Nej til flere stramninger indenfor amatørboksesporten

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til flere stramninger indenfor amatørboksesporten.

RDD

#1 Søge om optagelse i andet ministerium.

2013-08-19 09:02

Andre kampsporter er under et andet ministerium, som MMA. Regler er mere lempelige, hvis man kunne komme en anden vej rundt om problemmet. Har ingen anelse om det er muligt.
Få en jurist til at undersøge tingene. Bare et velmenende foreslag.

Gæst

#2

2013-08-19 09:38

Jeg synes, at det er ærgeligt, hvis der skal så mange restriktioner til, at folk ikke kan få lov til at lave sport og konkurrere på amatørstadiet, herunder boksning. Jeg har kun mødt professionelle og ansvarlige mennesker i amatørbokseklubberne, som har styr på sikkerheden og passer på deres boksere.

Gæst

#3

2013-08-19 09:49

krydser fingre :S
buller

#4 Ingen stramninger indenfor amatørboksesporten, men lettelse for brug af hjelm.

2013-08-19 12:38

Da amatørboksning er en olympisk sport, bør danske politikere følge verdensforbundet AIBAs regler lige som resten af verdenens nationer. Ellers vil vi være det eneste land, både inden for EU, og resten af verdenen der ikke har mulighed for at arrangere internationale turneringer - EM -WM m.m. og vi vil samtidig være afskåret fra at give vore idrætsudøvere de bedste betingelser til at kvalificere sig til de Olympiske Lege.


Gæst

#5

2013-08-19 14:11

Håber alle andre vil skrive under ellers dør boksningen i dk ud

Gæst

#6

2013-08-19 14:28

Der er vist brug for at KOMPETENTE ledere får en snak med de to ministerier/ministre og embedsmænd så vi kan få sat boksesporten i et andet lys.

Gæst

#7

2013-08-20 01:07

Det er uforståeligt, at man fra myndighedernes side i den grad jagter boksesporten, når man samtidig ser diverse ultimative kampsports aktiviteter, hvor man bl. a. kæmper uden handsker, må sparke og slå på hinanden uden nogen form for beskyttelse. disse "sportsgrene har ikke justitsministeriets bevågenhed, de har ingen karantæneregler, de har ingen regler overhovedet. Men det ser man ikke nogen problemer i!!!!I stedet har man fra justitsministeriets side åbenbart sat sig for, at nu skal boksesporten i Danmark udryddes og det er man så godt i gang med.
Thrane
winther

#8

2013-08-20 13:28

husk og del det eller send det med mail rundt kæmp for det man holder af :D
Jim

#9 Nej til flere stramninger indenfor amatørboksesporten

2013-08-20 21:27

Det er meget få skader i boksning, jeg har været boksetræner siden 1987, har kun to gang kørt en bokser på sygehus begge gange med brækket fingre. Jeg selv er dommer – kampleder, meget sjælden ser vi skader i dag og vi kampleder får meget kraftigt besked på, jeres vigtigste opgave er at passe på bokserne, de må på ingen måder lide overlast, hvilket meget sjælden sker i Danmark.
Jeg er også fodbolddommer, her har jeg set mange uhyggelig skader, når de hopper op og støder hovederne sammen sker der mange skader, lide fra hjernerystelser til store flænger, men desværre ser vi dem tit få en forbinding på og de spiller videre selv om de er helt groggy. Dette vil aldrig ske boksning.
Vi passer rigtigt meget på vores bokser i Danmark. Heller ringhjørne end gadehjørne. Med de nye regler vil man bringe mange unge mennesker tilbage til gadehjørnet, er dette vejen frem ”nej”


Gæst

#10

2013-08-21 05:23

syndes at de stramninger der er på vej i dansk amatør boksning er helt vilde, når man samligner med andre kampsport

Gæst

#11

2013-08-21 17:44

Bevar amatørboksesporten så der er nogen steder de unge kan få gode venner og bruge deres tid til noget fornuftigt.....

Gæst

#12 Flemming Hansen Hvidovre

2013-08-22 17:02

Af med hjelmen og på med de tynde handsker!


Gæst

#13

2013-08-23 08:33

Ville være synd og skam hvis boksesporten døde, jeg lærte selv en masse diciplin i mine få år hvor jeg blot trænede boksning! Det gjorde at jeg lærte at tage mig af min krop på en helt ny måde!

Gæst

#14

2013-08-23 11:08

Bevar Dansk Amatør Boksning!

Gæst

#15

2013-08-29 06:05

Thomas Damgaard
Jeff Svarter

#16 Dansk Amatør boksning er en VIGTIG del af danmark..

2013-08-29 06:33

Det er helt og aldeles forrykt at man vil stramme sig til en lukning af en sportsgren som beviseligt er langt mindre skadelig end både håndbold, fodbold og sågar dans!! Det er en OMMER!!!

Gæst

#17

2013-08-30 14:42

Please ikke flere stramninger hos boksesporten
Vi er hårdt ramt af for mange der ikke ved hvad boksning handler om
Det er ikke amatør boksning der skader bokserne men prof. Boksning der mange gange ikke er under kontrol. Lad os holde os til amatør, wsb, og Aiba prof.