STOP P-PILLERNE, FØR DE STOPPER DIG!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP P-PILLERNE, FØR DE STOPPER DIG!.


Gæst

#1

2012-07-29 02:33

Fantastisk idé, der skal gøre noget ved det! Inden flere unge piger, dør af det! Kæmpe respekt herfra!

Gæst

#2

2012-07-29 20:54

Du er for sej Jeanette. God initiativ!!!

Gæst

#3

2012-07-29 22:23

"stop p-pillerne før de stopper dig" er helt sikkert en nødvendighed. Der skal være mere check fra lægerne omkring give p-pille til unge piger/kvinder!

Gæst

#4

2012-07-29 23:34

Skriv under! Ikke flere skal dø!!

Gæst

#5

2012-07-29 23:40

jeg synes det er dejligt at der er en der vil fortælle sin historie og hvordan p-piller gør imod en når man tager dem for man regner med når ens læge giver dem til en og man er beskytte og man ikke er ved og dø af dem eller gør det.

Gæst

#6

2012-07-30 01:12

sindssygt godt initiativ :-)
i er til grin alle sammen

#7 p pillerne stoppes?

2012-07-30 03:50

okay det går mig virkerlig på i alle sammen vil stoppe p pillerne, den episode du har haft jeanette er altså lige så stor sandsynlighed for et fly styrter ned, der større chance for kondomet springer just saying!

Gæst

#8

2012-07-30 08:51

Undskriver Jessica nielsen

Gæst

#9

2012-07-30 10:56

Synes ikke som sådan at de skal afskaffes, der skal bare mere fokus på det, og lægerne skal lave flere undersøgelser og kontrol inden p-pille start og tjek efterfølgene..

Gæst

#10

2012-07-30 11:07

Underskrift fuldført

Gæst

#11

2012-07-30 11:21

Jeg blev selv som 48 årig ramt af p- pille relateret blodpropper

Gæst

#12 p-piller

2012-07-30 11:37

husk at tænk på hvor mange der har gavn af p-piller
fejlen ligger hos lægen og ikke p-pillen
lægen burde have udført en ordentlig undersøgelse på hende og jer andre det er gået galt for.
ikenderham

#13 Politikere

2012-07-30 13:49

Politikere er godt klar over problemet. Kig på cigeretter, antideprissiver, hjertemedicin, sodavand og tandpasta. Alle indeholder farlige stoffer. Stoffer der ødelægger mennesket.

Gæst

#14

2012-07-30 13:59

Jeg fik 7 blodpropper i lungerne og 2 i benet på grund af p-piller. Jeg var ikke mere end 21 år. Så jeg kender alvoren i disse hormon piller.

Gæst

#15

2012-07-30 14:04

Jeg fik 7 blodpropper i lungerne og 2 i benet på grund af p-piller. Jeg var ikke mere end 21 år. Så jeg kender alvoren i disse hormon piller.
dittelind

#16 21 år- p-sprøjte/ hvad skriver jeg under på?

2012-07-30 15:20

Hvad skriver man under på? Et totalt forbud mod p-piller eller skriver man under på at man vil have der skal tjekkes før pigen/ kvinden kommer på pillen? I sidst nævntes tilfælde, ville jeg med glæde skrive under... men ikke på et totalt forbud.

Jeg er selv lige stoppet med p-sprøjte. Det er en væske det sprøjtes ind og så optager kroppen hormonet lidt efter lidt- den beskytter mod graviditet i 3 mdr. min læge har på intet tidspunkt nævnt for mig at det er et høj hormonelt prævention, men nærmere talt for alle fordelene og udeladt ulemperne. Lægen har aldrig nævnt depression som en af bivirkningerne selvom jeg lige har haft depression af svær grad! Jeg er altid kommet direkte fra apoteket med hormonvæsken op til lægen- Sygeplejersken har bare pakket væsken ud, smidt indpakning og indlægsseddel i skralderen og så har jeg fået sprøjten. Tanken om at bede om indlægningsseddelen har da aldrig strejfet mig, fordi jeg troede der ikke var nogen indlægningsseddel!... "hvis der var et stykke vigtigt papir i æsken, ville hun vel ikke bare smide det ud", tænkte jeg... men JO, det har hun og alle de andre der har givet mig denne sprøjte, gjort! Jeg har fået en masse hudorme, som kommer indefra og så vidt lægen har fortalt (efter jeg spurgte ind til det), kan det give hudproblemer! Hudormene ligger så dybt og de er virkelig generende (de sidder for det meste på kæberne)- jeg fik som behandling en creme, som "du roligt kan bruge i hele ansigtet", sagde hun! Sprugte apotekeren som næserynkende sagde, "ej det skal du ikke!". Cremen bruger jeg ikke, for den må ikke udsættes for sollys når den er kommet på huden! Nå det var lige et sidespring. Men alt i alt harjeg besluttet at holde mig fra hormonerne. Håber på at smertestillende kan hjælpe mig, men ved af bitter erfaring at pamol og panodil ikke hjælper hverken hver for sig eller sammen, så håber på en samarbejdsvillig empatisk læge når den tid kommer... sprøjten virker lidt endnu :)
Læste også i indlægningsseddelen (da jeg omsider fik den) at en af bivirkningerne er manglende sexlyst- så forstår jeg bedre den er så effektiv! Spøg til side, så føler jeg virkelig med jer der har været alt det igennem pga manglende oplysninger. Jeg er nok ikke den der har det værst, selvom det er ret slemt (kræver som regel en sygedag), men har virkelig medlidenhed med jer der har det lige som mig og værre, for er ikke rart... tvært imod!
dittelind

#17 Re: p pillerne stoppes?

2012-07-30 15:24

#7: i er til grin alle sammen - p pillerne stoppes?

Hvad så hvis det ikke er totalt forbud men blot et tjek før pillerne gives?


Gæst

#18

2012-07-30 15:42

Jeg syntes det er virkelig fedt at i er begyndt på sådan en underskrift indsamling..
Jeg blev meget rørt over din historie hva du havde været igennem og har fået mig til at overveje at stop med mine p-piller, selvom der ikke rigtig har været nogle bivirkninger med mig.. Men vil ikke risikere at jeg kommer ind i den samme situation :( de eneste bivirkninger jeg har haft er at jeg har taget på, og har svært ved at tabe mig, også døjer jeg med mit tempramente

Gæst

#19 Hvad skriver man under på?

2012-07-30 15:47

Hej. Jeg spørger, ligesom Ditte Lind/#16, hvad skriver man under på? Er det et totalt forbud, eller at man skal tjekkes inden man kommer på p-piller?

Gæst

#20 Re: p pillerne stoppes?

2012-07-30 17:29

#7: i er til grin alle sammen - p pillerne stoppes?

Synes det er sjovt, at du ikke engang kan bruge 5 minutter på at læse en forbandet tekst. Læs nu at hun IKKE vil stoppe det, men at hun vil have at patienterne ikke bare skal SMIDE piller ud til patienter som IKKE engang kan tåle dem.. endnu et barn som ikke kan læse..

Momi

#21

2012-07-30 18:02

#20: - Re: p pillerne stoppes?

Jeg vil også gerne være enu et barn på 23 der ikke kan læse.
Men kan virkelig heller ikke se hvor der står hun ikke vil stoppe p-pillerne, men vil have større sikkerhed på hvem der for dem og efter undersøgelser....... så demp tonen og få et liv der er kun et bar her og det er dig selv....

________________________________________________________________________________________________


Jeg syndtes det er et godt oplæg men der mangler virkelig hvad du enlige vil have frem i lyset med det.
For mig er det bar en bid af din livs historie som virkelig har været en uhyggelig oplevelse for dig :(

Jeg kan godt være ening i at vi skal have ornlig styr på p-pillerne og hvem der for dem og efter syn på dem.
Men vil ALDRIG (som overskriften hentyder og det jeg for ud af at læse teksten) have dem fjernet.

Der er stor riciko forbundet med alt medicin alt efter hvem du er er risikoen større ind andre. og p-piller er bestemt ikke de farlige af dem, der findes langt være. 

F.eks. hjertemedicin, gigt medicin, smærtestillen for den sags skyld, så afskaffelse vil jeg ikke skrive under.

Du vil vinde så mange stemmer vis du skriv selve jeres budskab i bunden af din historie og ikke bar at andre piger også har haft samme problemer.

og ja et  andet slogan :)


Gæst

#22

2012-07-30 18:57

Der bør angives præcist, hvad man skriver under på. Jeg skriver under på, at piger skal undersøges, inden der udleveres recept på p-pillet - er det korrekt! Rigtig godt og vigtigt initiativ!

Gæst

#23

2012-07-30 19:03

Råb op! Jeg istemmer mig højlydt!

Gæst

#24

2012-07-30 21:42

Jeg har en pige på 22år som havde en minder blodprop pga p-pillerne.heldivis ingen men efter den.
PiaNielsen

#25 Stop P-pillerne.

2012-07-30 22:14

Jeg har skrevet under, men er ikke decideret imod p-piller. Jeg mener at der skal en større undersøgelse fra lægen før man får recepten. Da jeg fik p-piller som 14 årig, blev der målt blodtryk, og lavet en underlivsundersøgelse. De undersøgelser viser ikke om man har en evt forhøjelse i blodet af et eller andet, som ikke kan med p-piller.
Jeg har desværre for meget Homosystein i blodet, og det kombineret med p-piller, gav mig en blodprop i lungen som 27 årig. Der kunne min mand have stået alene med vores datter.
Ja der er større sandsynlighed for at kondomet springer, men her kan liv og førelighed være på spil.
Jeg har idag som 39 årig ingen bivirkninger efter blodprop, og har fået en datter mere. Men en ting er sikkert, hvis mine døtre vil have p-piller, skal der tages nogle blodprøver først, og ikke kun den obligatoriske underlivsprøve og blodtryksmåling.
Kanon initiativ, Jeanette, og jeg håber du kommer ovenpå.