Nej til flere stramninger indenfor amatørboksesporten

Der er stramninger på vej i amatørboksesporten som truer klubbernes eksistensgrundlag.
Det er blandt andet flere hjernescanninger, graviditetstest af kvinder inden hver kamp, samtale for alle boksere med lægen før alle kampe/stævner og tolke til udlændinge der ikke taler et sprog lægen kan forstå.

Disse stramninger vil øge udgifterne for klubberne i en grad der reelt truer hele deres eksistensgrundlag og i og med at det samtidig kun er indenfor amatørboksningen, hvor vi i forvejen har de største sikkerhedskrav i dansk idræt, at det skal ske ligner det en regulær hetz mod amatørboksningen.

Vore boksere bliver lægeundersøgt hvert år inden de kan få startbog, de er godt beskyttet af velpolstrede handsker, hjelme, tandbeskytter og kompetente kampledere samt ikke mindst altid en læge ved ringen i alle kampe, så i og med at vi også ligger meget lavt i skadesstatistikkerne er der ikke brug for disse stramninger.

Bak op om modstanden inden embedsmænd og politikere får ødelagt den sidste rest af amatørsport i Danmark.