STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.


Gæst

#76 Re:

2012-03-06 14:24

#64: -

Det samme her :( .....  men hvem kan man efterhånden stole og stemme på

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-03-06 16:28


Jobelsker

#78 Fleksjob i spil

2012-03-06 16:34

Hør udsendelsen "Fleksjob i spil" på P1 Business den 1.3 2012 med Besæftigelsesminister Mette Frederiksen.

http://www.dr.dk/P1/P1Business/Udsendelser/2012/03/01111448.htm

Tænk at regeringen vil være sig selv bekendt og udhule Fleksjobloven med ny reform.
Der bliver i øjeblikket tegnet et skræk scenarie af os flexjobbere som samfundssnyltere på baggrund af at nogle meget få flexjobbere har haft en top indtægt. Spar dog de mange penge det koster at lave en ny reform også nøjes med at lave et fornuftigt indtægtsloftloft der svarer til en mellemlang uddannelse i stedet for at sparke til folk med handicap der i forvejen ligger ned og faktisk rigtig, rigtig gerne vil forsøge at yde deres bedste for arbejdsmarkedet ud fra de ressourcer de har. Straf os ikke yderligere økonomisk!


Gæst

#79 Re: Fleksjob i spil

2012-03-06 18:44

#78: Jobelsker - Fleksjob i spi

Det samme tænker jeg.

 


Gæst

#80

2012-03-06 19:28

Omvendt Robin Hood, det er hvad det er. Folk der er syg, eller er kommet ud for en skade har ikke selv valgt det, men er uforskyldt havnet i denne ubehagelige situation. De er ramt nok i forvejen.

Gæst

#81

2012-03-06 20:37

Da jeg selv er flekjobber går jeg med rynket pande, krydsede fingre og nervøse trækning over den usikkerhed det er at være fleksjobber i fremtiden - jeg har et job nu på 3 timer om dagen, hvis der ændres i tilskuddet så mister jeg. da der i forvejen ikke er mange som vil have en på tre timer hvordan ser fremtiden så ud for mig på arbejdsmarkedet .
Godt med en underskift indsamling håber det gør vores politikere opmærksomme på problematikken

Gæst

#82

2012-03-06 20:39

Det er et brud på princippet om at mennesker med en funktionshæmning skal kompenseres. Det klæder ikke en centrum -venstre regering at stå i spidsen for den slags forringelser.

Gæst

#83

2012-03-06 21:06

er selv lige blevet tilkendt fleksjobsordningen... trode nu, at jeg på den måde endelig fik lidt ro på... men det hænger vist ikke helt sådan sammen... desværre.. hvor er samfundet dog på vej hen..? samler samfundet kun på "hele" mennesker? Hvad med os som godt vil arbejde de timer vi nu engang kan, vi skal bare trædes endu mere på... den tanke kan jeg ikke lide... har lige været igennem hele møllen.. bare tanken om, at man måske skal hele møllen igennem hvert år... Ja, den er godt nok trættende at bare tænke den tanke... ;(

Gæst

#84

2012-03-06 21:08

Hjælp skal jeg begynde og gå hjemme nu fordi jeg ikke har råd til og forsætte med den kommenede løn

Gæst

#85

2012-03-06 22:54

Bevar fleksjob ordningen, der er i dag mange hvis hverdag er væsentligt forbedret på baggrund af den nuværende lov. Det er rigtig vanskeligt for os som går og venter - håber - at blive visiteret til fleksjob for øjeblikket. Man aner ikke hvordan man lander med beskæftigelse, sygdom og økonomisk.

Gæst

#86

2012-03-06 23:10

Stop Fleksjobreformen

Gæst

#87

2012-03-06 23:40

De der politikere skal sgu bare holde deres løfter og passe deres arbejde så passer vi "svage mennesker " vores som jo rent faktisk er noget vi har 24 timer i døgnet og det får vi sgu ikke løn for for når man arbejder med sig selv er det sgu hårdt at blive henkastet som noget det bare skal af vejen !
flekseren

#88 Re: Tag ansvar

2012-03-07 01:45

#12: Anarkisten - Tag ansvar

vent med at kommentere på andres indslag, til du er 100 % sikker på at du ved hvad du snakker om!

89%

#89 89% af dagpenge

2012-03-07 08:18

Jeg syndes at meget af det i den nye reform er ok !

Men jeg synes det er direkte diskriminering af handicappede, at når vi kommer i a-kasse kan vi kun få 89% af hvad alle andre i a-kasse får.
indtil videre har ledighedsydelsen været reduceret til 91% af den almindelige dagpengesats, det er også diskriminerende, men den har været til at æde, idet der ikke var udgiften til a-kasse, og at man faktisk var bedre sikret.
Hvis vi skal æde den med a-kasse, for at ligestilles med andre, så bliver det også nødt til at være på lige fod med andre og ikke på specielle og diskriminerende handicap-takster.

89%
Gæst

#90 For en stor del enig, nogle kommuner vil bare ikke evne at administrere det

2012-03-07 08:35

89%
Gæst

#91 går denne kommentar på, at hvis man ikke kan se det, fejler man intet ?

2012-03-07 08:45

89%

#92 Til forsvar

2012-03-07 09:06

Hvorfor sidder jeg nu lige pludselig og synes jeg skal forsvare mig mod at være syg?

Nå, men jeg vil bare sige at man jo ikke vælger selv om man er syg.
Jeg har knoklet for at komme op i tid, mine behandlere er ved at gøre i bukserne hver gang jeg forsøger, eller melder ud at jeg vil forsøge.
Min tro på at jeg kan komme højere op i tid, end 12-15 timer, er større end de menneskers tro, når de ser situationen udefra.

Hvormeget jeg end vil, så har jeg brug for hjælp til at komme op i tid, den hjælp stilles ikke til rådighed på nuværende tidspunkt, fedt synes det er noget svineri.
Fakta er at jeg ikke kan komme op i tid, selvom jeg

desparat forsøger. Istedet for at få rakt en hjælpende hånd at rejse mig ved, griber jeg fat i en hånd der skubber mig væk fra arbejdsmarkedet, den omtalte hånd er jobcenteret i min kommune, de ønsker kun at kommunikere med borgere hvis det gælder den lovpligtige opfølgning, som udløser penge i kassen til dem, til alt anden forsøg på kontakt bliver der skreget NEJ

Hvis kommuner fortsat har mulighed for at opfører sig sådan i fremtiden, er de nye tiltag i forslaget rigtig skidt for ordep sidder i bestemte kommuner, men kommer forslagene til at fungerer så bliver meget af det rigtig godt !

Meget af det i forslagene er godt hvis kommunerne forstår at anvende det logisk, ellers er det bare noget nyt luft !

Gæst

#93

2012-03-07 09:33

Nu må det snart stoppe.

Gæst

#94

2012-03-07 10:11

Helt uhørlig og uigennemtænkt reform. Det bliver dyrere for arbejdsgivere at ansætte fleksjobbere - fleksjobberne får meget mindre i løn, og tvungen A-kasse medlemskab??? Hvordan holder det lige?? Det sidste lugter at socialdemokratisk pamperi - i en tid hvor de ellers ikke er særlig røde og pamperagtige... Men noget skulle de spise fagforeninger af med - og det går så ud over svage i samfundet. Jeg fremstilles som om jeg ikke VIL arbejde - DET vil jeg og gør også - men endnu engang viser politik sig fra den grimmeste side - vi fordrejer ordene så det værst tænkelige fremstår!! FØJ!!!
Anne D. Hansen

#95 Re:

2012-03-07 10:24

#53: -

Gid der var så simpelt at "kunne" tage sig sammen.. der er forskel på at ville og kunne.
men det forstår du tydeligtvis ikke når du kan komme med et indslag som dette, for 6400 kan du netop IKKE få mad på bordet.

Du kan muligvis få mad til de første 4½ dage i ugen, resten af ugen nasser du på forældre og naboer, eller lever af pasta uden en skid til, så nej det kan man ikke. Jo, hvis du er ikke-ryger kan du måske holde den til 6 dage,
jeg køber endda det billigeste, 3x oksekød/svinekød i Fakta for 100kr, hver uge, og alligevel, kan jeg ikke leve.

så hvad du siger er rent volapyk og noget pis.
nu ved jeg ikke hvordan det er i din kommune, men ved mig kan du ikke, jeg har knap nok penge til at få nyt tøj, knap nok penge til at få nyt makeup! når jeg løber tør, for jeg heletiden skal tænke på om jeg får mad, og du kan ikk sige til en kvinde så lad være med at lægge makeup ! makeup er de fleste kvinders stolthed, og den kan man IKKE tage fra dem,

så viser man sig ihvertfald ikke offentligt, men ja, jeg har levet af kontanthjælp i 4 år! i 4 fucking lange år!. og jeg har tabt mig fra 56 kg til 48 kg ! og min bmi svinger fra og imellem 15.0 - 15.5 min vægt begynder snart at være livstruende fordi jeg ikk får mad!!!.. og som handikappet kommer jeg ikke ned og handler ind eller får lavet det!, plus den her kommune kun har til at jeg kan få EN støttekontaktperson til EN time til EN dag i UGEN.

lever du luksuslivet så er det bare SUPER for dig, men i mit tilfælde og HELT sikkert mange andres, så NEJ..

vi lever på kanten til faktisk (nogen af os) at tænke dertil at selvmord, er den eneste udvej for at slippe for alt den smerte man i dagensløb støder på..

 

så lad være med at sige at JEG og VI skal tage os sammen. der er FORSKEL på at ville og kunne!.
prøv du evt og forstå det. hvis du overhovedet kan det...


Gæst

#96 Anne D. Hansen

2012-03-07 10:35

Desuden SKAL der være forskel på folk med skizofreni eller depritioner!
angst kan kureres og det samme kan en deprition!.
men det kan HANDIKAPPEDE ikke!, hvorfor skal JEG tvinges ud i arbejde når jeg ikk kan og ALDRIG kommer til at kunne, når en skizofren mand får medicin og kan lære at blive bedre til at komme ud?
når mit er kronisk og vil forværer min situation?. IT IS RETARDED, like i am.. for jeg er retarderet, smid en spastisklammet i arbejdet vil være det samme som at smide en handikappet som mig der har mentale problemer der aldrig nogensinde vil blive bedre.

hva er det den kommunale/og samfundet og politikken ikk forstår?.
hvis jeg bliver tvunget til at arbejde når jeg ikke kan, får jeg en psykose, og får jeg en psykose bliver jeg selvskadende, skader ejg mig selv, kommer jeg nok også på selvmoriske tanker og sidder jeg alene i min lejlighed den dag det sker. så jeg død... for der er INGEN til at hjælpe mig, og i en psykosetilstand opdager man det IKKE før det er forsent.

så DROP det lort her, FAIR at man sætter FTP op til 40 for folk som misbruger det,
men for gudsskyld giv FTP til handikappede mennesker som ikke kan! . der forskel på at have mentale handikaps/ fysisk ramte handikappede.. end psykisk syge mennesker, man bliver FØDT handikappet, man FÅR en psykisk sygdom og tit og ofte, udløser et handikap sig ud i andre psykiske tilstande, og i min situation kan det ikke blive værer, jeg har nærmest alle symptomer du kan have, og jeg kan ikke andet end at side foran min computer uden at gå fuldtstændigt ned!.

FAT NOGET LORTE LAND! (igen noget der udløser min vrede til samfundet fordi samfundet ikk FATTER en flyvende fuck af hvad det vil sige at være født mentalt retarderet!)

Gæst

#97

2012-03-07 10:39

Der er nogle gode elementer og enig i, at der er behov for en reform. Jeg ser dog ikke noget nyt der ikke er der allerede i dag. Jeg mener dog at reformen går imod alle tænkelige forbedringer, for dem der har behovet, og fjerner fokus på det der er vigtigt og formålet, med at have en fleksjob og førtidspension i Danmark.

Jeg havde håbet at man havde investeret mere i fremtiden og havde gjort mere for at støtte arbejdsgiverne, og flere incitamenter for dem, der virkelig gerne vil, have en plads med de ressourcer, der er tænkeligt muligt. I steden for bliver de straffet hårdt og brutalt, og skal leve en tilværelse med ustabilitet, utryghed samt en forsat nedgørelse fra samfundet.

Med denne reform bliver det dyre at være Dansker, og budgetterne bliver kannibalisering fra andre området heriblandt stigning i sundhedssektoren.

Så alt i alt uambitiøst udspil.

Gæst

#98

2012-03-07 11:24

Det er skammeligt at en rød regering behandler de svage på denne måde .
Duds

#99 Re:

2012-03-07 11:40

#25: -

Maybritt Hansen


Gæst

#100

2012-03-07 11:52

Der er mange der har fået tildelt et flexjob som ikke på nogen måde er berretiget til det, og det er jo helt korrekt af regeringen at ville tvinge dem på arbejdsmarkedet.
Det rammer desværre også alvorligt syge. Jeg har 2 brødre med sklerose. De har begge flexjob (Kolding + Haderslev) de kæmper HVER dag for at have bare en smule tilknytning til det "normale" liv. Jeg tager hatten af, for at de gider/orker. Min ene bror bliver hejset ud af sengen om morgenen og i seng om aftenen. Men tager stadig på arbejde. Min anden bror bor alene og betaler selv en dame for at komme og gøre rent en gang i ugen. Han kan ikke selv tage sine strømper af. Mor (80) eller jeg kommer ca en gang i ugen og hjælper ham med at få støttestrømper på, så må han sove med dem på, eller klippe dem af.Han kæmper en kamp for at uskyde at få hjælp af kommunen, da han syntes det er nedværdigende. Vi har sikkert alle kendskab til dem der ikke kan noget til hverdag, men når det er weekend, så er der ingen problemer..... Min ene bror skal bruge flere timer på at komme i bad, og må lufttørre...Jeg græder indeni