afskafhundeloven

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskafhundeloven.


Gæst

#401

2013-09-20 12:52

Kun al respekt

Gæst

#402

2013-09-20 12:53

Hundkørekort til alle, obligatorisk hvalpe og lydigheds kursus når folk køber hund og en obligatorisk årlig genopfrisking i forbindelse med at man kan få fornyet sin hunde ansvars forsikring, så kan de skrotte alle deres race forbud osv, det er jo ikke racerne den er galt med, men ejerne og deres opdragelse, en såkaldt muskel/kamphund kan være ligeså god en familie hund som en schæfer, labrador eller gravhund og i mange tilfælde er de langt bedre, det burde ikke være så svært at stille lovkrav om at internater, kenneler, opdrættere registrere hvalpesalg og samtidig kræver at købere bliver booket op til hvalpe/lydigheds kursus, og forsikrings selskaberne kræver at de skal på genopfriskning.

Gæst

#403

2013-09-20 12:57

Vi taler om levende væsner-hvilken ret har vi til at dømme over liv eller død-specielt i sådan en forkludret lovgivning som hundeloven byder de stakkels dyr,

Gæst

#404

2013-09-20 13:04

Stop dog den uciviliceret lov. Det er hundeejer, som kan være problem.

Gæst

#405

2013-09-20 13:04

Afskaf den hundelov ! Inden det for sent! Dårligt ry til Danmark! Uskyldige bliver aflivet! Anskaf hund''kort'' til hvis man skal have hund! Danmark et frit land!? Min bare røv! Jeg er en meget stolt dansker! Men det her sætter mit lands værdighed helt i bund!

Gæst

#406

2013-09-20 13:14

Stop dette hysteriske vanvid. Det grotesk at gode, sunde og vidunderlige familie hunde bliver aflivet til intet formål. Det er race racisme på fuld skrue.. og det hører sig ik hjemme nogle steder. Er ved at brække mig over folks uvidenhed omkring disse skønne racer! BEVAR MUSKELHUNDEN !

Gæst

#407

2013-09-20 13:17

Det er ikke hunden der er noget galt med! Det er ejeren!

Gæst

#408

2013-09-20 13:24

Alt for mange unødige aflivninger er resultatet af den gang misk mask man har lavet inde på borgen. Der er op til flere grimme sider af hundeloven som vi som dyrevenner SKAL have lavet om.Vi finder os sgu ikke i mere at menneskets bedste ven får denne behandling.

Gæst

#409

2013-09-20 13:24

Den skal bare såå meget afskaffes det er gået fuldstændig over gevind med aflivning af hunde
mikk9477

#410 hunde rase

2013-09-20 13:28

gider ikke hav at der er hunde der skal død på grund af at det er en bestemt hunde rase

Gæst

#411

2013-09-20 13:30

Det er fantastisk at vi har nogle skønne mennesker i Danmark som er villige til at tale for de der ikke selv kan!
De der sidder på "tronen" og går med til en forfærdelig lovgivning som denne burde opleve det på egen krop og sjæl!
Vi mister dele af vores familie!
De er ikke kun dyr for os!
Vedtag i stedet at folk der vil have bestemte "problemracer" skal gennemgå en test for at blive erklæret egnede. Ligesom man gør i folkeskolen for at kunne komme på gymnasium!!!

Skam jer alle vetrinære som ikke står fast og siger NEJ, ikke i min praksis!!

Gæst

#412

2013-09-20 13:34

med glæde jeg skriver under på denne totalt vanvittige lov...det er virkelig hetz mod de store skønne hunde <3
Logikken sejr oftest

#413 Re: ..

2013-09-20 13:36

#3: - ..

Loven skal ikke fjernes, men ændres så en obligatorisk undervisning for at tage "hundekørekort" samt obligatorisk medlemskab af en hundetræningsklub/hundeførerforening er krævet fot at kunne holde hund. Det er personen i den anden ende af snoren som er det største problem. - Med den nuværende ændring af loven får hundeejere mulighed for at kræve, at en dyrlæge eller en læge vurderer sagen, inden det besluttes, om deres hund skal aflives. 622 hunde har måtte lade livet, hvor 465 var omfattet at bestemmelsen om forbudte racer. De resterende 157 blev aflivet for at have skambidt enten mennesker eller andre hunde - heraf var 66 tilfælde forårsaget af de forbudte racer. - Således er det helt fint at man stadigvæk forbyder 13 hundetyper (kamphunde).

BS

#414 Tænk dog på andre mennesker i stedet for hunden.

2013-09-20 13:43

Indfør dog det kørekort til hunde først, derefter kan man afskaffe loven.
Mit barn skal ikke bides af en hund og gå med vansiret ansigt resten af livet fordi nogle personer ikke kan opdrage en hund ordentligt. En hund der har bidt et menneske eller anden hund må jo anses for at være potentielt farlig, derfor skal den væk fra offentligheden. Lad nu være med at være så blødsøden. Tænk på jeres børn og ældre i stedet for.

Gæst

#415

2013-09-20 13:46

Godt initiativ!

Gæst

#416

2013-09-20 13:51

syntes virkelig det er lækkert med så dyrevenlige mennesker, at de laver sådan en underskrift indsamling :) go for it!
BS

#417 Re: ..

2013-09-20 13:55

#3: - ..

Start dog med noget konstruktivt i stedet for.
Underskrift indsamling for indførsel af obligatorisk kursus for hundeejere.
Så derefter kan man se på om hundeloven skal afskaffes, jeg er meget tryg ved at den er kommet.
Det giver trods alt tænkene gode hundeejere grund til at gå på kursus med deres hund, så den kan opføre sig ordentligt.
Men der vil altid være brodne kar som vil blive fjernet på denne måde.

Hunden er jo bare et brugsdyr og ikke en del af familien. Hunden skal jo ikke meneskelig gøres mere end godt er.

Jeg har været ved at brække mig over, at andre mennesker skal til at lære sig om hundes psykologi for at undgå at blive bidt, eller forudlempet af hunde.


Gæst

#418

2013-09-20 13:55

Det er ikke hundenes ansvar, men ejerens. Derfor skal uskyldige hunde ikke straffes, ej forbydes. Hold øje med ejerne frem for hundene.

Gæst

#419

2013-09-20 13:58

SKANDAL rent ut sagt !!!!

Gæst

#420

2013-09-20 14:13

Jeg håber denne indsamling vil gøre en forskel for hund og ejer!!
Der ingen tvivl om at den nuværende lov har taget overhånd og mange hundeliv.

Gæst

#421

2013-09-20 14:18

Ophæv den lov omgående

Gæst

#422

2013-09-20 14:19

Jeg er ikke enig med det nye hundelov og derfor skriver jeg under på denne underskriftingsamling. Hunderne skal ikke dør og de skal ikke have såden hundelov. Jeg vil at alle hund skal have kærlighed og et godt sted at bo med gode mennesker omkring sig!
En hund kan elsker rigtig højt og det ved I også at Hunden er den bedste ven til en menneske!!!

Gæst

#423

2013-09-20 14:22

Afskaffe hunde loven om kamp hunde
Emilie..

#424 Vi vil have vores elskede hunderacer lovlige igen!!!!!

2013-09-20 14:23

#1: -

- Hunden bliver somsin ejer..
- Alle hunde har brug for en god og solid opdragelse.
- Det ikke hundens skyld at den kan være eller reagere dårligt, det er ejerens.
Hunden ved ikke bedre selv, hvad der er rigtigt og forkert. Ud over det den har lært,
og er van til eller den opdragelse den har fået.. 
- Alt ansvaret ligger på ejerens skulder!
- Det jo lidt ligesom en mor og hendes barn.
Får barnet ikke den opdragelse eller omsorg den har brug for. 
Bliver den tit lidt af en "bølle"og ustyrlig.
- Og hvis man skal tage en hund der angriber mest så er det sgu: Chihuahua'en,
men fordi at den er så lille tænker folk åbenbart herre gud...


Gæst

#425

2013-09-20 14:31

Rigtig god ide :)