STOP P-PILLERNE, FØR DE STOPPER DIG!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP P-PILLERNE, FØR DE STOPPER DIG!.


Gæst

#51

2012-08-09 17:05

Jeg var elitegymnast og havde født 2 sunde børn, været igennem en galdestensoperation, før nogle fandt ud af, at den var helt gal med mit hjerte. Fik en ny aortaklap og skiftet 16 cm hovedpulsåre pga. udposning. Jeg havde taget p-piller fra jeg var ca. 15 og til jeg fødte min datter 8 år senere. Tror også de er skadelige for nogle. Kh Gitte. NBNB Super initiativ.

Gæst

#52 JR

2012-08-09 18:00

Jeg kan godt forstå dig Jeanette, men det er lige så meget lægen som skal vejlede en i hvilket p-piller som er rigtig gode og hvilke nogle som er farlige.
Min gamle læge vejledet mig ikke så jeg fik nogen som jeg blev meget dårlig af, gik og hade det dårligt i mange år, sage det til min læge og jeg fik bare den kommetar at det var bare en indbildning jeg hade, man kunne jo ikke blive dårlig af det.
Den dag i dag har jeg ikke taget p-piller i 5 mdr, og jeg har det helt fint med det og er ik dårlig mere

Gæst

#53

2012-08-09 20:45

P piller skal ikke forbydes, men unge piger skal tjekkes ved en blodprøve - det er min menning

Gæst

#54

2012-08-10 10:40

Godt initiativ. Jeg faldt selv om med en blodprop i lungen for 5 år siden. Med dygtige lægers hjælp blev jeg reddet og lever i dag - mod alle odds dengang. Det skyldtes også at jeg havde spist P-piller. Jeg bakker op om en forundersøgelse før unge piger begynder at spise P-piller.
Hilsen
Stine Michelsen
Lotus

#55

2012-08-10 21:52

Har selv en datter på 27 som fik en stor blodprop i det ene ben, samt 2 mindre i lungen efter start på de nye p-piller og jo det var p-pillernes skyld, hun er testet og det var IKKE genfejl.

Så væk med det skidt
Cecilie

#56 symptomer

2012-08-26 13:39

Jeg udviklede en 6*4 cm stor knude i mit ene bryst pga p-piller (Jasmin).
Jeg synes bestemt læger skulle vejlede mere om andre præventions former, i stedet for at dele p-piller ud med løs hånd til unge piger.
ug

#57

2012-09-10 17:43

Vort barnebarn på 15 år ligger med blodprop i hjernen på Rigshospitalet. Osse som følge af P-pille-brug i et halvt år. Så blodprøver før P-piller skal være obligatorisk.

Gæst

#58

2012-10-29 23:39

Jeg fik selv blodpropper i lungerne som bare 18 årig grundet dette.

Gæst

#59

2012-10-31 01:27

Husk på at dygtige læger foretager et tjek min. En gang om året med blodtryk deslige - og man kan altid bede om det! De konsekvenser der nævnes her er uhyre sjældne, for langt de fleste er det bare ømme bryster osv. Tal med lægen før I skaffer os flere unge mødre, tak!
Al kærlighed til og respekt for de ramte, punk jeres læger hårdere derude!

Gæst

#60

2013-01-08 10:47

Jeg synes, lægen har et stort ansvar her, at han ikke straks, da du havde hjerteproblemer overvejede p-pillerne som mulig grund. Som jeg læser det, var du stadig på pillerne, mens du havde alle symptomerne. Men du nævner selv, at et nært familiemedlem havde en blodprop - så vidt jeg ved står der i indlægssedlen, at man så har øget risiko for at få blodpropper af p-pillerne? Men det har måske ikke været en god nok advarsel?
Jeg selv har valgt p-piller vel vidende at der er risiko forbundet med dem. Men jeg har også læst indlægssedlen og er selv opmærksom på, hvilke bivirkninger, pillerne har, og at jeg selv skal gøre min læge opmærksom på, at jeg mistænker mine piller for at være skyld i symptomer. Du nævner slet ikke, om du på noget tidspunkt overvejede det? Jeg synes, det er dårligt, hvis lægen ikke har tænkt over det, især da du er ret ung, og derfor måske ikke gammel nok til selv at tænke over det, men jeg synes også, at hvis man er gammel nok til at få p-piller, er man også gammel nok til at læse og forstå indlægssedlen og de mulige bivirkninger.
JulieAndersen

#61 Opmærksomhed omkring P-piller

2013-01-19 16:15

Godt initiativ, jeg ønsker ikke at andre skal gennemgå det samme som mig og andre blodprop patienter. Hjælp med at gøre andre opmærksomme på at P-piller er farlige og at der er bivirkninger ved det.
nadia

#62 Nej

2013-03-14 15:38

Jeg ville ikke skrive under af den årsag at jeg har endometriose der gør at jeg IKKE kan undvære dem
Rent faktisk vil os piger der har endometriose risikerer at dø på grund af store cyster i underlivet samt andre steder, derudover af evt blodforgiftninger mm.

Så jeg håber ikke P-piller afskaffes og tror det heller ikke

Gæst

#63

2013-04-09 11:56

Ja det virker helt sygt når så unge piger spiser p piller. I stedet burde de lære noget om moral og anstændig adfærd!
Gæst

#64 Bedre information og kontrol - har oplevet bagsiden af p-piller

2013-05-22 21:40

Først og fremmeste - er ikke imod p-piller, synes det er en god ting men information fra læge og kontrol bør være meget bedre når man tænker på det er medicin som går ind og påvirker ens krop så meget.
Vil gerne støtte op om bedre information til piger/kvinder - både for og imod, inden man udskriver recept på p-piller eller prævention der virker på samme måde.
Havde både inden og efter jeg fik p-piller viden om at man kunne risikere en blodprop men så længe man kom til kontrol så var det ok, så var der ikke noget at være bange for. Fik selv målt blodtryk 1 gang før jeg fik min recept, ingen anden undersøgelse og ikke meget information om diverse bivirkninger. Derefter en måling igen af mit blodtryk når jeg var inde for at få fornyet recepten.
Efter ca 7 år på p-piller, og brugt 2 forskellige mærker, 25 år gammel, blev jeg akut indlagt en aften med ekstreme mavesmerter, som lægerne troede skyldtes jeg enten måtte have drukket mig så fuld en weekend at jeg ikke vidste hvad jeg havde lavet og derved faldet, havde fået tæsk af nogen uden at ville fortælle det eller at jeg var på stoffer. Vil sige at ingen af de 3 ting nogensinde er sket for mig og fik da også til sidst overbeviste både den ene og den anden læge om at det her var ganske unormalt og jeg ellers var sund og rask og godt kunne styre mit alkoholindtag.
Efter scanning fandt man ud af at jeg havde en blødningen i min lever der fyldte ca 1/5 af min lever og som skulle opereres væk. Var indlagt i 10 dage, med sygemelding 6 uger bagefter. har heldigvis ikke haft flere mén fra det. Analyser bagefter har vist at det har været et stof i p-pillerne som har forårsaget blødningen hvilket selvfølgelig også gør i dag at jeg ikke tager p-piller eller anden hormonprævention lige meget hvor lille chancer der er for en gentagelse.

Gæst

#65

2013-06-15 16:31

Synes nu de skal stoppes helt... Ud af markedet.

Gæst

#66

2013-11-20 21:33

Unge piger fortjener at leve livet ungt og ikke blive ramt blodpropper på grund af nogle p-piller, derfor skal de undersøges ordentligt! Så vi kan rede nogle liv!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-02-09 22:48


makeitreality

#68 med eller imod

2014-03-17 07:57

Enten står du mod hele samfundet som læger, stat, medier, partner og måske forældre om afskaffe det eller så er du med. En afskaffelse tak.
drankerforlivet

#69 stifte en fond

2014-03-17 08:21

Man kan ikke afskaffe p piller. Som alle andre produkter, der får et specielt mærke tilknyttet, for at sikre at produktet lever op til særlige vilkår. Så mangler sundhedssystemets produkter noget af det samme, et mærke der fortæller at produktet er undersøgt.

Gæst

#70

2015-03-11 16:21

Det er tankevækkende, at så mange piger tager p-piller og dermed udsætter sig selv for blodpropper.
Er det, fordi vi ikke er oplyste nok om de forskellige præventionsformer? Eller er der tale om en medløberadfærd?

Gæst

#71

2015-07-10 07:18

Jeg har selv en lille søster som tager p piller og hun kan ikke tålede dem hun for det meget dårligt og kan ikke spise noget det er synd for hende at hun skal have det sådan hilsen Camilla