Ja tak, til park på Strandboulevarden, Østerbro


Gæst

/ #2

2015-02-12 17:26

Ved større regnskyld og skybrud er svinget strandboulevarden/middelfartgade meget udsat bla grundet faldet på gaden fra østerbrogade/jagtvej. Jeg mener det er ca 9 meter det falder... Derudover mener jeg det virker som om vandet har endnu sværere ved end før, at sive væk via kloark, efter der i 2014 blev lagt nyt asfalt på. Jeg har fra et vindue i Strandboulevarden 118 observeret konsekvenserne af dette. Fx biler der i regnvejr er tæt på enten sammenstød eller kollision med kantstene og parkeret bus nr 18 grundet aquaplanning samt flydende kloakdæksler. Jeg mener dette er til fare for folks sikkerhed. Problemer med trafiksikkerheden i det våde vejr vil ikke blive mindre, hvis trafikken oven i købet øges på denne strækning. Ydermere er jeg bekymret for om belastningen på kloarknettet hér samt bygningernes tilstand hvis der i fremtiden vil komme lige så meget vand som det er oplevet inden for de sidste par år, eller i værste fald: at krafitige regnskyld og skybrud bliver hyppigere i fremtiden.