STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.


Gæst

#1

2012-03-03 00:06

Er selv fleksjobber og kan ikke klare fuldtidsjob eller en løn svarende til de 16-17 timer, jeg klarer hver uge.

Gæst

#2 På fleksydelse men solidarisk

2012-03-03 00:09

Er tidligere fleksjobber og arbejde som bisidder i LAFS for at hjælpe nuværende fleksjobbere

Gæst

#3

2012-03-03 00:14

STOP FLEX REFORM
HJÆLP OS oh måske digselv en dag

Gæst

#4

2012-03-03 01:33

Synes det er helt urimeligt, at man som ledig fleksjobber kastes på kontanthjælp, hvis man ikke opfylder krav til A-kasse. Vi har IKKE selv valgt at have nedsat erhvervsevne.

Gæst

#5

2012-03-03 07:07

Jeg er utroligt glad for mit fleksjob, der som Sarah fortæller om i denne fantastiske video (http://www.youtube.com/watch?v=Bjp2pABJ8-c), er baseret på et handicap der er permanent (i mit tilfælde hjerneskade efter voldsomt trafikuheld i '96). Det vil være utrygt og nedværdigende løbende at skulle revurderes for galleriet på en funktionsnedsættende skade der ikke står til at ændre :-(

Gæst

#6

2012-03-03 10:32

Jeg er pt i afklaring, for at finde ud af om jeg er fleksjob-berettiget. Jeg har ikke et fysisk handicap, som jeg kan vise frem (ikke negativt ment overfor de, som har) men til gengæld er min psyke ødelagt efter mange års mobning. Min angst og personlighedsforstyrrelse gør at jeg ikke kan overkomme et fuldtidsjob (endnu). Jeg har lige måttet sige farvel til et alletiders job, hvor der var mulighed for ansættelse i fleksjob til sommer, men jeg havde 13 timers transport oveni de 20 timers arbejde. Det gik bare ikke. Det var så udmattende at jeg ikke kunne holde til at se mine venner eller overskue at lave mad.

Jeg tror stadig på at jeg, en dag, er i stand til at tage en god uddannelse og få et fuldtidsjob, men jeg har ikke brug for det pres, fleksjob reformen kommer til at lægge på mine skuldre. Fleksjobbet skulle jo netop give en bekymring mindre, så jeg kan arbejde med personlige problematikker, men hvis jeg skal til at "undskylde" overfor chef og kolleger oveni alt det andet...

Gæst

#9

2012-03-03 12:17

Politikerer så vågn dog op .

Gæst

#10

2012-03-03 12:35

Er selv godkendt til fleksjob....men sikke en fremtid de vil byde os:-(

Gæst

#11

2012-03-03 12:43

Kan ikke forstå hvordan man kan sætte en alder på flexjob og førtidspension. Kommunerne skulle hellere komme op af starthullerne og få lavet en koordinerende indsats på tværs af forvaltninger i.e. jobcentre, kontaktpersoner og andre fagpersoner. De mennesker der sidder og laver den slags reformer har ikke forbindelse til det virkelige liv. Vor herre bevares, hvor er vores samfund efterhånden på vej hen.
Anarkisten

#12 Tag ansvar

2012-03-03 12:56

Til nr 6. Mobning??? Syg pga mobning? OMFG tag nu ansvar over dit eget liv istedet for at lade staten gøre det.

Gæst

#13

2012-03-03 13:41

Fantastisk indslag i debatten om flexjob .. jeg tager virkelig hatten af for Sara... så godt talt
Den positive

#14

2012-03-03 14:33

Jeg synes faktisk godt om reformen. Jeg synes det er fantastisk at vi endelig har fået en regering der vil forsøge at HJÆLPE folk i stedet for blot at parkere dem på passiv forsørgelse.

Gæst

#15

2012-03-03 16:32

Stop denne reform, der reelt ikke er nogen støtte / hjælp men en stor spareøvelse. Fleksjobberne der allerede har job bliver stavnsbundet. Ledige "fanget" af nye regler og deres økonomi, som de var fortalt var sikret, bliver nu en katastrofe. Hvilke arbejdsgivere vil have nogen, med store skånebehov - som de ikke får andet for " end administrativt bøvl med bl.a. ny opfundne handleplaner. Planer som skal vise vej til, hvordan de syge bliver raske. Hvor er det strengt, at politikere enten tror, at handicappede mennesker bliver raske, bare de bliver fattige nok. Måske er de alligevel ikke så dumme, men de ønsker bare at gøre fleksjobberne fattigere :-) SKAM JER REGERING . JAGTE SYGE MENNESKER. - OG mon den her spareøvelse, ud over at betale for de andre syge "førtidspensionister - eller dem på vej", så kunne det være at vi også er med til at betale for de skattelettelser, de rige har fået og ikke mindst for den nye - store udskrivning, i form af en mange doblet check til de, der vælger at få mange børn - JEG HAR IKKE VALGT AT BLIVE SYG. Jeg føler mig groft nedværdiget og trampet på.

Gæst

#16

2012-03-03 17:28

Det er imponerende, at man hele tiden skal i søgelyset, fordi man er syg/handicappet.. Vi vil gerne, men kroppen lystre ikke..
Find nogle andre ofre...

Gæst

#17 Til # 12 & 14

2012-03-03 17:38

Jeg må indrømme, at jeg er lidt rystet over jeres kommentarer.
Anarkisten: Du anerkender tilsyneladende ikke psykiske sygdomme, for hvordan kan du vurdere ud fra en rimelig kortfattet kommentar, at #6 ikke har psykiske mén ?
Den Positive: Det ville være en hjælp for en hel del på flexjob, at samfundet anerkendte, at ikke alle flexjobber er det af egen vilje eller er inde i et sygdomsforløb, som går over. Systemet er alt for stift, når der ikke er plads til undtagelser, som i f.eks. Sarah tilfælde. For som hun selv siger. Hun bliver ALDRIG i stand til at kunne ha' et 37 timers arbejde og det vil være spild af tid og ressourcer at skulle understrege det hvert eneste år.

P.s. Vil lige tilføje, at jeg ikke selv er flexjobber, men kender flere som allerede nu kæmpe med et megastift system.

Gæst

#18

2012-03-03 17:49

Brug gerne meget tid, og inddrage ALLE partier/interesse organisationer i den løsning der gavner danmarks ressourcesvage alle bedst. Overfør midler fra kirkeskat og militær funding til at financere reformen.
system slave

#19 Re:

2012-03-03 18:20

#14: Den positive -  

 Den eneste grund til at folk "parkeres" på offentlige ydelser er, at kommunerne ikke har forvaltet den gældende lovgivning godt nok. Reformen lægger op til en kraftig forringelse/afskaffelse af fleksjob ordningen - de såkaldte "muligheder for at udleve drømmen om en tilknytning til arbejdsmarkedet" eksisterer allerede i nuværende lovgivning!! De vil "bare" forringe økonomien i ordningen - både for fleksere og arbejdsgivere.  


Gæst

#20

2012-03-03 18:31

Håber så meget at min underskrift kan være med til at gøre en forskel!

Gæst

#21

2012-03-03 18:32

hvorfor give folk noget at leve for, når man fjerner det de skal leve af.
Bange for fremtiden
Gæst

#22

2012-03-03 18:53

Blir svært at leve for kr. 10.300 som enlig, da jeg ikke er meldem af en a-kasse og jo ikke kan blive det som flexjobber. Jeg får hverken noget at leve af eller for, da jeg ikke længere vil ha råd til at bo til leje i mit lille rækkehus eller ha bil så jeg kan komme omkring og lede efter job og til diverse behandlinger. Nå ja hunden må sikkert også aflives .... den er der ikke råd til at fodre .... og medicin ... den må jeg nok også undvære... men hva skidt, så blir mit liv da lidt kortere og jeg ligger ikke regeringen til last så længe ... jo jeg får rigtig nok meget at leve for som følge af en ny reform. (ironi kan være anvendt)


Gæst

#23

2012-03-03 18:58

Hvis man kan arbejde, skal man have lige vilkår for at arbejde så meget man kan, og hvis man ikke har mulig for at forbeder sin arbejdsevne, så skal man ikke afprøves hele tiden.

Gæst

#24

2012-03-03 19:52

Jeg er en kvinde som høre til det grå guld.....visiteret til fleksjob i februar 2005...jeg fandt et fleksjob....14 dage efter...arbejdede med rådgivning af misbrugere i ca 5 år... blev fyret p.g.a. ny ledelse.... jeg har været på ledighedydelse i 2 år...to gange på et jobforløb... besked det var jo godt at være social / søge job... det gav ingen job....blev sendt til anden aktør i juni 2011 til den 6 november 2011... gav ingen job.... jeg har søgt ca 180 jobs... de vil ikke have det grå guld....hvordan vil de finde job til de fleksjobbere som går ledig????det er meget stressede.... somtider synes jeg de skulle prøve selv.... forsat god lørdag

Susanne

Gæst

#25

2012-03-03 19:54

Brug din ret, mening, stemme, lad os høre.vi skal ha et bedre Danmark.