Bevar det ridende politi i København

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar det ridende politi i København.

Frank Madsen

#76 Politihestene

2012-10-15 18:51

Man skal være varsom med at spare på ressourcerne, især når det drejer sig om noget folkeligt og noget der har et kvalitetspræg over sig. Politihestene signalerer både ro og kvalitet i modsætning til politiets patruljevogne. Og det må bestemt være marginalomkostninger der kunne spares ved at opgive de flotte og hyggelige politihestepatruljeringer.
HESTEVRINSKER
Gæst

#77 Bevar det ridende politi

2012-10-15 18:54

Let at nedlægge - Svært at oprette igen!
Mange års erfaring går derfor tabt.
Der bliver nok heller ikke optøjer igen i København?

Jørn E. Kelter

#78

2012-10-16 12:35

Beredent politi er en genial opfindelse. Hestene har mulighed for at vise autoritet og udfylde deres opgave uden konfrontation meget længere end betjente til fods. De fleste mennesker kan lide heste og og vil af den grund ikke gå til angreb på dem. En del er bange for dem. Begge dele har en præventiv virkning under demonstrationer o.lign.
At det skulle have nogen som helst betydning for nationens økonomiske velfærd er da et rene vrøvl.

Gæst

#79 Re: Optrapning som resultat ?

2012-10-16 13:31

#74: - Optrapning som resultat ?

Politikere er i øjeblikket ved at underminere infrastrukturen i DK, samfundsvigtige funktioner bliver ramt uhensigtsmæssig af sparekniven, anbefalet af div. konsulentfirmaer, som ikke aner hvad de taler om. Danske politikere og i andre lande for den sags skyld, rimelig travlt med, at støtte treidje landes militær og politi, hvad med om vi bevarede den danske indfrastruktur først. Jeg og sikkert mange andre kunne skrive bøger om, hvor der kunne spares mange millioner lidt mere hensigtsmæssigt end det bliver gjort i øjeblikket.


Gæst

#80

2012-10-21 00:43

En skandale og et grunnskudd for sikkerheten i byen. Ridende Politi er langt bedre enn fotpatruljer. Svært meget mer sjarmerende også! Håper politikerne besinner seg og at det aldri blir noget av denne dårlige idé!
limoman

#81 Bevar Hestene.

2012-10-21 17:36

Afskaffelse af hestene vil være den største "Dumhed" politi direktøren kan medvirke til, Hestene gør borgerne trygge i dagligdagen, et godt våben ved optøjer f.eks efter fodboldkampe, gadekampe og lignende.

Gæst

#82 ikke politiets skyld

2012-11-02 22:55

#3: pernilles -

Det er de latterlige politikkere der pådutter politiet at spare, de har vel ikke råd til heste fodret, inde på borgen, for ellers kan de jo ikke selv æde sig tykke og fede, på borgerenes regning.

 

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-11-03 13:04


mariettz

#84

2012-11-03 13:24

Bevar det ridende politi i København
Tak.

Gæst

#85

2012-11-03 21:09

ja selvfølgelig skal de bevares - det er jo vildt mange penge værd i turismeindtægter.

Gæst

#86 HVORFOR?!

2012-11-10 14:25

Jeg kan da slet ikke forstå hvorfor det ridende politi skal nedlægges!! Min største drøm er at blive en del af det ridende Politi!!
At nedlægge det ridende Politi vil ødelægge mit syn på København og Politiet...

Gæst

#87

2012-11-14 12:28

Vi vil beholde det ridende politi!!!
Carpe Diem

#88

2012-11-14 23:59

Det er en fadæse at de vil nedlægge det ridende politi. Har skrevet til dem et par gange men tror ikke at de forstår sarkasme, så det var spildte kræfter. Jeg husker osse turisternes begejstring når de mødte de flinke betjente inde i byen. Der var store smil over hele linien ! Vi hyggede os......Det var helt umuligt ikke at blive glad under håret.
345CEC

#89 Bevar det ridende politi for enhver pris!

2012-11-16 00:32

Vigtigt ressource 
Det ridende politi er en utrolig vigtig ressource og et vigtigt element i gadebilledet.
Hestene og politiet skaber en god dialog med borgerne i øjenhøjde.

Det ridende politi skaber god kontakt!
Hestene nedbryder naturligt barrierer på steder, hvor det ofte er svært for politiet at skabe en god dialog og kontakt. 
Hvilken effekt ville en politibil fremprovokere, ved at køre rundt på indre Nørrebro, sammenlignet med det beredne politi, som fik lov til at bevæge sig frit omkring. 
Det skabte både tryghed for borgerne samtidig med at det gav en præventiv effekt.

Ingen omkostningsbesparelse ved nedlæggelse!Det giver heller ingen mening, ud fra et omkostningsmæssigt perspektiv, da der nu skal indsættes mange flere politifolk til f.eks. optøjer ved fodboldkampe, desuden kunne det beredne politi skabe bedre overblik over situationen, da rytterne sidder højere oppe og kunne rapportere hver bevægelse i mængden.
Ovenstående reslutat er bl.a dokumenteret fra det engelske beredne politi vedrørende håndtering af fodboldoptøjer.

Jeg håber inderligt, at det beredne politi bliver genindsat til stor glæde for alle.


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-02-01 08:14



Gæst

#91

2013-02-01 08:17

Det ridende politi skal bevares.. Det betyder meget at man ser politiet i bybilledet..

Gæst

#92

2013-02-01 16:04

Det ridende politi skal bevares

Gæst

#93

2013-02-03 14:20

Hvorfor skal alt der er godt men ikke giver 500% i oveerskud altid totalt ødelægges, omlægges eller nedlægges!!!!!
kate

#94

2013-02-03 14:59

det ridende politi udfører ikke kun politimæssige opgaver, men er også en stor turistmæssig gevinst, både hvad for såvel danske som udenlandske turister. Måske kunne turistforeningerne være med til at BETALE for det ridende politi?

Gæst

#95

2013-03-01 18:05

det eneste rigtige

Gæst

#96

2013-03-02 09:48

Jeg syntes at det er en rigtig god ide, og selfølgelig skal vi da beholde ridepolitiet, og det burde der være i alle større byer.
Thomas Rohden

#97

2013-04-15 15:34

Punkt 1 Det ridende politik er vildt dyrt.
punkt 2 Der er ikke en politisk beslutning men politiet selv der har taget beslutningen.
punkt 3 Heste er ikke egnet til store folkemængder da det giver dem stress.

Derfor ser jeg dette som en latterlig underskrifts indsamling

Gæst

#98

2013-06-20 13:43

det er mig komplet umuligt (stadig) at forstå denne beslutning, og nu bliver der ellers lavet en fold inde på Ridebanen til de kongelige heste, det vil så sige, at kongehuset bakker op om hestehold!!!

Gæst

#99

2013-09-19 21:29

Jeg synes at det er et meget godt eksemplar, mellem mennesket og dyret. Politimanden og sin Hest, det ser os ret finurligt ud. Det må jeg sku ærligt indrømme.

Gæst

#100

2013-09-19 21:30

Punkt 1 Det ville give mindre CO2 udspilning vis vi blev fri for de fandens til politibiler.
Punkt 2 Dyret er i sikre hænder og får den træning de har brug for.
Punkt 3 Det rart at se et andet væsen noglegange end bare hund, kat og det sivanelege i gaderne.

Tak og godnat.