LUK IKKE REPUBLIQUE

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen LUK IKKE REPUBLIQUE.

Brigitte og Christian

#26 Et fornyende verdensteater.

2012-03-24 17:03

Det er helt ude af proportion at ville lukke et teater, der i den grad har betydet fornyelse,eksperimentering og internationalisering på den danske teaterscene - den ene storslåede oplevelse efter den den anden!

Gæst

#27

2012-03-24 17:51

man kan oprette et andet teater med et andet koncept, evt. i kødbyen hvis man absolut vil sætte et finger aqftryk. det er fantasi løst at ned lægge et teater for at lave en kopi et andet sted.

Gæst

#28

2012-03-24 18:09

Man kan kun give Politikens leder i dag (14.03.12) ret: Luk i stedet Københavns Teater!

Gæst

#29

2012-03-24 19:20

Republique tillför en helt ny dimension till kulturlivet i både Sverige och Danmark! Det vore en katastrof att stänga den! Den modigaste teaterscenen jag sett på länge och den BEHÖVS!!

Gæst

#30

2012-03-24 20:10

Typisk,

Kanonsucces, og så skal det laves om


Gæst

#31

2012-03-24 23:40

Jeg har haft så mange gode oplevelser på teatret
Republique og forstår ikke, hvorfor vi behøver at
blive dumme, fordi vi ikke - som "måske" før -har så mange penge i det offentlige regi! Netop nu i krisetider er Teatret Republique vigtigere end nogensinde med billige teaterbilletter og fantastiske
forestillinger!

Jette rasmussen
Trein

#32 Tænk stort!

2012-03-25 00:28

Jeg går rigtig rigtig meget i teatret. Mindst 1-2 gange om måneden. Og rigtig mange af de gode oplevelser, der hvor der bliver tænkt kreativt og anderledes, der hvor jeg bliver revet med, der hvor jeg for alvor mærker, hvorfor jeg er så glad for teateroplevelsen, det har været på République. At tro at man kan bibeholde teatrets momentum i en amputeret udgave er simpelthen naivt. Jeg fristes til at tro det er janteloven, der spiller ind. Er man succesfuld, så skal man dele og stækkes. Jeg er helt med på at vi sagtens kunne bruge flere scener i Kbh, men hvorfor kanibalisere en scene der virker og har en egen identitet? Det kan heller ikke være befordrede at blive tvangsgiftet og flytte ind hos storebror. Giv dog de nye trupper et eget sted, som de kan prægedes deres egen vision.. Og lad mig få lov til at beholde Rebublique i sin nuværende og helstøbte form. Please!
Annette Max Hansen
Gæst

#33

2012-03-25 00:34

Selvfølgelig skal Republique ikke lukkes. Og der findes andre løsninger på en åben scene. Penge er der nok af - hvis KT ellers var optaget af scenekunstmijøet, så ville de nedlægge sig selv imorgen og lade de 20 millioner tilfalde en åben scene UDOVER Republique.


Gæst

#34

2012-03-25 09:39

Meget ærgerligt, hvis Republique lukker. Stamkunde har set alle opsætninger undtagen to - senest fredag hvor jeg var på en fantastisk vandrig i Orakler. Republique har givet mig oplevelser jeg ikke tidligere har fået i andre teatre lige fra HK3 til Orkaler.
#34

#35 Re: Helt enig.

2012-03-25 09:47


Gæst

#36

2012-03-25 11:30

Republiquie viser noget af det mest spændende, vedkommende og udfordrende teater, som vi hvert år glæder os til at skulle se og opleve. Kan ikke erindre
at der er andre teatre, hvor hele repertoiret i den grad er så spændende at år efter år vælge køber billet til alle forestillingerne i en sæson.

Gæst

#37

2012-03-25 12:25

I have attended and participated in most of Republique's productions. Each and every one has been remarkable in its own fashion. In my opinion Republique is going from strength to strength. This is not the season to prune; let it continue to grow!

Gæst

#38

2012-03-25 12:47

Et fantastisk teater der tør tænke ud af boxen :-)

Gæst

#39 Republique behövs

2012-03-25 18:44

Personer som besökt Teater Republique och sett föreställningar har flera gånger sagt till mig: -Fantastiskt med en scen som satsar på att bjuda in gästperformers, koreografer och regissörer från hela världen som tillsammans med danska artister skapar unika föreställningar och diskussioner om scenkonst.

Som nu senast där Tiger Lillies från England, som med ett helt nykomponerat sång material tillsammans med danska skådespelare, varav en ung lindanserska och en svensk performanceartist tillsammans gör Hamlet!! Var har vi den scenen i Sverige? Vilka teatrar skapar liknande sammanhang, har jag funderat över. Nu är Republique hotat att stänga. Verkligen dumt!!!

Gæst

#40

2012-03-25 19:49

Det eneste man har brug for som fri gruppe er et professionelt adminstreret ledelse og et godt produktionsapparat. De mennesker der er samlet ude på Republique kan det hele til perfektion. Jeg har selv lige produceret en meget vanskelig og eksperimenterende forestilling for/med dem på Island, og aldrig i min 25 årige karriere som scenograf har jeg produceret med et mere dygtigt og fantastisk hold. Det vil være utrolig tåbeligt at nedlægge den enorme expertise derude. Desuden er det et flagskib for alternativt teater, et slags Det Kongelige Teater for den alternative scene. De sikrer synligheden af det alternative i DK, fordi de har den pr-mæssige kapacitet, der kan få ting ud over rampen. Ifald De Frie grupper er utilfredse med hvordan det alternative teater forvaltes af Republique, så lad os endelig få en diskussion om det. Det er fint. Men lad være med at skyde det alternative teater i foden, ved at skyde den borg ned, der kan sikre vores overlevelse og synlighed, som experimenterende genre.
Med venlig hilsen Scenograf Dorte Holbek

Gæst

#41

2012-03-25 20:20

Jeg går ind for flere teatre og ikke færre

Gæst

#42 Re:

2012-03-25 21:03

#1: -  

 


Gæst

#43

2012-03-25 21:45

Sender jer lys med på vejen...
Blach

#44

2012-03-25 22:56

Det var selvfølgelig for godt til at være sandt: Tre sæsoner med fremragende, nyskabende, tankevækkende og foruroligende teateroplevelser, - sådan en succes kan naturligvis ikke (få lov at) fortsætte. Hvordan kunne vi være så naive.
Der er ingen tvivl om, at en åben scene er et reelt behov. Kedeligt blot, at administrationen ikke har fantasi til at løse det problem uden at kvæle en indlysende succes.
Republique: Tak for alt.

Gæst

#45

2012-03-26 02:51

Republique er en kulturel perle af særart. Det er et sted der gang på gang formår at fremføre de forskellige genre inden for teater så vellykket og professionelt, at det ikke kun er interessant for kendere, men også den brede befolkning.
De er de eneste der har formået at opføre et stykke inden for performance, der var værd at se på, som jeg har set og jeg har virkelig set meget.

Bare i løbet af to måneder har jeg set fire inkompetent opførte stykker på scener som Østre Gasværk og i Husets teater. Det femte stykke der endelig skånede mig fra disse jammerlige forsøg på kunst, der ikke på nogen måde formår at rykke ved noget som helst, var stykket BLAM! Det var befriende og mesterligt sat op, og det var bestemt ikke første gang at dette teater har beriget mit liv. Jeg er direkte rystet over at det kan komme på tale, at det skal nedlægges. Det ville i sandhed være et tab af dimensioner.

Gæst

#46

2012-03-26 04:45

Closing down Teatre Republique would be a tradegy for Denmark and it´s culture!

Gæst

#47

2012-03-26 10:24

forstår ikke at man kan lukke et nytænkende teater med så megen også international succes

Gæst

#48

2012-03-26 11:11

Republique har skabt en perlerække af banebrydende, øjenåbnende og sanselige teateroplevelser. Det er visionsløst, snævertsynet og kortsigtet at træffe beslutning om reelt at lukke ned for Republique. LAD VÆR' MED DET.

Gæst

#49

2012-03-26 12:29

Hamlet-forestillingen var pragtfuld, og det er jo netop et teater med så meget originalitet og dynamisk skaberkraft der får os til at købe billetter.

Gæst

#50

2012-03-26 12:44

Ganske og aldeles forfærdeligt. Hvordan kan man dog finde på at lave en sådan politisk "rævekage".
Jeg mener også det er for dårligt at teatrene, der er uden scene, ikke siger offentligt at man jo gerne vil have en scene at optræde på, men at det ikke skal ske på bekostning af eksisterende teatre.
Grethe Thorsen