Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#2104 Tak til Lejre Borgmester

2014-01-25 01:41

Også den netop genvalgte borgmester i Lejre og næstformand i SF, Mette Touborg, er foruroliget over aftalen, men vil ikke direkte kommentere lukkede og dermed fortrolige punkter på partiets møder, men hun siger generelt om Dong-aftalen:

- Der er en klar bekymring over aftalen i partiet. Det er der i partiet som helhed, og det er også en bekymring, som jeg personligt deler. Jeg ønsker mig en anden model, siger Mette Touborg til Politiken med henvisning til den aftale, der betyder, at Goldman Sachs efter en investering på otte milliarder kroner bliver ejer af 19 procent af Dong.

Gæst

#2105 Godt Mette touborg

2014-01-25 01:42

I Lejre!

Gæst

#2107

2014-01-25 01:54

Rigtig godt initiativ!

Gæst

#2108

2014-01-25 02:00

Uhyggelig dobbel-moral at acceptere skatterfrit aktieudbytte af Corydon - resten af regering må gribe ind og forhindre flertal for "aftalen". BM

Gæst

#2109

2014-01-25 02:04

I er Fuldstændig rablende gale

Gæst

#2110

2014-01-25 02:08

Det er en for åndsvag dum aftale.

Gæst

#2111

2014-01-25 02:10

Helle du kan ikke blive ved med bare at lukke øjnene og lade som ingenting. Det slut løbet er kørt

Gæst

#2112 Stærkt gået Mette, mere af det

2014-01-25 02:12

Vagn BJ

#2113 Straf

2014-01-25 02:14

Husk hvordan det gik den kullede greve efter at han havde overtaget det mest af Jylland. Kom så Niels Ebbesen.

Gæst

#2114 WOW, 50 000 stemmer, tak!

2014-01-25 02:15

Vi kommer op på 2, 5 millioner

Gæst

#2115 tænk på hvor koldt der er i Danmark i januar

2014-01-25 02:17

Tænk så 5 - 10 år frem i tiden, med Goldman sachs til at
styre DONG ... Strømmen går ofte i Danmark, fordi der ikke bruges penge
på vedligehold, kun til at hente skattefrit udbytte hjem til
Goldman Sachs. Varmen er så dyr at mange ikke kan betale ...
Er det et problem for Goldman Sachs ...?

Er det et problem for Goldman Sachs med Grækenlands kollaps ?
Og hvordan det går almindelige grækere ?

Tænk på det Helle og Bjarne !!! Tænk på det
"regne drenge i finansministeriet" ! Tænk på det
ledelse i DONG ...!

Og skam jer så ! Fy siger jeg bare !

Gæst

#2117

2014-01-25 02:28

Nej tak. Udenlandske selskaber skal ikke ha så stor indflydelse på danskers forbrugspriser.

Gæst

#2118 Skrevet tidligere i denne blog

2014-01-25 02:34

Ja, det er udfordringen, at mange tror, at en underskrift gør underværker - det er desværre den "mentalitets forstyrrelse", der er sneget sig ind i danskernes sind. Det svarer lidt til at dele noget på Facebook - så har man delt det, og dermed har man gjort sit. De færreste ønsker at få "skidt under neglene" - der er rigtig mange mennesker, som enten direkte/indirekte medvirker til, at alle de bedrageriske og korrupte ting har kunnet foregå i Danmark.

De fleste lukker øjnene, fordi der er bange for at træde ud af BEKVEMMELIGHEDSZONEN, thi hvad vil andre tænke om een. Undertegnede er siden 2003 blevet udskældt, angrebet, anklaget, bebrejdet, beskyldt, tilsvinet og meget mere, og det er jeg mægtig taknemmelig for, thi det styrker een med al den modgang. Sagens kerne er blot, at "lokummet" mildest talt brænder i det engang så yndige land, så om ikke folk virkelig hurtigt forstår alvoren, vil de om kort tid kunne tænke tilbage til en gang, hvor det var noget, der hed frihed, og hvor de havde en valgmulighed - den tid er lige straks forbi, fordi det store OPHØRSUDSALG AF NATIONALSTATEN DANMARK har været godt i gang i mange år allerede.

Hele DONG-affæren er bedrag, korruption og svindel fra første færd. Den danske STAT fik jo ikke Goldman Sachs med, da der skulle lånes penge til Storebæltsforbindelsen, så det er nogle søgte forklaringer fra BILDERBERGERNE Helle Thorning-Schmidt og Bjarne Corydon - de er nødt til at LYVE KONSEKVENT, fordi de tjener LØGNEN - jvf. citatet herunder:

"Løgnen kan kun blive opretholdt så længe, STATEN kan skærme mennesker fra løgnens politiske, økonomiske og militære konsekvenser. Derfor bliver det livsvigtigt for STATEN at bruge al dens magt til at undertrykke meningsforskelle for Sandheden er løgnens dødsfjende, og i forlængelse heraf bliver Sandheden STATENS største fjende."
(Nazi propaganda minister Joseph Goebbels i tiden 1933-1945)

Se videoen "Spring eller bliv SPRÆNGT ud af bekvemmelighedszonen": http://www.youtube.com/watch?v=NdjuBtOKqcY

Gæst

#2119 Bare se underskrifterne nytter noget tilsammen

2014-01-25 02:35


Gæst

#2120

2014-01-25 02:38

Hvor er jeg dog glad for at andre har taget initiativ til at samle underskrifter mod salget af DONG. For nu må det snart være slut med at Helle T og Margrethe V sælger ud af de værdier vi alle har kæmpet for i over 100 år. Får de provosion af salget eller hvad ? Eller er de bare 2 madammer som ikke får nok opmærksomhed uden at de ødelægger livet for alle os andre. Jeg tror de er skøre i hovedet begge to, og lider af magtsyge ! Fri os for deres indflydelse - de har gjort skade nok nu ! Med alt fra dagpengereform, over skattelettelser til de rige, til kontanthjælpsreformen hvor de endnu engang har taget fra dem der intet har i forvejen !
Med social hilsen fra Laila Pedersen.

Gæst

#2121

2014-01-25 02:38

Overgivelse af vort lands suverænitet til en fremmed magt ligger jo ikke fjernt for vores politikere.
Tænk bare på 9.april.
GS har allerede infiltreret Europa.
Hr.Draghi tidl. ansat i GS er idag formand for ECB og Hr.Monti også tidligere ansat i GS,
tidligere været ikke valgt ministerpræsident i Italien
Begge var involveret i bedrageriet overfor EU vedr. Grækenlands
snyderi mht. til dets gældssætning.
Altså en del af grunden til finanskrisen.
http://www.information.dk/285620
http://www.business.dk/oekonomi/saadan-hjalp-goldman-sachs-graekerne-med-gaeldssvindel.
Den positive særbehandling af Goldman Sachs ,som ikke ville tøve et sekund
ifald der kunne tjenes penge på at dræbe spædbørn,
kan altså kun betegnes med et ord:
Landsskadelig!
Hr.Corydon higer åbenbart efter et sæde i Bilderberg gruppen!
Sagt på en anden måde,
der kan kun være to grunde til at samarbejde med GS.
1.Danske politikeres hjerner er på amøbestadiet,eller
2.Korruption.
Jeg må til sidst udtrykke min enorme frustration over at
vores demokratisk folkevalgte omgåes eksempelvis
Hr.Draghi og hr.Monti helt uden nogen skrupler!
Det er for mig helt uforståeligt at f.eks Fru Thorning Smidt
gladeligt har kunnet trykke hænder med disse to personer
velvidende at de er en del af grunden til finanskrisen.
En krise som har berørt hundredevis af millioner mennesker.
Men selvfølgelig:
Lige børn leger bedst!



Gæst

#2122 Vågn op spred budskabet

2014-01-25 02:42

Kom med i kampen

Gæst

#2123

2014-01-25 02:45

Jeg syntes at vi kunne sælge københavn med christiansborg incl. Bemanding til sverige, som så også lige kan få Bornholm med.
Fyn sælger vi til Tyskland som oven i hatten får sønderjylland med.
Samsø og tunø sælges til det resterende Jylland, som herefter overgår til USA.
Så skulle problemerne da vist være løst. Hurra!!

Gæst

#2124

2014-01-25 02:55

At sælge Dansk Olie og NaturGas til goldmann sachs er en statsfjentlig handling! Vi kan derfor kun gå ud fra, at politikerne i DK er korrupte. Det er jo hovedløst at sælge 45% + aktiemajoritet, til et investeringsfirma, der kun har hurtig kortsigtet profit, og skatteunddragelse på dagsordnen i deres bestyrrelse.
Jeg vil opfordre alle borgere til civil ulydighed, og oprør mod de fjollede politikeres dagdrømme, det skal betale for hurtigere toge. Vi vil ikke have hurtigere toge i DK!!!!!!! Vi vil have billigere toge!!! Har i overhovedet spurgt befolkningen?
I handler over hovedet på os!!!! Åndsvage politikkere!
fiel47

#2125 Re:

2014-01-25 03:01

#24: -

Da dårlig sammenligning fjols, Mærsk skaber da masser af arbejdspladser i forbindelse med Nordsøolien + mange milliarder til staten.