STOP Fleksjobreformen
Kontakt forfatteren af dette andragende
Åbent brev til Mette Mette Frederiksen
Et lille indspark til et lille delområde af reformen "En del af fællesskabet" kan læses her:
http://www.facebook.com/reform2012
HELLERE RIG OG RASK, end syg og fleksjobber!!!
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re:
Har du sat dig ind i reglerne? Eller du er måske ikke fleksjobber, for så vil det jo selvfølgelig ikke berøre dig!
Økonomisk bliver fleksjobberne virkelig mærket. Du har måske en kæmpe løn, så du vil ikke mærke det!? - Vi der har en helt almindelig løn, vil absolut kunne mærke forskel.
Støt sagen i Ekstrabladet også
Re:
Jeg kan fandme ikke få alt det for 6400 kr om måneden. Flytte siger du? Fra mine forældre som er de eneste der tager sig af mig og mit handikap. Hvis jeg endeligt gjorde dette ville jeg være langt dyrere når andre skulle til at tage sig af mig døgnet rundt.
Så kommer udgiften til nødvendige hjælpemidler oveni, de fleste dækker kommunen nemlig ikke.
Så kommer udgiften til en bil, da det er den eneste måde jeg overhovedet kan komme rundt nogen steder.
Re: Re: 89% af dagpenge ... Jeg syndes at meget af det i den nye reform er ok ! Men jeg synes det
"kunne sagtens klare mig med de penge" <- Så fat dog at ikke alle er som dig.
Re:
Jeg orker faktisk ikke mere, hvis man skal til at overleve for så lille et beløb som 60 % af dagpenge. Livet bliver for hårdt. Der er intet tilbage økonomisk, når ganske almindelige faste udgifter er betalt. Der er hverken til mad eller andet. Havde jeg ikke mine børn/børnebørn, havde jeg intet at kæmpe for..... Ufatteligt en Regering kan komme så langt væk, at de ikke kan få øje på hvor frustrende livet bliver for tusinder af danskere. Miserabelt af Regeringen. De må jo slet ikke forstå hvad det er at være fleksjobber. Jeg får ikke løn som mine kolleger, selvom vi laver præcis det samme, men en absolut grundløn uden nogen form for ancinnitet, selvom jeg har været i jobbet i over 25 år. Men det er ok fordi jeg ikke kan klare et fuldtidsjob. Men jeg orker altså ikke hvis jeg skal til at klare mig for kun 60 % af dagpenge..... Jeg KAN ikke få dette til at fungere, uanset hvormeget jeg prøver. Det er håbløst hvis Regeringen får held til at gennemføre denne MISERABLE plan.
Re: positiv eller naiv
Det er helt fint du skriver dit indlæg er fra "den positive"..... men ved du hvad..... det er lidt naivt, at tro på Regeringen gør noget godt for os fleksjobbere, der skulle blive bedre. Især os der har 20-25 timer om ugen på arbejdet. Nej det er bare sparerunder igen igen igen. Hilsen den realistiske
Del denne video med andre
http://www.youtube.com/watch?v=p81U0hf2We4
Del den overalt på Facebook, Twitter eller hvor du nu kommer.
Husk også at støtte sagen i EkstraBladet, så vi kan få noget mere fokus på de uheldige konsekvenser af reformen:
http://ekstrabladet.dk/minsag/article1723960.ece
Arbejdsgivertilskud til mindste løn
Re:
Nu er det jo sådan at fleksjob opfølges hvert år af kommunen og arbejdsgiver. Som jeg forstår reformen bliver det fremover kun hvert 5. år. Det må spare på de offentlige udgifter. Men dermed ikke sagt jeg støtter reformen for det gør jeg ikke i dens helhed.
| This discussion has been closed. |
Lidt anstændighed kan man vel godt forlange...