NEJ tak til den nye offentlighedslov

SIG NEJ TAK TIL DEN NYE OFFENTLIGHEDSLOV

Skriv under ved at udfylde formularen nederst på denne side

Husk at bekræfte din underskrift via link i den email, du efterfølgende modtager - TAK!

SIDSTE NYT:

Regeringen er klar til at forhandle kontroversiel offentlighedslov

Enhedslisten, Alternativet & Dansk Folkeparti fremlagde i dag d. 29. april 2016 et lovforslag, så muligheden for aktindsigt i ministerbetjening, kalenderføring og dokumenter udvekslet mellem ministre og folketingsmedlemmer igen er til stede. Men på trods af, at SF, De Radikale og De Konservative er en del af ændringsflertallet, stemte alle tre partier imod lovforslaget, der i dag blev førstebehandlet i Folketingssalen.

Initiativet til underskriftindsamlingen er taget af freelance-redaktør Susanne Jespersen.

Filosof Anders Højsted har taget initiativ til Facebook-gruppen Nej tak til den nye offentlighedslov.

Efter den første Lysfest mod mørklægning oprettedes desuden:

ministerbetjening.dk kan man se en vurdering af den nye lov. Folkene bag siden – journalisterne Jesper Tynell, Erik Valeur & Lars Rugaard har i de seneste år vundet flere Cavling-priser for undersøgelser og afsløringer af svindel og dårlig regeringsførelse i den tidligere regering http://ministerbeskyttelse.dk/

En kronik, der meget tydeligt forklarer om den nye lov, kan læses her: http://www.journalisten.dk/ny-offentlighedslov-er-alt-indviklet

Læs også Rend mig i offentlighedsloven af Susanne Jespersen:http://www.folkets.dk/node/91

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.

Du vil modtage en e-mail med et link til at bekræfte din underskrift. Tjek din indbakke (og spam-mappe).