STOP P-PILLERNE, FØR DE STOPPER DIG!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP P-PILLERNE, FØR DE STOPPER DIG!.

JeanetteK

#26 Re: KORREKT!

2012-07-31 01:33

#22: -

Det er helt rigtig! Og tusinde tak for din underskrift :-)
//Jeanette Kirch

JeanetteK

#27 Re: 21 år- p-sprøjte/ hvad skriver jeg under på?

2012-07-31 01:36

#16: dittelind - 21 år- p-sprøjte/ hvad skriver jeg under på?

jeg synes ikke vi skal afskaffe p-piller i Danmark. Sloganet ''stop p-pillerne, før de stopper dig'' er sådan ment, at man skal stoppe med p-pillerne før man selv bliver stoppet af dem. Så er man ikke i risiko for at blive ''stoppet'' af dem, så behøver man ikke stoppe med dem. Der står ingen steder at jeg vil have dem afskaffet! 
Jeg prøver at få folk til at åbne øjnene, og få nogle til at ændre den her måde helt unge piger og kvinder bare får p-piller på. 
Tak
//Jeanette Kirch


Gæst

#28

2012-07-31 10:00

Jeg har selv en datter der i en alder af 18 år fik 2 blodpropper på en måned grundet p-piller. Hun har det godt i dag :)

Gæst

#29 Hold nu op!

2012-07-31 11:36

man SKAL til undersøgelse i underlivet inden du kan få P-pillen for at se om alt nu r som det skal være der hvor pillen's hormon ged virkelig tager til.
Hvis man ikke mener det er nok pga "for lidt information" omkring bivirkninger, så er der en fin seddel i ALLE p-pille pakker hvor der står alt hvad du behøver at få afvide. Så kan du så selv tage til eftertanke om et GRATIS lægebesøg grundet de her bivirkninger er en bekymrende tanke.
Det er virklig ikke sværere.
Der er en grund til forældre skal give lov til at deres døtre under 18 må få p-piller, den skide pille er fanme ikke til for sjov, selvom stort set alle unge åbenbart tror det.
Det bliver aldrig lavet om da der er oplysninger nok om bivirkninger. Folk bestemmer så selv om de vil tage lortet eller ej men syntes det er forkert at begynde at pege fingre på hvem der skal have skylden for ens handlinger!

Gæst

#30

2012-07-31 17:58

Hvis man føler man er gammel nok til at tage p-piller er man altså også gammel nok til at vide at de kan give blodpropper så man har derfor selv pligt til at bede lægen om en undersøgelse, og hvis man ikke er gammel nok til selv at kunne styre det bør man altså holde sig fra dem. Det kan virkelig ikke være lægens ansvar at forklare alle de mulige bivirkninger hver enkelt kan få, de ville jo blive skøre.
Det er altså min holdning til det, jeg er godt klar over at blodpropper er en hyppig bivirkning til p-piller men den chance er jeg villig til at løbe så jeg ikke ender som en ung mor med en "ups'er"


Gæst

#31

2012-07-31 18:15

håber det virker

Gæst

#32

2012-07-31 21:18

Min datter er snart 16 og er begyndt at tale om p-piller, jeg vil selvfølgelig tænke lidt over det, da jeg selv oplevede mange bivirkninger pga p-piller, da jeg selv var teenager..
Primært forfærdelige humørsvingninger, brystspænding, dårlig hud/hår og vægtforøgelse..
Men havde en klassekammerat der fik en blodprop i benet, så jeg kender alt til risikoen..
Vil tænke mig om før jeg giver min datter lov til at få p-piller, bakker op om dit tiltag, godt initiativ :-) Lisa
sus

#33 Re: p pillerne stoppes?

2012-08-01 10:45

#7: i er til grin alle sammen - p pillerne stoppes?

Det dig der til grin. Hvad vil du sige til at få en stor blodprop i hjertet som 35årig og lige ved at dø fra to små børn. Hvorfor ta chancen


Gæst

#34

2012-08-01 10:48

Det er ærgeligt at p-piller har den side-effekt. Har ikke læst det hele, men håber du får det bedre :)

Gæst

#35

2012-08-01 11:07

Jeg synes nu det er rimelig åbenlyst, at hun ikke vil have p-pillerne afskaffet, men der i mod bare have skærpet opsynet med, hvem der får pillerne. Det er aldrig i nogen tilfælde i orden at give medicin ud, der kan have den bivirkning uden at tjekke op på det inden. Det er direkte uansvarligt og jeg havde faktisk ikke troet, at sådan noget kunne ske i et land som Danmark, med et så struktureret sundhedssystem.
Det kan godt være, at sandsynligheden for at få en blodprop er lille, men den er der! Og det er ikke så skide fedt, at have været den person der siger "Det sker nok ikke for mig" og senere sidde med en blodprop. Der er åbenbart ikke så lille en sandsynlighed for det, nu hvor vi i Danmark efterhånden har oplevet flere tilfælde på det.
En afskaffelse af p-pillen ville ikke kun være utrolig dumt, men også helt umuligt. Men lad os da starte med det tjek vi alle har ret til at få inden man begynder på p-piller. OG LÆS NU TEKSTEN inden i begynder at kommentere. Ingen mennesker fortjener at dø pga. kæmpe, åbenlyse fejltagelser fra politikerne og lægerne.

Gæst

#36

2012-08-01 12:00

sørgelig livshistorie

Gæst

#37

2012-08-01 12:31

Jeg er selv ligge stoppede med dem (ved godt jeg ung, men efter et år med meget stærke menses smerter mente lægen at jeg skulle begynde på p-piller) pga. bivirkninger!

Gæst

#38

2012-08-01 16:44

Støtter op om et godt foretag !

Gæst

#39 Re: Politikere

2012-08-04 20:58

#13: ikenderham - Politikere

Det er bare ærgeligt at budskabet aldrig når ud til befolkningen..Fedt du skriver det herinde!!!!!


Gæst

#40

2012-08-05 01:57

Godt initiativ!

Gæst

#41

2012-08-05 14:14

Har selv som sund og rask 21 årig prøvet det samme :(

Gæst

#42

2012-08-05 16:56

Godt formål

Gæst

#43

2012-08-05 17:08

Har/er selv igennem dette. Var gennem 4 læger inden de tog stilling til at det faktisk kunne være en blodprop. Først troede de det var et brækket kraveben til at det var lungebetændelse og så var det en blodprop.. Jeg ønsker ikke at andre skal gennem dette, pga nogen piller som faktisk burde gøre godt for noget.

Gæst

#44

2012-08-05 17:22

Nu må det stoppes - vi kvinder er ikke forsøgskaniner for medicinalfirmaer der tjener mange penge på os .... Vi har ret til at vælge selv !!!

Gæst

#45 Lægen skal tage blødprøve

2012-08-05 22:56

inden der gives p-piller...
Er desværre en af de mange hvor en et lille stik og en uges venten kunne havde redet mig fra livs lang blodfortyneden behandling og et minder Mén på sølle 4% men det ville da ha været eventyrlig skønt hvis det halve år på hospitalet og en cm fra at dø hvade kunne være stoppet af en simpel blodprøve...
Super indetativ... Vi er jeg mange der har haft dårlige oplevelers af P-piller... Desværre...

Gæst

#46 Undgå massehysteri, tak!

2012-08-05 23:09



Først og fremmest er det tragisk at unge kvinder får blodpropper fra p-pillen. Men sig ja til at fremme budskabet om undersøgelserne, men gør det dog på en måde hvorpå man ikke forbander p-pillen og samtidig skaber en masse hysteri. P-pillen er ikke en epidemi, der dræber de fleste – statistikken viser, at det er de færreste der dør af p-pillen og ej heller er der virkelig mange der får blodpropper. Man tager selv valget om at bruge p-pillen, og hvis man virkelig er panisk så kender man risikoen og kan bede om en blodprøve. Og hvis man spørger de fleste, inklusiv mig selv, har p-pillen en masse gavnende egenskaber. I de flestes tilfælde er pillen mere gavnende end skadende. Husk at nævne det næste gang, der skrives et debatindlæg eller en artikel. :-)

Gæst

#47 Kondom.

2012-08-06 08:39

Brug kondom og undgå risiko for blodpropper og klamydia.

Gæst

#48

2012-08-07 15:58

Har selv haft en blodbrop i hjernen som 19 årig pga p-piller. Støtter enhver kampagne mod p-piller!

Gæst

#49

2012-08-07 18:39

Har selv taget yasmin p-piller i 5 år. Men tænker efter at jeg har læst denne historie på at stoppe. Også grundet flere andre bibirkninger.

Gæst

#50 Henvendelse fra journalist

2012-08-09 10:09

Spændende debat og intiativ, der sætter fokus på noget, der optager mange mennesker. En del a dem, der får p-piller, er meget unge og får dem måske mere pga hudproblemer end for at besktte sig i forbindelse med sex. Jeg arbejder på en historie om de 10-14 årige, der får p-piller - eller som HAR fået det før, men nu er stoppet med det. Hvis nogen af jer er i den målgruppe, må I meget gerne kontakte mig på hcal@dr.dk eller 28547772. Mvh. Heidi Callesen, DR