Ja tak, til park på Strandboulevarden, Østerbro


Gæst

/ #8 Massiv trafik på i svinget Strandboulevarden/Vordingborggade:

2015-02-19 19:00

Der er kommet en meget massiv og voldsom trafik i svinget på Strandboulevarden til og fra østerbrogade og kalkbrænderihavnsgade. Trafikken er til stor gene og nogen gange direkte til fare for os beboere, da der ofte køres meget aggresivt; specielt i myldertiden for ikke glemme de støjgener dette også medfører. Men også pga. den aggresive kørsel. I svinget fra vordingborggade og ud på strandboulevarden, var min datter og jeg lige ved at blive kørt ned, da vi ville gå over fodgængerfeltet, da bilerne kommer om hjørnet med meget høj fart og det er ikke alle, der orienterer sig eller ser sig for. Jeg har selv været vidne til et par lignende tilfælde. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der skal lig på bordet før der bliver sat en stopper for dette.

...men problemet er ikke kun i myldertiden. Det er som om, at det dobbelte spor inviterer til høj fart. selv om det er lige før svinget køres der alligevel med høj fart og der har flere gange været væltede biler eller motorcykler som har ligget på hovedet i svinget på strandboulevarden.

Jeg vil gerne opfordre til, at der ved etablering af parkområde på strandboulevarden kun bliver ét spor i hver retning og stillevejsbump hele vejen op til østerbrogade. Og at man vælger at benytte solsiden til parkområde, da det efter min mening vil være til mest gavn for alle de der kommer til at bruge parken.

strandboulevarden