Bevar det ridende politi i København

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar det ridende politi i København.

Line

#1 Bevar det ridende politi

2012-09-02 14:15

Det ridende politi er ikke bare nostalgi. Det ridende politi er et vigtigt element i gadebilledet. De virker præventivt på evt kriminelle, og de får os andre til at føle sig trygge. I sparer ikke penge ved at fjerne det ridende politi. I skaber til gengæld øget utryghed og en grobund for kriminalitet i gadebilledet, hvor politibilen ikke kan komme frem.
keis9

#2 BEVAR

2012-09-02 15:28

Meget vigtigt at bevare; lige præcis noget man ikke bare kan "hive op ad hatten" igen, når det passer, da hestene er levende væsener og vanskelige at optræne til funktionen; synd at al den erfaring man nu har fået samlet bliver spredt for alle vinde
pernilles

#3

2012-09-02 17:29

Det er sgu for dumt af kbh politi... De burde netop opgraderer mht hestene. Er der noget der kan løsne en dårlig stemning er det dyr. OG politi på hest bliver set i et helt andet lys.

Boede i en periode i Phoenix Arizona, Kl. 2 var gaderne ryddet af ridende politi i weekenderne, uden det mindste ballade.... Netop pga Hestene
Susie Riis

#4 Dum begrundelse

2012-09-02 18:47

Jeg har skrevet under - IKKE for at bevare en fantastisk arbejdsplads. Men fordi jeg finder ridende politi effektivt.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2012-09-02 20:34


npviking

#6 Kik på London

2012-09-02 21:04

Efter at have boet i London U.K. hvor deres ridende politi bruges ved fodbold kampe, kan jeg slet ikke forstå at en eller anden tosse, har fået den ide at ridende politi skal nedlægges.
Der er større sansynlig hed for at folk tænker 2 gange for de giver sig i kast med at slåds med en hest end gående politi eller sårgar kørende.
Birgit Andersen

#7 Tryghed, forebyggelse og indsats

2012-09-02 23:52

Naturligvis skal det ridene politi i kbh bevares. En god enhed, der forebygger, giver tryghed og samtidig er urtolig præventiv.
Gaio

#8

2012-09-03 12:15

Håber virkelig at det ridende politi får lov at blive, og meget gerne udvidet.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2012-09-03 20:16


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2012-09-03 20:19



Gæst

#11

2012-09-03 20:35

Gør som jeg støt det ridende politi!
Jane Jensen

#12 Bevar det ridende politi

2012-09-04 10:52

Kære politikere
Lad være med at svinge sparekniven på dette område. Lad i stedet fartkontrollen beskære, det virker alligevel ikke, når I ikke er der med jeres politi og vogne med fotoudstyr.
Det ridende politi er unikt, særligt, personligt og vedkommende.
Lotte

#13 Bevar det ridende politi

2012-09-04 12:13

Super godt initiativ. Nu skal de bare lykkes :-)
sigge166

#14 ...

2012-09-04 15:05

Det vil være en skam at miste det ridene politi..
Skriv under! :)
popp

#15 Fantastisk

2012-09-04 17:21

Fantastisk hvis der er en mulighed for at bevare det ridende politi
Ellen

#16 Bevar det ridende politi!

2012-09-04 17:34

Det er meget beklagelig at ikke de bevilgende myndigheter ser verdien av å ha et rytterkorps innen politiet. Det hadde garantert latt seg gjøre å beholde det ridende politi ved å omdisponere ressursene. Det er mye enklere å legge ned enn å bygge opp igjen senere. Så vær forsiktig med å ødelegge denne gode kontakten mellom politi og publikum.
June E

#17

2012-09-04 18:03

Det ville være en national katastrofe hvis det ridende politi bliver afskaffet, kom og støt op om dette gode tiltag!!
Vi vil IKKE undvære det ridende politi i gade og stræder, de skaber dialog og respekt hos befolkningen!!!
thorning@youmail.dk

#18

2012-09-04 18:23

jeg har også skrevet under

Gæst

#19 Er denne gruppe en smule udemokratisk?

2012-09-04 21:29

Hvorfor slettes indlæg fra folk, der forholder sig kritisk til sagen?
Birgitte Prestov

#20 Re: Er denne gruppe en smule udemokratisk?

2012-09-05 09:01

#19: - Er denne gruppe en smule udemokratisk?

Nej, for det er for det første ikke en gruppe, men en støtteside og en underskriftindsamling for Bevarelsen af det Ridende Politi!

Debaterende ytringer, og kritiiske holdninger hører derfor ikke til, idet hverken Facebook profil eller underskriftindsamling er basereet herpå.

Du (som ikke engang tør stå med navns nævnelse) må oprette din egen gruppe, profil - debatere ved artikler om emnet el. lign. og så kan du og andre deabtere der - god dag :o)

Knirke Ullerup

#21 Kritiske indlæg

2012-09-05 12:50

Jeg har skrevet under, og ville så lige ind og kigge kommentarene igennem. Blev lidt overrasket over at kommentare der ikke støtter gruppen bliver fjernet! Synes det er ok at folk er forskellige og kunne da godt tænke mig at se hvilke holdninger der gør at folk ikke synes at man skal bevare det beredne politi - er man bange for heste, har man allergi eller kan man bare ikke lide politiet i al almindelighed?

Bare lige nogle tanker herfra.
Birgitte Prestov

#22 Re: Kritiske indlæg

2012-09-05 13:58

#21: Knirke Ullerup - Kritiske indlæg

Det er for det første ikke en gruppe, men en støtteside og en underskriftindsamling for Bevarelsen af det Ridende Politi!

Debaterende ytringer, og kritiiske holdninger hører derfor ikke til, idet hverken Facebook profil eller underskriftindsamlingen er basereet herpå.

Er man ikke enig i at Bevare Det Ridende Politi, kan man jo undlade at skrive under:o)

 

God dag:o)

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-09-05 15:09


ida

#24 Re: Bevar det ridende politi

2012-09-06 14:02

gmarup

#25

2012-09-06 16:04

jeg ønsker det ridende politi bevaret af flere grunde.
1. Vores historie og kultur.
2. det giver respekt både præventivt, men også i og under optøjer.
3.Vi skal styrke og støtte vores politi. Vores sociale problemer er jo de sidste mange år øget i takt med indvandringen og de åbne grænser.
venlig hilsen
Grethe Marup
Jægerspris.