Forlæng dagpengeretten
Kontakt forfatteren af dette andragende
En rigtig dårlig idé at efterlønsordningen blev ændret - men igen en god idé, at der kommer en ordning om delpensionering ved 60 år.
Det er bare ligesom om der bare skal laves ændringer for ændringernes skyld og ikke for befolkningens.
En anden tendens der jo også skal tages med i betragtning når man taler arbejdsløshed og fald i arbejdsløshedstal er, at tilgangen er mindre i disse år (min datters årgang er meget lille) - det spiller jo også ind og ikke kun virksomhedernes vækst eller mangel på samme !!
OG LAD SÅ DE UNGE KOMME TIL - DE FORTJENER DET.
Re:
Brug browseren Firefox:
http://www.mozilla.org/da/firefox/fx/
og vælg det plugin der hedder adblock
Så vil du se denne side helt uden reklamer :)
Dagpengeperioden skal forlænges til mindst 4 år - 2 år er for kort til at hjælpe dem der er arbejdsløse så de kan vende tilbage til arbejdsmarkedet - uddannele og jobtræning og løntilskudsordninger skal forlænge dagpengeperioden da dette også beviser at de arbejdsløse gør noget for at dygtiggøre sig.......
This comment has been removed by the person who wrote it.
Håber regeringen vågner op.
Re:
Jeg er helt enig. Jo længere man er ledig, jo sværere er det at få et job, derfor drejer det sig om ret til et jobtilbud - ikke forlængede dagpenge.
Desuden er vi trætte af at blive betragtet som nasserøve.
Folk, der ikke har prøvet at være arbejdsløse, tror, at det bare er et driverliv, til trods for, at masser af arbejdsløse arbejder for deres dagpenge, i løntilskudsjob og virksomhedspraktik m.m.
Hvis man siger nej til et rimeligt jobtilbud, mister man dagpengene. Sådan har det været hele tiden, der er bare aldrig nogen, der får tilbudt jobs. I princippet burde der ikke være begrænsning på dagpengeperioden, hvis man er forpligtet til at tage et tilbudt job. På overenskomstmæssige vilkår, selfølgelig, evt. på nedsat tid, så det svarer til dagpengene.
Og til dem, der spørger hvor pengene skal komme fra, vil jeg gerne gøre opmærksom på, at der ikke er nogen besparelse af betydning ved at flytte folk fra dagpenge til kontanthjælp. Se:
Minimal gevinst ved at flytte folk fra dagpenge til kontanthjælp
http://www.information.dk/308371
Så er der også lige 16 mia. at spare på ydmygende og umyndiggørende aktiveringskurser.
Derudover bliver folk syge af langtidsledighed - og mindre arbejdsmarkedsparate.
Men, måske er der lidt håb forude:
S-politikere: Genoptjen dagpengeretten i løntilskudsjob
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/05/01/0501235948.htm
Ja, "der var en gang", men ikke mere!!
Det forfærdelige er, at alle de mennesker der er faldet ud eller er på vej til at falde ud, dette er tit og ofte familier med børn, skal alle disse gå fra hus og hjem, fra deres vante omgivelser mm? Er dette virkelig hvad den Danske regering ønsker??????? Jeg er flov over den danske politik som den er i øjeblikket. Sæt momsen ned på fødevarer som man har gjort i de andre lande, så folk køber herhjemme, og vi måske denne vej kan redde de virksomheder der er herhjemme, og måske skaffe nogle nye.
Optjeningperioden skal helt afskaffes, lad folk tage de jobs der er at tage for kortere ell længere perioder, jobpraktik, samt job med løntilskud skal tælle med, som det ikke gør nu. Jeg håber, at vi som ledige som hellere end gerne vil i arbejde, at fremtiden kommer til at se lysere ud.
| This discussion has been closed. |
1. Virksomheden skal motiveres til ikke bare at tænke "fedt, der er gratis arbejdskraft i en måned", og herefter sylte praktikanten
2. Hvis man er på arbejde, så er det ikke rimligt at man trækkes i dagpenge
Det kan også motivere dagpengemodtagerne til at komme ud og i gang.. Det må ikke kunne betale sig at blive hjemme- de aktive skal belønnes