Forlæng dagpengeretten
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forlæng dagpengeretten.
Gæst |
#12013-04-18 14:47Nedskæringerne på velfærd og økonomisk tryghed er fuldstændig asociale og unødvendige. OG vi har pengene til at investere i nye jobs. Den tidligere geskæftigelsesminister satte som en økonomisk buffer ca. 270 milliarder ind på en almindelig konto i Nationalbanken. 270 milliarder i likvider! Så invester i nye arbejdspladser i stedet for at give pengene til de fede katte, som sidder på flæsket. De vil hellere opretholde de facto slaveriet i asien. Det skæpper jo godt i kassen. Og hold så snitterne fra de fattiges indtægter. |
Gæst |
#22013-04-18 15:00Kære HK! Vil I ikke nok også slå et slag for kontanthjælpsmodtagerne og de studerende, som nu igen skal rammes sparekniven. Man lægger op til et nyt kontanthjælpsloft. OG endnu værre man lægger op til at folk skal kunne miste deres kontanthjælp i 3 måneder, hvis de af en eller anden grund ikke møder op i aktivering. Så ryger lejligheden, indboet opmagasineres dyrt,og der er ingen penge til mad eller medicin. Kun tyveri, tiggeri og prostitution er tilbage. Historien om 'dovne robert' bliver brugt som løftestang til at skære i kontanthjælpen. Robert er formand for et fup-parti, som er imod enhver form for socialhjælp. En kunstnerisk, ironisk kommentar til dansk politik. Men mon ikke han lige har drevet joken langt nok nu??? Han har næret et bål af fordomme med napalm. Vi må sige STOP til flere forringelser på velfærden. Man sikrer ikke velfærd ved at fjerne den. |
Gæst |
#32013-04-18 15:27Kunne det være en ide i lagde papirer i forretningernee.eks supermarkederne tøj forretningerne. Nogle af jeres medlemmer bliver fyret så studerende kan overtage arbejdet, det bliver værre når deres SU bliver beskåret. Tror i skal foren alle fagbevægelser og lave jeres egen parti.:D |
Eva Gæst |
#5 Eller tilbyd jobs til de langtidsledige2013-04-19 14:24
Som langtidsledig bliver man syg af al den mistænkeliggørelse man bliver udsat for og af alle de krav der stilles, feks. om at søge job der ikke findes.
|
Gæst |
#62013-04-20 00:34Hey lad os tabe alle de ledige på gulvet. Drop dagpengenen, der er altid arbejde til dem der vil arbejde! Og lad lad vær med at kalde S for et arbejderparti. For det er mange år siden, der var rigtige arbejdere i det parti. |
Gæst |
#7 re #52013-04-20 02:13Det er fuldstændig rigtigt. Pengene bruges på mærkelige grænseoverskridende kurser, som formentlig skader folks selvrespekt i mange tilfælde. Og pengene bruges på kontrol og på at sætte flueben i skemaer på jobcentret. Selvfølgelig kunne der skabes reelle jobs for over 16 milliarder kr. Plus man kunne tage nogle af de 270 milliarder fra kontoen i nationalbanken. Problemet er, at man decideret ønsker en tilpas stor portion desperate ledige, som vil finde sig hvad som helst. Deres vilkår skræmmer dem på arbejdsmarkedet fra at kræve bedre lønninger og arbejdsvilkår. 4 % arbejdsløshed mener nationalbankdirektøren er passende. Men på trods af dette forhold lykkedes det fint at nære folks fordomme om at arbejdsløshed er individets skyld og ansvar. Og at asociale stramninger overfor alle nasserne på overførselsindkomster er et rimeligt og fornuftigt tiltag mod horderne af 'fattig-carinaer' og 'dovne-roberter', som lever fedt på bekostning af de 'hårdtarbejdende danskere'. Se bare hvad man har gjort mod de studerende og mod særligt de unge på kontanthjælp Støt dem på skrivunder.net |
Gæst |
#82013-04-20 08:20Det er så langt ud at folk skal gå fra hus og hjemme fordi dagpenge retten bliver ødelagt! Hvornår kan politiker se at det er det værste foringelse af den Danske model nogen siden? Det er en skandale! |
Gæst |
#92013-04-20 19:36Vi er i et land med krise, hvor vi alle har en pligt til at hjælpe hinanden og derfor virker det skræmmende at se hvordan mange mennesker er kommet i uføre grundet at dagpengeperioden er blevet halveret og det værste er jo at der ikke er arbejde til alle og derfor bør man satse på de unge med uddannelse og støtte og evt lade de "gamle" over 55 år få en mulighed for at fravælge at stå til rådighed for arbejdsmarkedet mod at gå lidt ned i dagpengeydelse, derved tror jeg at alle unge kan få en mulighed for at få et arbejde og dermed et værdigt liv. |
Gæst |
#122013-04-22 10:32Det er fuldstændig urimmeligt at når man er uforskyldt arbejdsløs pga finanskrisen, så skal man ikke også kunne miste sit forsørgelses grundlag, retskrav på jobtilbud til opretholdelse af ny dagpengeperiode som før i tiden skal være mindste krav, vi håber snart at A/F kommer tilbage, og så ud med disse jobcenter som aldrig skulle være startet, hvem har hørt om nogen der nogensinde har fået et job hos disse jobcenter. |
Eva Gæst |
#13 62.000 Skyggeledige2013-04-23 02:12http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/04/22/0422054916.htm
|
Gæst |
#14 LO er håbløse....fyr Bonderøve Børsting2013-04-23 06:24I er godt nok sent ud med at gør noget. Hvorfor i alverden har LO ikke samlet tallerne fra samtlige A kasse i Danmark, lige så snart de fik færd af at Dagpenge perioden skulle halveres? Vi ved jo at vi ikke kan stole på politikerne og deres tal!
n.b. I 2002 skrev jeg Dansk Folkeparti om de problemer udvidelse af EU vil bring. |
Gæst |
#152013-04-23 11:57Synes første krav skulle være ret til uddannelse for alle ledige. Det hjælper ikke meget, at uddannelse forlænger dp-perioden, hvis man overhovedet ikke kan få godkendt nogen form for uddannelse. |
Eva Gæst |
#16 Spred budskabet, bedre sent end aldrig.2013-04-23 16:21#14: - LO er håbløse....fyr Bonderøve Børsting
Jeg opdagede denne side i forbindelse med underskriftindsamlingen mod den nye offentlighedslov: http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_den_nye_offentlighedslov
Da HK i deres nyhedsbrev opfordrede folk til at skrive under for forlængelse af dagpengeretten via Facebook, ringede jeg og bad dem om også at lægge indsamlingen her, af hensyn til os, der ikke bruger Facebook; det gjorde de prompte. Hvis du er medlem af en anden A-kasse end HK, vil jeg da anbefale, at du kontakter dem og beder dem lægge et link til denne underskriftindsamling. Jeg har svært ved at forestille mig at de vil sige nej (men hvis de gør, vil vi gerne høre om det!).
|
Gæst |
#172013-04-24 14:50Syntes er alle tiders ide, for vi ved jo godt at der ikke er job til alle. Skandale med akut jobsene, som har kostet alt for meget tid/penge, klart at når tiderne er gode kan man nedsætte dagpengeretten men nu skal den op. B.Oldenburg |
Gæst |
#182013-04-25 06:15Jeg har igennem et helt arbejdsliv betalt til A-Kassen, jeg nasser ikke på nogen ved at være på dagpenge!! |
Gæst |
#192013-04-28 08:00tak til jer der har taget initiativet - det er vigtigt at vi står sammen og laver et positivt oprør på denne måde |
Gæst |
#222013-04-30 09:27Good luck - håber at det kan hjælpe på en revurdering af regler som de er nu! |
Thomas |
#24 Hvem betaler regningen for den forlængede dagpengeret?2013-04-30 09:51Er det ikke pænt blåøjet at bare forlænge den? Jeg har selv bekendte som er "faldet" for grænsen. Og jeg kan ikke se hvorfor de først EFTER dagpengeretten er forsvundet pludselig vil acceptere at tage jobs uden for deres specifikke profession. Jeg syntes faktisk det er fint den er hvor den er, og så må folk komme ind i kampen. Et Danmark hvor antallet af ydere efterhånden er lavere end antallet af nydere er jo en sikker vej mod afgrunden for os ALLE, ydere såvel som nydere! |
Gæst |
#252013-04-30 09:55Vi er mange der er kommet i en situation som vi ikke er selvforskyldt i. Vi ønsker at komme i arbejde men, hvor er det arbejde henne? Derfor skal dagpengeretten forlænges, sådan vi får forlænget vores mulighed for at komme på arbejdsmarkedet igen. Jeg vil gerne have en hverdag, hvor man kan være med til, at gøre en indsats for at opretholde levestandarden i vores land. Det, som vi alle ønsker os. "Så forlæng dagpengeretten"! |
|
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Behold Tilskuddet til Græsk og Latin A i gymnasiet!
1706 Oprettet: 2024-09-06
Stop med at investere vores fælles pensionspenge i våben til Israel!
4232 Oprettet: 2024-07-19
Nej tak til vej, der splitter Valbyparken og Gl. Sydhavn
1029 Oprettet: 2024-09-08
Gadelys i Struer kommune
478 Oprettet: 2024-09-09
Stop lukningen af Naturbørnehuset i Munke Bjergby
385 Oprettet: 2024-09-02
Beskyt Veddelev Børnehus
247 Oprettet: 2024-09-05
Alle begår fejl - også på kridtbakken; - At lukke en offentlig vej i Oplev og fuldstændig frede vejen er IKKE i orden. - Uden høring, uden varsel - Den går ikke Granberg!
241 Oprettet: 2024-09-08
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
2972 Oprettet: 2024-06-01
Behold billedkunst i 1.klasse
2648 Oprettet: 2024-03-27
NU ER DET NOK - sammen om bedre vilkår for Sorøs børn
264 Oprettet: 2024-08-06
Nej tak til telemast ved As Friskole / As Idrætsforening
184 Oprettet: 2024-08-20
Giv byens børn en tryg start på dagen – genåbn parkeringspladsen ved Mårslet sognehus
181 Oprettet: 2024-09-06
Bus 741 - Giv os ruten kl. 15 fra Nykøbing Falster - Idestrup
170 Oprettet: 2024-08-22
Nej tak til mere beton og jord i odense fjord og på dræby fed
166 Oprettet: 2024-09-06
Bevar dyreklubben Frederikssund
162 Oprettet: 2024-09-02
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
155 Oprettet: 2024-09-16
Stop Færdselsstyrelsens plan om at forbyde tolke til køreprøver
241 Oprettet: 2024-08-15
Bevarelsen af Toldassistentboligen på Mullerup Havn