Forlæng dagpengeretten

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forlæng dagpengeretten.


Gæst

#176

2013-05-02 09:08

Det er sgu på tide at HK får fingeren ud...

Gæst

#177

2013-05-02 10:01

Rigtig godt initiativ ;-).
Der er alt for mange, der er uden job og svigtes af det offentlige.

Gæst

#178

2013-05-02 11:48

Jeg synes slet ikke DP-retten skal udløbe overhovedet.

Gæst

#179

2013-05-02 12:09

Nu er det nok!!!

De arbejdsløse skal respekter-es!!! … og hjælpes!!!

Gæst

#180

2013-05-02 12:21

Hvad pokker tænker de på i den regering. Alle de ulykker de vil få på samvittigheden pga dagpengereformen.

Gæst

#181 Re:

2013-05-02 12:23

#178: -

Nej det skal den ikke.

Vi betaler for, at forsikre os mod arbejdsløshed. Nu risikere vi at rydde på bistanden, os som har haft job hele livet og betalt i mange år......det er STYGT


Gæst

#182

2013-05-02 12:42

Jeg vil gerne sige at jeg har lige været i job dk i dag og de siger at jeg er meget flittig til at søge og jeg får kun afslag hver uge når man ser rundt omkring den ene butik efter den anden lukker trist,jeg kender flere der har været ledige nu i 4år og de har ikke fået job det er en katastrofe.De kan jo sagtens sige at der er ikke så mange arbejdsløse i marts 2013 men de er både ude af systemet eller på kontanthjælp eller må klare sig selv økonomisk.Venlig hilsen Elisabeth Barfod

Gæst

#183

2013-05-02 15:09

Jeg har selv haft et förunderligt liv, med fratagelse af understättelse 1979 uden grund, fik det resterende indefrossent efterbetalt 3 år - Det var FTF-A - stadig under uddannelse i musik, nu i filosofi, det er ikke noget jeg önsker for andre mennesker, der skal noget held med og även-tyrlyst for at kunne holde til det, om jeg havde stiftet familie havde det sikkert väret umuligt. Siden 1979, hvor fratagelsen af understöttelsen opstod har jeg opholdt mig 18 år i udlandet og kun 16 i Danmark, så jeg kan kun helhjertet stötte
HKs og andres besträbelse på at sikre ungdommen muligheden for et trygt liv. NU blev jeg så efter
udplyndring af min ejendom i Farum gennem en konservativ viceborgmester i 2004 svensk statsborger i 2011 og lever et fredeligt lic på landet. Anker Fjeld Simonsen .

Gæst

#184

2013-05-02 17:59

Det er IKKE i krisetider, at man nedskærer i dagpenge retten og slet IKKE , når der mangler job, til de mange ledige!!!!!!!!!

Gæst

#185

2013-05-02 18:03

Med den politik som regeringen fører pt. så skulle man tro, at der var mangel på arbejdskraft og ikke arbejde.
av

#186

2013-05-02 18:06

dagpengeretten skal IKKE nedskæres. Det er en forsikring man har og den skal der ikke røres ved!!!!
Det er IKKE let at finde nyt arbejde og slet ikke i disse tider!!!!!

Gæst

#187

2013-05-02 18:25

Jeg var selv arbejdsløs her for 9 mdr. siden i et års tid og jeg følte, at for hver dag uden at får job nået jeg afgrunden, jeg da fik tilbud et vikariat på 1½ år pr. 1.8.2012 sagde jeg ja tak med det samme, selvom jeg bruge 4 timer hver dag i transport.

Gæst

#188

2013-05-02 18:40

Skriver under med glæde

Gæst

#189

2013-05-02 22:33

vi er enig

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-05-02 22:46



Gæst

#191 ,

2013-05-02 22:51

#44: Ledig, jobsøgende - Re:

Jeg synes slet ikke, der er noget som helst rimeligt forhold mellem 'forbrydelsen' og straffen, hvis man miste sit forsørgelsesgrundlag og sin bolig, blot fordi man misset et par gange af en aktivering. Og reglerne bliver jo nogle gange administreret meget stramt af jobcentrene. Hørte du ikke om hvordan terminale patienter blev hevet rundt i aktiveringscirkusset, da det gik helt amok med aktivering a la find din indre pipfugl i starten af krisen? Hvad hvis 'bossen' på et aktiveringskursus ikke kan lide en kontanthjælpsmodtager, når man pludselig får magten til at kunne tage folks kontanthjælp fra dem for en lille fejls skyld, så kan det nemt stige bestemte typer til hovedet. Magt korrumperer, total magt korrumperer totalt.

Kontanthjælpen var jo aldrig som udgangspunkt tænkt som et redskab til at diciplinere folk. Det var tænkt som minimumsforsørgelse, når der ikke var andre muligheder. Arbejdsløshed kommer ikke fordi en hel masse mennesker lige pludselig  ikke gider stå op og gå på arbejde, arbejdsløshed er resulatet af lavkonjunkturer. Er du klar over hvor mange jobs folk søger? Du må have været arbejdsløs ganske kort siden du ikke selv frygter at blive ramt af vilkårlige regler på kontanthjælpsområdet. Man burde aldrig under nogen omstænigheder kunne miste penge til bolig og mad. Vi skal vel ikke have et samfund, hvor folk sover under broerne?

Jeg håber stadig, HK også vil slå et slag for kontanthjælpsmodtagerne og folk på SU.  Og hvis man selv er på dagpenge, kan man jo også godt have en interesse i at vilkårerne for nævnte grupper bliver mere rimelige, og befriet for enhver antydning af ridefogedmentaltet. Man kan jo risikere at ryge i 'den sorte gryde. I stedet for straf og diciplin og hetz mod de grupper, der skal skæres ned på har vi mereend nogensinde brug for at vende tilbage til et solidarisk samfund


Gæst

#192 Re:

2013-05-02 23:08

#130: -

Der er faktisk også en underskrftsindsamling i gang mod fleksjobreformen på skrivunder.net


Gæst

#193 Re:

2013-05-03 00:17

#162: -

Har man sat sygedagpengene ned???????


Gæst

#194

2013-05-03 08:36

helt enig

Gæst

#195

2013-05-03 08:51

Vores politikere burde tænke lidt mere på vores samfund istedet for KUN på sig selv!!!
De har ALDRIG prøvet at arbejde - derfor ved de ikke hvad det vil sige. Heller ikke lige pludselig at stå UDEN et job som samtidig betyder at stå uden penge! Arbjedsløse er også mennesker som har brug for en indkomst! FAT DET SÅ ovre på Christiansborg!!!

Gæst

#196

2013-05-03 09:44

Jeg støtter fuldt ud HK's 3 punkter vedr. dagpenge. Jeg er glad for jeg har mindre end 1½ år til jeg bliver folkepensionist og tænker ofte på, hvad andre "overmodne" ledige i arbejdsmarkeds regi  fremover skal gøre, når tiden for at gå på pension forlænges med flere år. Allerede i min alder, er der ikke brug for mig på arbejdsmarkedet, indenfor det felt jeg kan klare, hvad skal mine stakkels medborgere gøre i fremtiden? Regeringen kan sagtens melde ud, vi skal blive længere på arbejdsmarkedet. Fint nok - hvem vil have det grå guld, som skulle være så eftertragtet? Jeg har ikke selv valgt at være ledig.


Gæst

#197

2013-05-03 10:53

Jeg er glad for at der bliver gjort noget , for det er forfærdelig for de mennesker det går ud over. Så må politikerne vel også snart vågne op, man kan godt se de ikke selv står i sådan en situation.

Gæst

#198

2013-05-03 11:06

Godt tiltag - håber det vil give et godt resultat.

Gæst

#199

2013-05-03 11:40

det gavner landet ved at folk har flere penge.. folk afleverer dem jo i form af øget skat + køber mere = forbrug = arbejdspladser = sund økonomi i DK ... sådan er det man skulle hellere sætte afgifterne op på luksusvarer og gøre det mere fordelagtigt at holde ferie i DK .. TAK

Gæst

#200

2013-05-03 13:23

I forlængelse af kravet om optjening af dagpenge under rotation og løntilskud, mener jeg at kravet skal være bagud rettet, så dem/os der har knoklet for at komme tilbage på arbejdsmarkedet via disse ordninger ikke snydes!