NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

Underskriftindsamleren

/ #127 Re: Blufærdigheden topper da virkelig nu til dags!

2014-09-25 04:15

#126: CLK - Blufærdigheden topper da virkelig nu til dags! 

 Nej, børnene kunne ikke tvinges!!!! 

Hvad gjorde I så for at få dem i bad? 

Ud fra din beskrivelse af den fæle lugt af normale børn, kan jeg kun gætte på, hvordan du og dine kollegaer har udstedt trusler om, hvordan de ellers ville komme til at lugte og blive udelukket fra fællesskabet = “så må I sgu selv om, at I bliver mobbet”

Evt. lugtgener kan sagtens afværges med en gang etagevask, og en snak med eleven om, at han/hun skal have rent gymnastik tøj på til hver idrætstime. Se desuden dette link http:/

/www.dagens.dk/sundhed/idr%C3%A6tsforskere-drop-badet-efter-idr%C3%A6t 

En tvungen afskylning af kroppen har desuden intet med hygiejne at gøre. Børnene må ikke engang bruge sæbe på mange skoler, “det er der ikke tid til” bliver der sagt. I virkeligheden er det måske fordi brugen af sæbe ville kræve ekstra rengøring af brusekabinerne og kræve ordentlige afløb. 

Nå, nej, det kan jeg selvfølgelig ikke vide noget om, men jeg ved, at du og dine kæmper med næb og klør og dårlige argumenter for at opretholde en idiotisk gammel tradition. Skam jer. 

Jeg er klar over, at det bliver svært at få badet gjort frivilligt, for det vil kræve en indrømmelse af, at den nuværende praksis med brugen af TVANG ikke har været i orden. PINLIGT!!! For rigtigt mange skolefolk.

Du giver udtryk for, at det er forfærdeligt, at børn og voksne i dag er blufærdige. Måske det er dig selv og dine, der er med til at fremme blufærdigheden ved at forherlige tvang ud fra en latterlig argumentation? Hvem siger, at man ikke kan lide sin krop og ikke kan have et naturligt forhold til den, blot fordi man nægter at deltage i et tvunget bad? Et bad man sagtens kunne tage derhjemme i fred og ro og i omgivelser, hvor man selv har bestemt hygiejne standarden af baderummet. 

Påtvungen nøgenhed kan aldrig blive naturlig for den, der oplever tvangen. 

Der er ingen, der forbyder dig og ligestillede at tage jeres bad efter idræt, det skal I fortsat have mulighed for. Vi andre kan så tage badet derhjemme i omgivelser, vi selv har valgt. Tænk - hvor simpelt det kunne gøres. 

Vores lovgivere er meget obs på, at vores børn og unge skal have medbestemmelse og indflydelse på alle områder, undtagen lige når det gælder retten til at bestemme over egen krop!!!!!!!!! 

Det glorværdige danske frisind er gået for langt. Tænk jer om og lad børn og unge selv bestemme hvornår og i hvilken omgivelser, de vil fremvise deres bare kroppe.