STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.


Gæst

#151

2012-03-08 04:28

er en mærkelig tid vi er i så er det rygeforbud så er det afgifter på usundevare og nu vil de gå efter de svageste i vores samfund nej nu må det snart være nok

Gæst

#152 Re:

2012-03-08 07:47

flekser

#153

2012-03-08 08:51

FLEKSJOB/Når funktionsnedsættelsen er permanent..
www.youtube.com
af www.antv.dk Fra konferencen udstrakt hånd eller knytnæve. Sara Glerup, stud. mag. i Medievidenskab fortæller her på fremragende og kontant brutal vis om a...

Gæst

#154

2012-03-08 10:15

Godt initiativ, håber det hjælper!!!!!!!
Futte

#155

2012-03-08 10:18

Tilføjelse til mit indlæg nr.143. i min flexjobansættelse blev indføjet at jeg måtte holde pauser efter behov. derfor var der ingen grund til at gå på efterløn som 60 årig, da jeg selv bestemte tempoet i løbet af arbejdsdagen.Ville ikke ha undværet de sidste 5 år sammen med kollegaerne,chefen formanden og kontorpersonalet.

Gæst

#156

2012-03-08 10:42

Svineri
MH

#157 Re:

2012-03-08 12:19

#14: Den positive -

Jeg tror du misforstår noget kære Den Positive. Jeg har selv været på førtidspension siden jeg var 21 år grundet et medfødt handicap. Ja, der var ingen der interesserede sig for mig og ingen der kastede mig ud i aktivering. Hvilket på sin vis var rart da det er et hårdt arbejde, at være kronisk syg. Da jeg blev 30 år fik jeg selvtilliden og opbakningen til at tage en mellemlang videregående uddannelse - med fleksjob, som en fantastisk mulighed. Jeg syntes det ville være skønt at forsøge at komme ud af min pension og kunne være med til at biddrage til samfundet - og ikke mindst blive en del af det. Jeg er erklæret 75% uarbejdsdygtig og vidste derfor godt, at jeg ikke ville magte at arbejde særlig mange timer om dagen, men fleksjobbet betød, at jeg pludselig kunne flytte sammen med min kæreste og vi kunne skabet et grundlag for et familieliv sammen, på lige fod med alle andre "normale mennesker". Nu får jeg ikke den en løn, som svarer til 700.000,-, men en helt almindelig løn som lærer - Og det betyder alverden for mig.

Jeg er nu i fleksjob og utrolig glad for det. Men med regeringens nye reform betyder det, at jeg for gudsskyld ikke må miste mit job, da jeg så vil miste min. 4.000,- om måneden. Og pludselig står jeg med en indtægt, som svarer til den højeste førtidspension (som jeg er berettiget til at modtage). Jeg er stort set stavnsbundet til mit job, hvilket er svært i en tid med fyringsrunder. Jeg ligger søvnløs om natten og spekulerer over dette tossede forslag, og over hvad der kommer til at ske i fremtiden. Dette forslag berører ikke kun mig, men så mange mennesker som endelig har fået lidt selvtillid og måske ligefrem noget at leve for. Hvorfor skal de og jeg pludselig stresses og fratages den eneste gode som holder os oven vande?

Ja, nogle af regeringens forslag er gode, men hvorfor skære i fleksjobydelsen? Det giver da ingen lyst til at gå ud og arbejde! Hvor er incitamentet blevet af til at give lidt til de handicappede? Og hvorfor har folk dog så forbandet ondt i r... over at de handicappede får lidt fra Staten? Jeg vil da til en hver tid bytte med Jer. Så jeg kan arbejde 37 timer om dagen, få børn, ikke bekymrer mig om døden og slippe for angsten for at tage på hospitalet.

Hilsen MH

BEKYMRET

#158 Re:

2012-03-08 13:21

#106: -

Du har fuldstændig ret, mange vil få deres økonomi slået istykker da løn og udgifter som regel hænger sammen. Mange har stiftet familie, købt hus m.m. også dem under 40 år. Mange sidder lige nu og er meget usikre på deres fremtid, de kan ikke sælge deres hus og de kan ikke låne penge, håber politikerne læser nogle af de kommentarer vi  skriver.


Gæst

#159

2012-03-08 13:38

Jo flere jo bedre der vil skrive under, vi må stå sammen om dette her .... Vise politikkerne at vi ikke finder os i hvad som helst mere.... At vi vil frem og ikke i klemme i systemerne, at vi kan og vi vil arbejde i det omfang det er os muligt....

Gæst

#160

2012-03-08 13:47

Hvor er det bare fuldstændig urimeligt at tale om at "motivere" fleksjobbere til at arbejde mere! Hvor store skal ydmygelserne være. Når man nu allerhelst vil kunne arbejde fuld tid og ikke føle sig som en andenrangs borger - men ikke kan pga et handicap! Man bliver vel ikke visiteret til et fleksjob, hvis man ikke har brug for det!

Gæst

#161

2012-03-08 14:01

Spred budskabet og skriv under

Gæst

#162

2012-03-08 15:12

Ikke alle fleksjobbere får tårnhøje lønninger, jeg fik fakstisk en meget lille løn i mit sidste fleksjob, et fleksjob jeg mere eler mindre blev presset til, at sige ja til af min jobkonsulent, da hun også var konsulnet for arbejdsgiver. Lønnen var på dagpengeniveau.

Gæst

#163

2012-03-08 16:25

At den røde regering må stoppe hetzen mod de svage i samfundet. Det var der hvis mange der ikke så komme inden valget.

Gæst

#164

2012-03-08 16:37

Synes regeringen går for vidt. De aner ganske enkelt ikke hvad det vil sige, at være flexjobber. Ikke alene skal vi kæmpe med fysiske eller psykiske problemer hver eneste dag, nu skal vi helt ned i møjet. Føj

Gæst

#165

2012-03-08 17:18

FØJ for pokker... Rød politik??? Ikke som jeg kendte og elskede den!

Gæst

#166

2012-03-08 17:34

De mere fleksible timetal er en god ting. MEN, at reducere de laveste indkomster, så vi på ledighedsydelse går fra 15.300kr. til 10.300kr. er dybt uansvarligt. Vi er mange som ikke kan skære ned i budgetterne, som er stramme i forvejen. Vi vil f.eks. ikke være istand til, at søge job for der er ikke penge til transport. Det vil gå meget hårdt ud over det psykiske og gøre mange af os mere syge end vi er.

Gæst

#167

2012-03-08 18:32

Held og lykke med projektet.Knus

Gæst

#168

2012-03-08 18:37

Er der mulighed for at nedenstående u-tube video kan sendes til vores statsminister, til Erhvervs- og vækstminister Ole Sohn og beskæftigelsesminister Mette Frederiksen m.fl.? Vel at mærke en måde, så de tager sig tid til at se den ?

Tak for indsatsen ! Mvh Jane Vorre Mandøe, arbejdssøgende, nyeligt fleksjob godkendt.

http://www.youtube.com/watch?v=Bjp2pABJ8-c

Gæst

#169

2012-03-08 19:32

man skulle ikke tro det var en såkaldt rød regering når man vil straffe de svage i samfundet det er sku for dårligt
gæst

#170 Re: 89% af dagpenge ... Jeg syndes at meget af det i den nye reform er ok ! Men jeg synes det er

2012-03-08 19:44

#89: 89% - 89% af dagpenge

Har det på samme måde som dig... Det meste af reformen lyder da helt ok. Er selv fleksjobber og glæder mig da til, at man fremover vil kunne få lov at sige op på nøjagtig samme vilkår som alle andre arbejdsløse...

De eneste jeg undrer mig over er samme som ovenståeden har skrevet vedr. a-kasse og at ledighedsydelsen nedsættes efter 2 år... Jeg har så været på kontanthjælp til langt under den ydelse på omkring 10.000 kr., fordi jeg var under 25 år. Og kunne sagtens klare mig med de penge ved at prioritere tingene, købe mindre tøj osv...

Og så de højt uddannede, de bør da kunne klare sig med en løn til ca. 36.500 kr. om måneden. Reformen tilbyder jo at, der gives tilskud helt op til den løn..... Arbejdsgiver betaler løn til arbejdstimer, og kommunen giver refusion op til fuld løn, dog maks til løn på 36.500 kr... Jer der ikke har læst reformen, så læs den på www.bm.dk

Hvis jeg blev ledig igen er jeg villig til at få et forløb, der kan forbedre mine muligheder... F.eks. genoptræning.

 


Gæst

#171

2012-03-09 00:10

Kan slet ikke genkende de socialdemokratiske værdier i denne reform. Hvorfor skal de syge og handicappede rammes så hårdt?

Gæst

#172

2012-03-09 00:30

Hvad fanden har de nu gang i.. hende Mette Frederiksen. Det kan godt være at vi flexjobber ikke yder det vi skal, men vi betaler stadig skat, ejendomsskat, arbejdsmarkede bidrag,kirkeskat, lejeværdi af egen bolig, bidrager med indtjening på en masse andre forbrugsgoder. Så lad os komme ned i løn... så skal der nok findes andre steder at spare.. De kunne starte med at reducer antalet af folketingsmedlemmer og deres pensioner...

Gæst

#173

2012-03-09 00:31

Det er ikke fleksjobberne eller andre svage grupper, der skal løse landets problemer - før de skattelettelser tilbage, som VKO gennemførte og se på finansverdenens kursudnyttelser. gennemfør Tobin-skatten nu.

Gæst

#174

2012-03-09 01:09

Vi har nogle politikere som ikke har føling med hvad der sker ude i det virkelige liv, de skulle selv prøve at stå i en situation hvor ens arbejdsevne ikke længere rækker, pludselig skal tage stilling til at ens livsværdi bliver ændret, pludselig ikke længere kan slå til, der er mange ændringer i ens liv man pludselig skal stå med, samtidig er der også altid en øget udgift til medicin, behandlinger, køb af hjælp fra andre og dermed større udgifter. Så sidder der nogen og trækker en økonomisk lussing ned over hovedet på en også, det er noget de selv skulle have lov at prøve, selv om man ikke skal ønske ondt for andre. Alt i alt er det noget øv det de sidder og beslutter.

Gæst

#175

2012-03-09 02:05

Stop den.