Forlæng dagpengeretten

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forlæng dagpengeretten.


Gæst

#26

2013-04-30 10:01

Har skrevet under, men hvem vil ikke skrive under på bedre forhold. Tror blot ikke det hjælper!

Gæst

#27

2013-04-30 10:04

Hvis der er arbejde at få til alle arbejdsløse, ville det være ok med dagpengeret i 2 år; men så længe der ikke er arbejde nok, skal dagpengeretten igen være 4 år.

Gæst

#28

2013-04-30 10:04

Er gjort.. og godt arbejde med den indsamling :-)

Gæst

#29

2013-04-30 10:08

Ja, det er meget svært at få arbejde i den finanskrise, oven i købt er så svært at få job inden dagpengeperioden er brugt ,2 år er bare ikke lang tid .

Gæst

#30

2013-04-30 10:09

Fordi man er uforskyldt at man er ledig især dem ,der blev nedskåret på deres arbejdspladser også dem, der er over 50 år. Der er simpelthen ikke job for alle.

Gæst

#31

2013-04-30 10:09

Godt initiativ!!

Gæst

#32

2013-04-30 10:10

Jeg har skrevet

Gæst

#33

2013-04-30 10:13

Jeg vil meget gerne vores dagpengerat skal forlænges.

Gæst

#34

2013-04-30 10:14

Jeg synes det er ganske fint med en protest mod de forfærdelige dagpengeregler der er vedtaget i Folketinget. Jeg vil gerne pointere min protest er ikke afgivet som en støtte til Enhedslisten da det absolut ikke er mit parti. Jeg gør det kun udelukkende fordi jeg synes det er ganske forkasteligt at mennesker som har sat sin lid til samfundet og forventer hjælp nå de samme løber i problemer. Hvad har man ellers vores samfund til. Mange af de som mister retten er ikke selv skyld i problemerne. Man kan nu engang ikke selv tage et arbejde.
Med venlig hilsen
Henning brokjær

Gæst

#35

2013-04-30 10:15

Når politikerne taler om de "mange" som er kommet i job - glem så ikke de rigtig mange, der er faldet helt ud af systemet - og dermed ikke "tæller med" længere.

Gæst

#36

2013-04-30 10:17

Min datters dagpenge udløber pr. 1.9. og hun kæmper en kamp for at få et job...jeg kan ikke se fordelen ved at nedsætte dagpengeretten.

Gæst

#37

2013-04-30 10:24

Nedskærer dagpengeretten øger optjenningstimerne i en krisetid, giver jo ingen mening. Danmark var et yndig land..

Gæst

#38

2013-04-30 10:56

Som skyggeledig støtter jeg selvfølgelig.
Men forventer ingenting, ligesom jeg blev helt glemt af HK da min dagpengeret udløb. Fik afslag på akutjob-erklæring da min dagpengeret udløb 7 dage før den 1. oktober 2012, jeg har i hele min ledighed stillet op til "aktivering", løntilskudsjob og hvad der ellers er fundet på af hovsa-løsninger. Nu er familien ved at gå i opløsning - gæld til op over begge ører - fogedret o.s.v. Jeg vil GERNE arbejde.

Gæst

#39

2013-04-30 11:07

Jeg støtter

Gæst

#40

2013-04-30 11:23

Glædeligt nogen har taget initiativet til denne protest.

Gæst

#41

2013-04-30 11:55

det skal foelænger dagpengeretten

Gæst

#42

2013-04-30 11:56

forlænger dagpengeretten
shokrieh

#43 forlænger dagpengeretten

2013-04-30 11:57

det er meget svært at få arbejde i den finanskrise
Ledig, jobsøgende

#44 Re:

2013-04-30 12:15

#2: -

Hvis ikke man møder op til aktivering, og ikke har en gyldig grund, er det vel ok at man mister kontanthjælpen!


Gæst

#45

2013-04-30 12:32

Det glæder mig overordentligt meget, at der også gives mulighed for at afgive en underskrift for os,som af principielle grunde har fravalgt at være på Facebook; det er der virkelig mange, der kunne lære noget af! Facebook-tilhængerne siger godt nok, at 1 mia. mennesker ikke kan tage fejl.. jeg mener nu nærmere, at det er de resterende 5 mia., som ikke tager fejl. ;)

Gæst

#46

2013-04-30 12:36

Selvfølgelig skal den forlænges.
Der er arbejdsledige nok i forvejen.

Gæst

#47

2013-04-30 12:43

Jeg synes det er et rigtig godt initiativ på at redde rigtig mange mennesker fra ufrivillig arbejdsløshed. Der er etableret mange aktiveringsjob, hvor man arbejder på lige fod med folk som får penge for det det faktisk udførte arbejde mens man selv kun får dagpenge - samtidig optjener man ikke timer men knokler ført med fuldtidsjob samt efterfølgende jobsøgning og en økonomi som er langt lavere end normalt. Tak for initiativet.
gæst

#48 Ja, man kan spørge sig selv, hvor langt vil vores levebrøds politiker går!!

2013-04-30 12:43

Ros til HK, at i trods alt prøve at råbe regeringen op.
Først giver den tidligere regering os skattelettelser som de helt sikker ikke havde penge på kontoen til så derfor måtte bla. efterlønner "betale" dette. Vi ved alle at det er dyrt at leve i Danmark med den velfærd vi har - men jeg synes bestemt den er værd at kæmpe for og vi må alle ofre os på en eller anden måde også jer som sidder/arbejder inde i folketinget. Blandt andet er Plejehjem, Politiet, efterlønner, kontanthjælpsmodtager, studerende, de arbejdsløse og nu skolelærer blevet "moderniseret" - altså yde mere for de samme penge og lige om lidt bliver det pædagogerne og andre institutioner som kommer under deres spare kniv. Men så må turen da også være kommet til politikerne selv på Christiansborg - her forestiller jeg mig, at de alle vil stemme for, at afskaffe blandt andet deres livstidspension - politikerne kan få en ganske almindelig arbejdsmarkedspension som alle vi andre og vil de have mere ved siden af må de selv indbetale lige som alle vi andre. Folketinget er en ganske almindelig arbejdsplads på godt og ondt - de er valgt af folket og er de ikke gode nok så bliver man højst sandsynlig ikke stemt ind igen - og det samme er der ude i erhvevslivet. Kan man ikke leve op til virksomhedens krav - ja så bliver man fyret. Sådan er livet og sådan burde politikerne også leve - i stedet for tage "deres velfæld" fra de arbejdsløse, kontanthjælpsmodtager, studerende etc. SÅ KÆRE POLITIKER SKÆR NED HOS JER SELV FØRST OG VI ANDRE VILLE KUNNE FORSTÅ DET OG HELT NATURLIG ACCEPTERER DET, AT VI OGSÅ MÅ BIDRAGE.


Gæst

#49

2013-04-30 12:44

Rasha
Conrad

#50 Re: Hvem betaler regningen for den forlængede dagpengeret?

2013-04-30 12:47

#24: Thomas - Hvem betaler regningen for den forlængede dagpengeret?

Thomas - fordi du har et arbejde, så betragter du altså dig selv som én, der ikke har mulighed for at nyde? Det er da synd for dig. Jeg tror, at mange ledige ville nyde at overtage dit job, og så kunne du jo gå på dagpenge.. så ville det nok gå op for dig, hvor lidt nydelse der er i dét!