afskafhundeloven

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen afskafhundeloven.


Gæst

#26

2013-02-08 14:37

Afskaf den lov !!

Gæst

#27

2013-02-08 14:37

Tag jer sammen, hundehoveder..

Gæst

#28

2013-02-08 15:01

synd vores land styres af hjerteløse fjolser som ikke elsker dyr.

Gæst

#29

2013-02-08 15:25

Dyrepoliti nu ! Og gul sløjfe på hundesnoren hvis andre ikke må hilse , hvis din hund feks er syg ,i løbetid , gammel og træt , under træning el lignende !
Så kan mange hundeslagsmål undgåes !

Gæst

#30

2013-02-08 18:00

Afskaf den..

Gæst

#31

2013-02-08 18:20

Afskaf den !!

Gæst

#32

2013-02-08 18:31

Det er så vigtigt, den hundelov er fuldstændig grotesk

Gæst

#33 Hvis man ikke er enig?

2013-02-08 18:33

Hvor skal jeg skrive under, hvis jeg ønsker at den IKKE skal afskaffes?

Gæst

#34

2013-02-08 18:35

Synes loven skal fjernes, da det ikke er hunden den ef galt med, men ejerne....

Gæst

#35

2013-02-08 18:37

vi kan jo bare få den gamle hundelov igen og så lige et hundepoliti.
tror ikke en dyt på det hjælper med hundekørekort,for det er aldrig i starten det går galt,og da det så vil koste penge,vil mange brænde inde med hvalpe og mange hunde ville enden på intanat da folk ikke ville ha råd tl at få et hundekørekort.
hvis der skal indføres et hundekørekort,så vil det jo blive temmelig dyrt,da man jo har mange hunderacer og hvad så når ens hund ikke er her mer,skal man så igen ha et nyt kort......NEJ det vil blive noget møg med et hundekørekort.

Gæst

#36

2013-02-08 20:42

Stop med dette LATTERLIGE forsøg på at styre naturens gang.I ER IKKE GUD.FAT DET

Gæst

#37

2013-02-08 22:57

Loven er bygget op på uvidenhed og umoral rets sikkerhed er røget og min tilliden ikke blevet større til vores danske system det gør ondt at se hvor mange uskyldige der ryger jeg er ikke i mod aflivning som sådan med det skal fandeme være berettiget ikke bare fordi det er ikke i orden uvidende uvidende uvidende
Julie Tiedemann
Underskriftindsamleren

#38 Re: Hvis man ikke er enig?

2013-02-08 23:46

#33: - Hvis man ikke er enig?

HVis du ikke er enig i at den skal afskaffes den jeg desværre ikke hjælpe dig, denne underskriftsindsamling er for folk der mener at det er fuldstændig grotesk at aflive et kud hvalpe pga. deres race. dette ville svare til at jeg gik op på fødeafdelingen og pegede nogle racer ud (andre farvede mennesker) eller jeg valgte nogle fordi jeg antog at disse babyer ville blive voldspsykopater når de blev voksne af den ene eller den anden grund. Jeg mener det er fuldstændig absurd at en dyrlæge vælger ar aflive 2 uger gamle pitbull hvalpe, hvor er samvittigheden henne? Jeg savner svar og jeg savner nogle statistikker der bygger baggrunden for denne lov. For mig ser det lidt ud som om at politikkerne har lukket deres øjne og peget tilfældelig hunderacer ud - fordi de ikke lige syntes de skulle være lovlige. Ikke på nogen baggrund! Hvad med dobbermann, rotweiler, shæfer, staffordshire bullterrier eller alminde bullterrier? Hvad er der anderledes ved dem siden de ikke er med i denne lov? Jeg mener det er deskriminerende at kalde en hvilken som helst hund for en kamp hund, dette ville svare til at kalde en sort mand for en perker! bare fordi vi mennesker er en overlegn race, behøver vi ikke at misbruge det! Jeg kan fortælle dig så meget at staffordshirebullterrier er en amstaff med kortere ben - MEN den er udstillings og avlsgodkendt i DKK og FCI og det samme gælder for alminde bullterrier. Så fint med mig hvis du ikke vil have den afskaffet, men prøv at tænk det igennem inden du konkludere noget om denne lov igen.

Julie Tiedemann
Underskriftindsamleren

#39 Re:

2013-02-08 23:49

#36: -

Dette er IKKE naturens gang? Jeg tror måske du har misforstået hvad 'naturens gang' egentlig betyder. Loven er blevet skabt af mennesker der efter min mening garanteret ikke aner hvordan en pitbull ser ud. Naturens gang er ting såsom forråddenelse eller en løve der jager en gazelle på savannen. IKKE en hundelov (-:


Gæst

#40

2013-02-08 23:50

Afskaf den hundelov.......

Gæst

#41

2013-02-09 00:28

Mange tak!!! Fordi i tager ansvar, på vegne af tusindvis af ulykkelige mennesker…Jer burde der være mange flere af…så kunne vi afskaffe Christiansborg, og spare mange penge…tænk over det, DANMARK!!!!

Gæst

#42 Re:

2013-02-09 10:53

#2: -

helt enig...

kandana

#43 Hvad er problemet?

2013-02-09 11:02

Jeg har en nabofamilie, som fik aflivet to hunde pga. angreb på børn. Nu har de købt endnu en hund, som slet ikke er opdraget. De stakkels hunde betaler altid regning for, at de blev købt af folk, som ikke altid er villig at bruge kræfter, tid og også penge til at opdrage hunden. I de sidste ende betaler hunde for sine ejers dumhed.

Gæst

#44

2013-02-09 15:55

Jeg synes hundeloven er forkert
Nuga´s mor

#45 Re: Hunden og snoren

2013-02-10 09:03

 

Hvis den der har sin hund gående frit, ikke kan kalde sin hund til sig når den løber hen til en anden hund der går i snor , og denne hund bider efter den, fordi den føler sig truet (netop fordi den er i snor og er indskrænket i sin bevægelsesfrihed og ikke kan løbe væk), så må det være på eget ansvar man har sin hund gående frit. Min hund, får ihvertfald ikke lov at hilse på alle hunde.

Desuden er det ikke nødvendigvis hunden der er noget galt med, men hundens ejer.

I langt de fleste tilfælde vil en stimuleret og kærligt opdraget hund, være lige præcis det: En glad, venlig, kærlig og social hund.


Gæst

#46

2013-02-10 13:22

Håber virkelig der kommer fokus på - for den hundelov er det mest tåbelige vi har haft!!
Charlotte

#47 Re: Til grin !!!

2013-02-10 13:28

#19: SannieC - Til grin !!!

Ja og så kan de ikke gennemskue hvilken race hunden er...  hvad nu hvis de havde troeet på dig. Uhhh man kan da blive helt bekymret.

Godt jeg er ikke er hundeejer - det er jo til at få dårlige nerver af.


Gæst

#48

2013-02-10 13:49

Det bør ikke være en menneskeret at kunne anskaffe sig et dyr når man ikke passer på det. Samt et dyr bør ikke aflives når det bare reagerer efter sine naturlige instinkter. Det ved alle ejere, så hold hunden i snor og hold afstand indtil andet er aftalt med anden ejer.
fru larsen

#49 Demostration 17.2. kl 14

2013-02-10 15:09

#26: -  

 

14:00 DET KAN MÅSKE VIRKE BANALT, MEN VIL LIGE HENSTILLE TIL AT FOLK KUN TRYKKER DELTAGER/GOING, HVIS DE KOMMER TIL DEMONSTRATIONEN I KBH DEN 17/2 VI HAR FRA ARRANGØRERNES SIDE BRUG FOR AT HAVE ET SERIØST INDBLIK I HVOR MANGE DER DELTAGER.Vi er FOR at Hundeloven revideres og FOR at der i den revision tages hensyn til de betænkninger eksperterne er kommet med på området.... Vi ønsker under ingen omstændigheder, en debat om hvilke dele af hunde loven vi ønsker revideret. Vi ønsker en lovlydig ikke voldelig demonstration !!! Vi ønsker IKKE at demonstrationen skal være en demonstration imod politiet, da de selvfølgelig som udgangspunkt skal følge de love der på et hvert givet tidspunkt er gældende i landet ..Ej heller at demonstrationen bliver en personlig hetz på nogen.Vi som gruppe tager afstand til alle former for nedgørelser, ukvemsord, hærværk og voldelige optrin, både i forbindelse med, samt før og efter demonstrationenRuten er planlagt med start fra Polititorvet 14, 1567 København V. , og ender ved Christiansborg Slot 1, 1240 København K. Bannere er velkommen. Hvis folk ønsker at have hunde med, forventes det at ejerne på forhånd ved at hundene kan klare at færdes blandt så mange mennesker. Desuden skal gældende hundelov følges - dvs at ALLE hunde skal føres i snor og de racer der har påbud om mundkurv, skal bære mundkurv. (Og vi rydder selv op efter vores hunde )Der vil på pladsen være mulighed for at tænde et lys, for de hunde der allerede har mistet livet pga hundeloven, så vi vil gerne opfordre folk til at tage kirkegårdslys med til formålet, så vi får et lyshav foran Christiansborg .Vel Mødt !!!!
ThePianist

#50 VUF!!

2013-02-12 19:35

Hunden er aldrig problemet! Det er ejeren, der ikke kan opdrage hunden ordentligt! Alle hunde har et instinkt, der kan slå til, bare man rammer den "rigtige" knap! Det gælder Pitbull som Chihuahua! Og ja, nogle hunde har lettere ved det! Derfor er det vigtigt, at de kommer til erfarende hundeejere i stedet for en helt "grøn" hundeejer!
"Slemme hunde skyldes ikke hunde, men slemme ejere!!"