Bevar Baghuset

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Baghuset.

tk

#26 Tonen

2012-09-11 14:55

Nu er det jo nemt at komme med kommentarer og gemme sig bag anonymitet. Så flot Klaus. Du står frem og er saglig. Jeg synes det er skønt at så mange støtter op om Baghuset (snart over 500 her på siden)

MEN jeg vil gerne opfordre til at tonen bliver holdt pæn og saglig. Der er ingen grund til at true nogen. Det kommer der ikke noget godt ud af. Baghuset er et godt sted som naturligvis SKAL have lov at blive der hvor det er. Loven er dog sådan indrettet at naboerne også skal have lov at være der. Og fred med det. Der skal være plads til alle. Derfor bliver der også taget en række tiltag på Baghuset der gerne skulle få alle til at leve i fred og fordragelighed med hinanden.

Thomas Kjær
Camilla

#27 Snart 500

2012-09-11 17:51

Wuhuu - nu runder vi snart 500 underskrifter :-)

Men må give Thomas ret i at vi skal holde den pæne tone... Personligt synes jeg det er mærkelig man kan brokke sig over noget der har ligget i byen i mere end 35 år - og sjovt det kun skal gå ud over baghuset når der ligger tre beværtninger ved siden af hinanden...

Men tror heldigvis (og håber ikke) at de kommer langt med deres 47 underskrifter mod vores :-) BAGHUSET SKAL BLIVE!!!!
Nannes

#28 500

2012-09-11 18:04

Så kom vi over de magiske 500.
Og vi fortsætter !!!
carsten hjort nielsen

#29 Re: latterligt

2012-09-11 20:50

#1: Nabo'en - latterligt

Ja jeg forstår ikke folk der vælger at bo i en baggård ved siden af bodega,diskotek,danse sted,midt i byen,hvis det er fred man ønsker.Jeg nægter at tro nogen ved kommunen kan tage sådan en klage alvorligt.Men i disse tider er det muligt at finde anden bolig til fornuftig pris,

Jens M Hansen
Underskriftindsamleren

#30 Afstemningen

2012-09-11 20:55

Hvor langt tid skal vi forsætte før Martin for dem overrakt ved en smuk højtidlighed? :-)
M+øller

#31 Vi skal sgu i top-20

2012-09-11 21:48

Der mangler pt kun 25 underskrifter, før vi rammer top-20 over de mest populære underskrift indsamlinger.......ret godt gået ;-)
Tanja Capion Jørgensen

#32 Tanja Capion Jørgensen

2012-09-13 17:18

selve bryggergården er jo trafik gennemgang,når folk skal hjem fra byen og det er jo også folk fra Crazy Daisy og felix.... at folk kaster affald og larmer stopper ikke ved at man lukker baghuset... muligvis beboerne / andelsforeningen burde sætte hegn op til afskærming af gård arealet, eller en port i fra pileborggade af så folk ikke skyder genvej igemmen bryggerstrædet .. det ville muligvis løse lidt af problemerne
Kris D.

#33

2012-09-14 00:34

Har aldrig været der og kommer det nok aldrig men har intet i mod at sætte en underskrift på bevarelse af et sted der tydeligvis betyder meget for mange mennesker.
123

#34

2012-09-14 11:31

Tror ikke det kun kommer fra Baghuset. Prøv at kigge foran Felix og Daisy. Skal de så også lukkes. Jeg bor selv i Sct.Hansgade og selvfølgelig kan man da høre folk på gaden, men vidste jeg inden jeg flyttede ind...Bevar Baghuset da det er stedet man mødes og har det hyggeligt...Så stop Jeres brokkeri og flyt på landet. Men der lugter måske for meget af gylle :-)
Sheila

#35 Logisk tænkning - ansvar = Baghuset bevares !

2012-09-14 14:54

Baghuset har ligget der i rigtig mange år (35 år) hvor længe har DU/I boet der?

Som køber/lejer undersøger men nær området før man bosætter sig! Så er det jo op til en selv at vurdere om det er stedet hvor man vil bo. Dvs. lev med konsekvenserne af jeres valg, eller flyt. Hjælper ikke bagefter blive baby sur over ens egen valg. Det er kun dig selv der kan ændre det!

Man lukker da ikke noget så velfungerende eller kulturelt som Baghuset. De voksnes legeplads ;)
Er jo som at lukke børnehavens legeplads pga. støj!

Kære naboer. Vi kan godt forstå det kan være træls. Men hjælper ikke at lukke Baghuset uden at lukke Felix, Daisy samt alle de andre nattelivs faciliteter. Hvor er vi så henne?

Scenarie : Det sociale natteliv dør samt det sammen hold der er for Ringsted borger der færdes de steder går tabt. Ringsted bliver kedelig. De voksne tager til andre byer og lægger deres penge. Eller er så kreative at de mødes på gadehjørnet ,ved din/jeres ejendom og får en lille en eller flere. Hvor det ender med endnu mere larm end da de var inde døre. De unge keder sig - mere hærværk og kriminalitet vil komme til at præge by billedet. En masse jobs går tabt samt indtjening! Folk flytter fra Byen.

Glemmer vi ikke også lige at Ringsted ønsker at være på Danmarks kortet. Som en af de bedste handels byer. Man arbejder meget ihærdigt på at øge erhvervs livet . Vil de flytte deres firma til en død by?? En hel del kreative arrangementer igennem året bliver afholdt i byen, hvilket også larmer skal de måske lukke og slukke ved 18 tiden så by boerne kan få aftensmaden i ro og fred?? Alle arbejder mere eller mindre på at det skal være en attraktivt by at flytte til eller bo i. Uanset alder eller nationalitet.
DVS. FOR ALLE.

Jeg er selv tilflytter og har boet her i 6 år. Det var meget vigtigt for os, at der var alle de faciliteter som Ringsted har at byde på. Jeg har ikke lyst til at gå i byen i København eller nogen anden by. Eller køre mine børn til og fra når de bliver store nok. Vil da godt kunne komme til dem hurtigst muligt hvis der skulle blive behov for det. Jeg ønsker ikke at lukke samtlige bare eller diskoteker. Det høre ligesom med til det at være en BY!

Mvh.

Sheila Thomsen
carina nissen

#36 naboen.

2012-09-24 16:01

naboen. tag lige og klap hesten. baghuset var der før der kom boligere deromme. jeg har selv boet tæt på. og jeg har aldrig haft bøvl eller problemer med larmen. rent ud sagt så var det ret hyggeligt. så hvis du vil have fred, så flyt på landet. eller ud på en ø i havet. bare vi få fred for sånne en som dig. og der er ikke nogle steder der skal lukkes. og jeg kommer engang imelem på baghuset og felix og ølhunden. og det er et dejligt miljø. og nej der er ikke narkovrag eller skøgere. det er et sted for alle. og så er det rart at komme hinanden ved på en social møde. det er dig der har problemet. ikke os andre. og hvis vi lukke noget ned. så bliver vi sgu en soveby. og det vil ikke egne ringsted. for så vil alle unge mennesker flytte væk herfra.