Forlæng dagpengeretten
Kontakt forfatteren af dette andragende
kommet frem politisk, ved at love at varetage lavtlønsgruppers interesser, totalt flygter fra ansvaret. Talte sympatier og medfølende udtalelser i medierne med ramte grupper gavner intet, kun HANDLING tæller !!!
Når der ikke er nok arbejde, skal der selvfølgelig udbetales dagpenge. 2 år er megeet for lidt. Jobcentrene kan næsten ikke nå at få registreret den ledige, før pangepngeretten ophører! Dagpengeretten bør være uendelig efter min mening, men foreløbig i hvert fald fordobles til fire år. Det er i hvert fald rimeligt!
Holsen fra oraniseret HKer og socialdemokrat,
Lene Werner Klausen
Når der ikke er arbejde nok, skal drr naturligvis
udbetales arbejdsløshedsdagpenge til den arbejdssøgende. 2 år er alt for lidt. Jobcentrene kan dårligt no nå at registrere den ledige, før dagpengereten er opbrugt.
Forlæg straks dagepengeperioden med to år til fire år! som et princip bør dagpengeperioden selvfølgelig være uendelig freventnng om, at der bliver arbejde til alle arbejdstagere.
Fra organisteret HKer og socialdemokrat
Klaus Benny Klausen
Fantastisk vigtigt budskab!
Jeg håber, at så mange skriver under, at politikerne ikke kan ignorere kravene om bedre forhold for dagpengemodtagerne.
Ledighedssystemet
ned fra piedestalden!
Dagpenge
Først en tak for denne gode kampagne for at forbedre dagpengesystemet.
Jeg vil i forlængelse deraf opfordre HK- og resten af LO til at lukke for partistøtten til S & SF, medmindre at de lægger pres på de Radikale eller ruller dagpengereformen fra 2010 tilbage med støtte fra Enhedslisten og Dansk Folkeparti. Som statsminister burde Helle Thorning træde i karakter overfor Margrethe Vestager, da denne har bakket op om denne modbydelige reform, der tilmed er lavet på det forkerte skøn "at kun 2000-4000 årligt ville blive berørt af reformen". Derfor bør LO gribe til "øje for øje og tand for tand"-princippet, hvis at regeringen ikke vågner op.
Re: Dagpenge
Jeg tror desværre slet ikke thorning er interesseret i at føre en mere socialt orienteret politik. Hun får en fed stilling i EU, når hun har ødelagt både velfærden og venstrefløjen (på nær enhedslisten).
nu er det under alt kritik at stramme
dagpengeretten
Levebrødspolitiker burde afskaffes.
Politikere burde først kunne vælges efter at de har været 5 år på arbejdsmarkedet. Så kunne det være at der blev set med andre briller på mange ting, og i dette tilfæde dagpengeloven.
Nu er situationen vendt, så man burde vel logisk nok sætte dagpengeperioden op igen, så den svarer til samfundet situation lige nu.
HK har lavet en Thorning på os alle
| This discussion has been closed. |
1 maj
Hvor er besparelsen henne, ved at lade folk falde over på kontanthjælp? Det koster garanteret mere i det lange løb.
Der er jo ikke job til alle, fordi alle skærer ned og dem der arbejder, løber endnu hurtigere, indtil de får stress og skal forsørges med sygepenge. Telefondamer er afløst af maskiner, eller også må man bare vente som nr 21 i køen, eller maile og vente 14 dage på svar.. vi skal også dele med resten af EU om arbejdet. En lille strøtanke, da jeg har observeret, at dem der graver på vores vej og dem der graver i Køge, hvor min mosters bor og dem der bygger KARA om, ikke taler dansk :) dette er ikke ment racistisk, men som en medvirkende årsag til arbejdsmangel.
HUSK du som er heldig, stadig at have arbejde, vær med til at bevarer og forbedre dine arbejdsvilkår og afspadsere dine overtimer.
Så hvorfor ikke forlænge dagpengeretten?
Hilsen en "nyledig"