning lidt tidligere? Jo det tror jeg nok.
Der tales om 6-7 sek sparet. Godt nok er farten særdeles høj når bilerne først er sluppet ud af Fort Mårslets bumb, men mon dog ikke der kan spares noget mere?

Blot 1- 2minutter , ja det lyder af ingenting , men når først billister sidder i deres biler, ja så kører de sågar over for både gult og rødt for at spare 30 sekunder. Det ses igen og igen.
Det er slet ikke tiden, men følelsen folk kører efter.
Det samme ses ved udregning af at køre med rette hastig, få minutter spares men folk trykkker alligevel på pedalen. Derfor tag absolut ikke fejl. Få minutter betyder alt og derfor vælger fremtidens billister i Mårslet den absolut korteste vej uanset hvad.

 

Og så lige en generel sidste bemærkning.
Tror folk i Mårslets og Tranbjergs nye kvarter slet ikke der lever mennesker i nærheden af B og C løsningen?
Tror de ikke der findes børn i de områder?
Tror man ikke deres huse kan falde i pris?
Ved man ikke at C-løsningen slet ikke var på bordet for ganske få år siden,men pludselig dukkede op da nogle A og B berørte borger

 mente vejen lå bedre hos naboen?
OSV.

Tænk lige over jeres argumentationer inden I skriver dem,- tak.

 

Bjarne J.