LUK IKKE REPUBLIQUE

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen LUK IKKE REPUBLIQUE.


Gæst

#1

2012-03-23 18:05

Det vil være en katastrofe, hvis dette teater lukker. Vi har haft nogle af de bedste teateroplevelser på Republique de sidste år.

Gæst

#2

2012-03-23 18:12

Republique er et af de bedste og innovative teatre i KBH.. det Skal altså ikke lukkes. Glæder mig til at se Orakler i aften.
hanne Galschiøt

Gæst

#3

2012-03-23 18:16

Det det nærmeste man kommer en katastrofe. For en gang skyld er der et teater det viser noget samtidigt og anderledes. Noget man har lyst til at se. Kunne de andre teatre uden fast scene ikke få lov at bruge Pakhus 11. Eller Det Kongelige Teaters eksperimentar-scene. Her vises der jo ikke noget seværdigt alligevel.
Med venlig hilsen
Lars Thorsen

Gæst

#4

2012-03-23 18:35

I vores teaterklub har vi i tre år haft fantastiske teateroplevelser i Republique - f.eks. H2R. Nu glæder vi os til at se en helt ny Hamlet
Venlige hilsner
Margrethe Schack

Gæst

#5

2012-03-23 19:02

Vi glæder os til, at REPUBLIQUE fortsætter - det skal det!

Gæst

#6

2012-03-23 19:26

Vigtigt at dette teater kan fortsætte på samme præmisser, specielt også fordi man her møder stor variation af opførelser også med internatioanale kunstnere. Republique har vist sin styrke på turné!

Gæst

#7

2012-03-23 19:40

Jeg har haft nogle fantastiske teateroplevelser på Republique og været med fra starten. Jeg tror ikke at disse oplevelser vil fortsætte med den foreslåed strukturændring.

Gæst

#8

2012-03-23 20:41

det er meget nødvendigt teater.

Gæst

#9

2012-03-23 21:41

Bevar R

Gæst

#10

2012-03-23 21:47

Man forsøger at løse et problem ved at skabe en række nye! København og DK må have plads til et stærkt produktionshus for de frie grupper og et stort teater for eksperimenterende scenekunst med internationale forpligtigelser. Lukker man Republique, lukker man reelt endnu et teater i Kbh. Man risikerer at de internationale gæstespil og samarbejder bliver færre og man bryder igen igen op i scenestrukturen i Kbh, inden den har nået at etablere sig. Istedet kunne man se på den dobbeltadministration, der finder sted gennem Københavns Teater-konstruktionen. De midler kunne kanaliseres ind i etableringen af en stærk åben scene.
God vind til Republique Ingrid

#11 Re: Luk ikke Republique

2012-03-23 23:28

#3: - Helt enig Her er et teater, der tør gå nye veje, dem er der for få af. Det er på tide at kulturen kommer ud af spændetrøjen - der skal friere rammer til. Det må være en opgave til højrebenet for vores kulturminister og kaospilot.

Hvad er baggrunden for forslaget? Det er underligt at man foreslår at udhule og neddrosle et teater med en gennemslagskraft som Republique.

 


Gæst

#12

2012-03-24 00:44

Republique er uden sammenligning det mest interessant teater i Kbh, det må bare ikke lukke

Gæst

#13

2012-03-24 01:12

I de 67 år (ja...) jeg har gået i teatret, har jeg aldrig haft så kondenserede, stærke, alternative, kreative oplevelser som i Repub.

Jeg takker...og håber på et fortsat samarbejde.

Gæst

#14

2012-03-24 09:23

Vi kan ikke undvære Republique! De forestillinger, som dette teater har sat op, har været unikke hver på deres måde. Jeg har stort set set dem alle og Republique har etableret sig som et enestpende teater i København. Det vil være en kæmpefejl at lukke for det liv og den nytænkning og det internationale samarbejde, som Republique er kommet til at stå for. Bevar Republique!

Gæst

#15

2012-03-24 09:56

Det er byens bedste, mest eksperimenterende teater. Et teater, som jeg føler mig "hjemme" i. Tak for de mange gode oplevelser, mens jeg har været abbonent.
Jeg støtter med glæde jeres kamp.
Venlig hilsen
Eva Stausholm

Gæst

#16

2012-03-24 10:22

Teatret er et af de mest innovative og succesfulde teatre i København.

Gæst

#17

2012-03-24 10:29

Jeg anser Republique som det mest modige,nyskabende og progessive teater i Danmark, der har mestret at få teateret til at skabe debat om bl.a. svære etiske, moralske spørgsmål uden at miste estetik og underholdningsværdi. Teaterlivet i Danmark vil simpelhen blive tamt, fattigt, og uinteressant uden Republique, siger en der ser et sted mellem 20 og 30 forstillinger om året.
Det vil i mine øjne være en fatal fadæse at lade administrative og organisatoriske omstruktureringer fælde et fantastisk teater der gang på gang har sat dagsordnen for nyskabende teater i Danmark.

Gæst

#18

2012-03-24 10:51

De foresstillinger jeg har set på Republique, har været noget af det mest talentfulde, som jeg har set på danske teatre. Derfor er det uhyrligt, at man vil forsøge med en reel lukning af dette teater.

Gæst

#19

2012-03-24 11:51

jeg har simpelthen fået lyst til at gå meget mere i teater efter mange års ørkenvandring i det mere etablerede teaters repertoire og elendige opsætninger.
Republique er en fornyelse i teater, som ved hver forestilling, jeg har set, har gjort mig så - ja, optimistisk.
alice f

#20

2012-03-24 12:21

uhørt at man vil nedlægge dette talentfulde og eksperimenterende teater. Hvor er politikerne, tror de sover!!

Gæst

#21

2012-03-24 12:21

jeg foretrækker at teatret får lov til at fortsætte som nu

Gæst

#22

2012-03-24 12:50

Synes at Republique har fundet sine ben og lever op til egne forventninger om at vise int. teater. Det savner vi. Og i øvrigt al mulig opbakning til et åbent teater i en klar organisation.

Gæst

#23

2012-03-24 13:17

Dejligt lille teater med anderledes forestillinger, nød sidst "Shakespeare unplugged" - rigtig godt.

Gæst

#24

2012-03-24 13:40

Jeg synes egentligt ikke københavn ville være fattigere uden Republique. Deres forestillinger ligger jævnt hen i middelklassen af progressivitet og kunstnerisk udtryk. De har muligvis nogle virkeligt dygtige PR folk men det er vist også det, well nej det passer ikke, de har også en god grafiker.

Gæst

#25

2012-03-24 14:17

Hvorfor lukkede man den åbne scene på Aveny i april 2011, hvis man ikke engang et år senere har så stort behov for en åben scene i København? Og hvorfor får Stærekassen lov at stå næsten tom, hvis der er mangel på scener?

Jeg vil savne det internationale udsyn, Republique har, på den danske teaterscene.