Marie-Louise og Josefine hjem igen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Marie-Louise og Josefine hjem igen .


Gæst

#1

2014-05-03 16:21

ja selvfølge skal de hjem, Jeg er selv skilt, med to børn. og så kunne jeg jo heller ikke passe dem, det er det værste vrøvl, jeg siger bare loll. kommune føj

Gæst

#2

2014-05-03 19:20

Tænk hvis den næste familie også går fra hindanden og det så vil fortsætte til den dag de stakkels børn ikke har brug for at bo hos nogen værger mere, hvad vil Lolland kommune så gøre.

Gæst

#3

2014-05-03 20:36

De børn har det trygt og får den kærlighed hos Joan, som børn har brug for, samt deres venner og "familie".

Gæst

#4

2014-05-03 21:32

Måden kommunen har behandlet pigerne, er ikke godt nok. Der er ikke tænkt meget på dem. Hvorfor handler man uden at tænke sig om?

Gæst

#5

2014-05-04 04:57

Mange undersøgelser viser, at netværksanbringelser i mange børnesager er den bedste løsning. Dernæst har barnet et tarv jf. børnekonventionen. Tænker det er meget usundt at flytte pigerne, når det har en god tilknytning i den nuværende familie. Så ikke nok med at plejeforældrene skal skilles og dette vil være et savn i hverdagen, uden begge "forældre", men at pigerne skal miste begge "forældre" og starte helt forfra i en ny familie kan ikke være barnets tarv.

Gæst

#6

2014-05-04 04:59

Selvfølgelig skal de blive hos deres mor- børn skal ikke fjernes på grund af skilsmisse

Gæst

#7

2014-05-04 10:23

Jeg har skrevet under for min datter, som er Marie-Louise´s klassekammerat, de savner hende ligeså og vil ha hende igen.
Brini

#8 Marie-Louise og Josefine hjem igen ...

2014-05-04 16:19

#2: -

Servicestyrelsen har lavet en håndbog om Barnets Reform den blev sidst redigeret d. 22/10 2013

Her er et uddrag fra side 183 "Det siger loven" Børnepolitik

"Formålsbestemmelsen

§ 46 Formålet med at yde støtte til børn og unge, der har et særligt behov herfor, er at sikre, at disse børn og unge kan opnå de samme muligheder for personlig udvikling, sundhed og et selvstændigt voksenliv som deres jævnaldrene.

Støtten skal ydes med henblik på at sikre barnets eller den unges bedste og skal have til formål at

1) sikre kontinuiteten i opvæksten og et trygt omsorgsmiljø ...."

side 183

"Hensigten med at sikre kontinuitet i udsatte børns liv er, at de gennem blandt andet oplevelsen af stabilitet i indsatsen og i deres kontakt med voksne rustes til at opbygge deres personlige og faglige kompetancer, opbygge sociale relationer og forbedres til et godt og selvstændigt liv"

 

Håndbogen kan downloades gratis på www.servicestyrelsen.dk/born-og-unge/barnets-reform

Tænker at sagsbehandlerne samt socialpædqagogerne i Lolland kommune skulle have læst denne paragraf inden de traf den fatale beslutning de gjorde - den strider mod Barnets reform


Gæst

#9

2014-05-06 18:25

Omsorgssvigt magtanvendelse dybt dybt sorg for børn som bliver revet op med rod. Kan ikke tro at dem der står bag dette har hjertet på rette sted.

Gæst

#10

2014-05-12 20:44

Skriv en kommentar...selvfølgelig skal de 2 da hjem til plejeforældrene igen. De har det som blommen i et æg.