Folkeracebane Bornholm

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Folkeracebane Bornholm.


Gæst

#1

2013-08-14 16:35

Der skal ske noget på Bornholm, inden øen bliver lukket for andre end dem der er gået i stå.

Gæst

#2

2013-08-14 19:01

vi vil gerne have banen, så please hjælp os

Gæst

#3

2013-08-14 19:53

Denne sport er rigtig god da den samtidig giver gode køreegenskaber og reaktioner til de unge og så får de racet af under trygge og sikre forhold. Samtidig giver det et stort socialt indhold de unge og voksne imellem.

Gæst

#4

2013-08-15 00:28

Har været over på deres nuværende bane 2 gang sidste år .De gør et stort arbejde for de unge
som lære meget om køre færdighed med videre.
De må hellere gøre det på en bane end forsøge sig på vejen.Angående støj er det ikke meget biler larmerer.Det er også godt for de unge med det gode social sammenvær der er i klubben.Det er da noget der gør at jeg kommer til Bornholm efter ikke at have været der i 20 år .
Gæst

#5

2013-08-15 06:45

Hallo Bornholm nu må i sgu vågne op.
Der snakkes hele tiden om at sætte noget igang på Bornholm, men hver eneste gang bliver det skudt ned. Nej, der må ikke ske noget i nærheden af min baghave
Nok er øen lille, men der skulle være plads til både at ligge i en kornmark og lytte på fugle, spille fodbold, klatre i træer, lege i skoven og køre f.eks. Folkerace.
Giv nu nogle nye ting en chance.
Gæst

#6 Folkerace..

2013-08-15 08:07

Har været på den eksisterende bane, den kan ikke høres, ikke ses ude fra landevejen af, og det vil da være en stor skam, hvis motorklubben, ikke får lov til at oprette deres nye bane på Tornegård, de ligger ikke kun et stort arbejde i deres biler(sikkerhed), men også i de unge. De unge får nogle gode kører færdigheder og bliver nogle sikre bilister og de får "raset" ud, på en bane, istedet for ude i trafikken,jeg har selv været ude at køre med en 15 årig og han har allerede nogle fantastisk gode kører egenskaber.Da Regions kommunen nu igen skal sparer, bla. også på de unges fritids aktiviteter , hvad er der så snart tilbage, for de unge at foretage sig i fritiden, end at stå på gaderne og lave uro, så må det da være et stort PLUS, at der kommer et tilbud til de unge/ voksne og som selv ligger inde, med de midler det kræver, at starte op og holde sig "kørende".Min oplevelse af motorklubben er, at der er et meget stort sammenhold , alle kender alle og alle hjælper hinanden, voksne som unge imellem.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-08-16 13:55


niels i.

#8 pensionerNEJhatten...

2013-08-16 14:11

kom nu Bornholm... send nu nejhatten hen hvor dinosauerne gror....
på med JAhatten og kom igang med at stem..
Jeg kender selv flere af ildsjælene bag projektet. det er en kanon mulighed
for at få gang i en motorsport herover. der kan give folk noget at samkes om
mulighed for som andre også skriver at få de unge racet af inden de får
kørekort.. også mulighed for at få kørt noget race under kontrolleret forhold. på en billigere
måde end ved klubrally.. som sikkert også bliver ramt af nejhatten når de skal
køre løb..
og til de som tror det drejer sig kun om unge mennesker der skal køre tosset og larme...
husk lige det er voksne mennesker der står bag... det er ik en gang
dækbrænding på nettos parkerings plads... go weekend... og pøj
pøj til jer folkeracere.... så hvor der er vilje er der vej... så støt op folkens!


Gæst

#9

2013-08-18 07:36

Hvis du har skrevet under på et fysisk papir. Skal du ikke skrive under igen

Gæst

#10

2013-08-18 09:23

den bane skal op så vi kan køre der skal ske noget på bornholm vi kan ikke lukke alt

Gæst

#11

2013-08-19 09:07

Det er et dejligt område der har været øvebane for forsvaret i mange år der er langt til naboer (særdeles velejnet til dette formål)
et ønske til bh. motorsport

Gæst

#12

2013-08-19 11:56

godt den kommer og et fornuftigt sted

Gæst

#13

2013-08-20 20:12

jeg selv er en af ungdoms kørende og synes at det er en super fed sport, at vi har fået denne mulighed for at komme ud og køre lidt race på en bane, i stedet for at vi skal gøre det på vejen og her kan vi sagtens bule bilerne lidt uden der sker det helt store ved det og synes det er trist hvis vi ikke kan få det op at køre. håber folk vil støtte op om det og kan se at der allerede er mange som har gjort det og det sætter et smil på læben
Bimse

#14

2013-08-21 18:47

Det er en rigtig god ide med en Folkeracebane på Bornholm ,, Jeg håber at Kommunen og Politikerne på Bornholm støtter op om det,, Jeg er selv formand for en Motorklub på Sjælland og ser hvor mange unge Mennesker der kommer hos Os ,, og vi har samarbejde med Euc som bygger biler og kommer ud og prøver dem hos os ,, Det lærer dem at køre bil og de ser hvad der sker hvis de kører for stærkt ,, det skal gøres på en bane og ikke ude i trafikken ,, Så BMS giv ikke op
Lotte

#15

2013-08-24 10:54

Så vidt jeg husker lå der en gocart bane deroppe, den lå måske omkring tværvejen jeg vil tro det har været i 1960 el 1970´erne

Gæst

#16

2013-08-24 14:00

Vi skal have liv i Bornholm igen!!
De unge,det lidt ældre ja alle aldre som har fart i blodet skal klart have et sted lege,hygge osv
Pust liv i Bornholm og lad ikke øen gå i stå!!