Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#5301

2014-01-26 09:35

Danske skatteindtægter skal blive i Danmark!!

Gæst

#5302

2014-01-26 09:35

N.Juul

Gæst

#5303

2014-01-26 09:35

jeg kan ikke forstå, at regeringen vil sælge til en som ikke betaler skat i Danmark. jeg forstår i det hele taget ikke regeringen. De er efter dem som vil snyde i skat og sætter penge i skjul andre steder. Men så for di det er en amerikansk firma. Så er det lige som om de bliver blinde, og taber al fornuft. Det er altså min mening om den sag.
rce0852

#5304 Finansminister Bjarne Corydon miskreditere sig selv

2014-01-26 09:36

2014-01-24 23:17
Finansminister Bjarne Corydon udtalte i TV-avisen 2014-01-24 noget i retning af, at han ved valget af Goldman Sachs (GS) har varetaget den danske befolknings interesser, hvilket er hans job som finansminister. En udtalelse han vedblivende fastholder i senere interviews.

I lyset af det aktstykke han har sendt til godkendelse i finansudvalget, og med præcist den udtalelse, miskreditere han sig selv som finansminister og politiker.

Ja, det kan meget vel være den bedste løsning i det regneark han har fået forelagt af sine embedsmænd. Men det tilgodeser ikke de øvrige vigtige parametre som f.eks. etik, moral, historie. Parametre som en politisk valgt finansminister ikke må overse og præcist er hans del af beslutningen. Regnearket har vi embedsmændene til. Hvis Bjarne Corydon vil nøjes med at tage stilling til den del, så kan han ansøge om jobbet på lige fod med de øvrige statsansatte.

Så nej. Han har præcist ikke varetaget sin stilling som finansminister, og det bør han og hans foresatte stilles til regnskab for.

GS er et sammensurium af firmaer i skattely for folk der ønsker at skjule deres værdier. Det er præcist det modsatte af hvad især S, SF, EL men også hvad R, K, V og DF (burde) stå for. (LA ved jeg ikke noget om)

Gæst

#5305

2014-01-26 09:36

Hvis Dong's ledelse modtager omkring 280 mill. i bonus for salget til Goldmann Sachs bør de anmeldes for mandatsvig overfor nuværende ejere.

Gæst

#5306

2014-01-26 09:37

Forsyningssikkerheden må ikke trues

Gæst

#5307

2014-01-26 09:38

Selvom det nok er for sent håber jeg det bedste.

Gæst

#5308

2014-01-26 09:38

Lad os få tilbudt nogle folkeaktier

Gæst

#5309

2014-01-26 09:38

godt initiativ
Lars Nielsen Lind

#5310 Her er problemet i dansk politik der ødelægger demokratiet og grundlov

2014-01-26 09:38

Nedenfor er et uddrag fra dr.dk i dag. Uddraget udstiller netop problemerne i dansk politik - nemlig det faktum at vores politikere er stemmekvæg. Deres stemmer ejes af partiet. Dette er ødelæggende for demokratiet.

Hvorfor så anvende udgifter til alle disse menneskers rejsen frem og tilbage til københavn?
Hvorfor så anvende udgifter på løn og pension til disse personer?
Hvorfor ikke så bare stemme direkte på partiet?
Hvorfor må en lokalvalgt i sager der omfatter lokalområdet ikke have en anden opfattelse end partiet?

Vi har tidligere hørt at det reelt er Helle T, Bjarne C og en spinkdoktor der udstikker rammerne for partiet - og dermed alle de andre folkevalgte medlemmer af S i folketinget.

En spindoktor er ikke valgt - hvorfor skal en spindoktor være med til at bestemme over folkevalgte?

Hvorfor skal vi finde os i det???

Har læst på nettet at beslutningen kan udskydes (til sagen er ordentligt belyst) i henhold til Grundlovens § 41 stik. 3, hvis bare 2/5 af de 179 folkevalgte vil skrive under på det. Det vil sige ca. 71,6 medlem skal underskrive. Men dette er jo ikke muligt da partierne ejer stemmerne.

Er det i det hele taget lovligt at partierne ejer stemmerne fra de 179 folkevalgte - for så kan denne paragraf jo netop ikke føres ud i livet?

Og husk så ved næste valg at det ikke kun er Bjarne C der vil det her. Der andre partier indblandet.


Her starter uddraget:

Vil ikke stemme imod Dong-salg til Goldman Sachs
Han afviser, at han som nyt SF-folketingsmedlem bør bakke betingelsesløst op om regeringens og dermed SF-toppens linje i forbindelse med salget af Dong.
- Det er så alvorlig en sag, at den skal diskuteres. Den ledelse, vi har i SF, har opfordret til debat og inddragelse, så de må da være glade for, at vi nu tager den debat, siger Karsten Hønge.
Han vil dog ikke bruge sin nye status som folketingsmedlem til at forhindre et salg af Dong-aktier til Goldman Sachs.
- Det er SF og ikke mig, der ejer mit mandat, så jeg stemmer, som SF siger, jeg skal gøre.


Gæst

#5311 Re:

2014-01-26 09:38

#5305: -

Ja enig !


Gæst

#5312 Brug Mund til Mund metoden og spred budskabet om dette site

2014-01-26 09:38

I NETTO køen, i lægeventeværelset, ved busstoppestedet, i bussen, til TAXA. Chaufføren. Tak!

Gæst

#5313

2014-01-26 09:39

Er det ikke 3. gang vi dummer os ved at sælge del af naturværdier 'til anden side'? Og i dette tilfælde... til hvem?! Jeg mener hvilke danske politikere / vælgere kan støtte foretagener der lever i skattely? Jeg stoler ikke på Coridon og regeringens begrundelser - fornemmer der ligger en bunden aftale mellem Coridon / regeringen under overfladen som der ikke kommer ord på når Coridon og Helle bliver spurgt, og synes i øvrigt at det er uetisk at give så stor en medbestemmelse til Goldman Sachs. Kristiane Kjær.


Gæst

#5314

2014-01-26 09:39

Fuldstændig vanvittigt at sælge ud til spekulanter!!!!!!!

Gæst

#5315

2014-01-26 09:40

Hvad har jeg dog stemt??? Kan jeg virkelig tro mine egne øjne? En rød regering der sælger alle sine løfter og værdier..... Hersker her ingen moral og etik for det land vi lever i? Kom nu Bjarne! Du har dummet dig før! Gør det ikke igen!

Gæst

#5316 Helt enig, godt skrevet spred dine ord!

2014-01-26 09:40

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-01-26 09:40



Gæst

#5318

2014-01-26 09:41

Det er en skandale at folketingets medlemmer, alle dem der stemmer for, ikke tager hensyn til de mennesker de skulle repræsenterer. HUSK IKKE AT STEMME på politikere der siger ja til aftalen, til næste folketingsvalg - boykot dem.

Gæst

#5319

2014-01-26 09:41

Goldman Sachs - har den seneste finanskrise og eksempelvis Grækenlands bankerot ikke lært de danske politikere noget som helst? Åbenbart ikke.
Det monetære system er ikke vejen frem!!
Sammen med Centralbankerne er GS de største syndere for, hvordan og hvorledes verden i dag ser ud. Lad nu for pokker verdens ressourcer blive fordelt mere lige, og lad også andre dele af verden få del i den overflod kloden har at byde på. Det er rystende som vi blot lader stå til...

Gæst

#5320 Re: Finansminister Bjarne Corydon miskreditere sig selv

2014-01-26 09:41

#5304: rce0852 - Finansminister Bjarne Corydon miskreditere sig selv

Etik og moral er en by i Rusland for psykopater


Gæst

#5321

2014-01-26 09:41

Det er kun politikere, som kan finde på den slags tåbeligheder. Det bedste tilbud? er det at give en form for vetoret med så lille aktieandel? Utroligt at det kan ske, men hvor magtens arrogance tager over,kan man vente det værste .


Gæst

#5322

2014-01-26 09:41

Jeg synes, der er flere ubesvarede spørgsmål. Hvad er det vi ikke må vide om dongs aftale-direktør - er der nogen der har en klemme på andre;, er der noget, der ikke bliver sagt mht. den danske undergrund;
Hvad har Corydon indgået af aftale, er der noget under bordet?

Gæst

#5323

2014-01-26 09:41

fint initiativ, bare det hjælper

Gæst

#5324

2014-01-26 09:41

Arrogant afvisning af Corydon.
Folkevalgt der er uden for fornuftig rækkevidde!

Gæst

#5325

2014-01-26 09:42

Dejligt at se at demokratiet fungerer så langt-lad nu være med at spille hasard med det Hr Corydon