STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.


Gæst

#101

2012-03-07 12:22

Jeg har en kollega med gigt i rygsøjlen, som lider under kroniske smerter i ryg og skuldre. Hun drager med god ret fuld nytte af fleksjobordningen, men det vil hun ikke kunne efter reformen, som rammer de forkerte, hvis man skal tage de offentlige intentioner for pålydende.

Gæst

#102

2012-03-07 12:35

Lad os slutte med at sparke til dem der ligger ned, lad os lære af den indsigt de har fået af modgang og respektere styrken de har opbygget gennem deres evigt, daglige kamp og besværlighed. Lad os modtage den gave vi tilbydes af de, der har levet med smerte og anderledeshed. Lad os give dem fred, anerkendelse og mulighed. Kom folk, lad os finde de penge et andet sted ... Selvfølgeligt er det nemmest og tallene ser måske flottest ud ved at tage fra de psykisk sårbare, de handicappede, de syge og hvorfor ikke også, de, der er brændt ud. Men det nemmeste er ikke altid det klogeste, og at trampe på de små regnes alle andre steder end i politik, for småligt og ikke som udtryk for ansvarlighed og overblik. Hvis man virkelig ønsker signal-reformer (hvad denne flexjob hetz, på mig, virker til at være) og at demonstrere ægte statsmandskab, så start på Borgen, hør min replik: Først bør de livslange ministerpensioner til gennemsyn og siden skal politikerpensionen revideres og have sig et kik. At smage på sin egen medicin, kan måske ændre fokus fra idéen om at slå på de mindste, for dog at gøre noget, som var krisen deres skyld og deres situation selvforskyldt, til tanken på at sætte Danmark i opsving igen. At starte med sig selv virker, på mig, absolut som langt mere fair politisk. Så, sociale kammerater, vestre radikale og SF-venner, i fik mit ja, så nu spørger jeg, for at kende jeres agt; Mon virkelig toget bedst bringes fremad på de slidte danske skinner, ved at ofre de kloge men desværre svageste borgere til fordelingsbalancens højere magt. Når nu toget ikke rigtig vil køre så jævnt som det bør, skal vi da smøre skinnerne med hjerteblod og fattigmandsfedt, fra de, der er præcis så mange men blot så få, at det ser ud af noget på overfladen og dog næsten ingen ballade skaber, når vi lader dem levende flå? Jeg mener, hvis toget nu tøffer af sted dér gennem en vild og ukendt økonomisk jungle, som i synes at tro, ville det vel holde kriseuhyrerne borte fra vognen i længere tid, hvis vi ofrede et par velnærede, magtbegærlige, levebrødspolitikere med?

Gæst

#103

2012-03-07 12:52

GODT INITIATIV :-)

Gæst

#104

2012-03-07 13:01

Lad os få noget retfærdighed til os der vil arbejde, men ikke kan på lige fod med andre :D

Gæst

#105 Re:

2012-03-07 13:08

#14: Den positive -  

 Jeg er fuldt ud enig med dig.


Gæst

#106

2012-03-07 13:35

Er netop blevet ledig maskin ingeniør. Reformen vil vil ramme hårdt. Alle uddannede fleks jobber vil hvis den nye reform gennemføres blive ramt. Vi der har uddannet os, investeret i uddannelse og tidligere betalt høj skal skal nu side stilles med alle andre.
Er du ikke fleks-jobber så får en kassedame og en overlæge ikke det samme og det syntes vi alle er ok men kommer det til fleks jobber så skal alle næsten side stilles.

Gæst

#107

2012-03-07 15:21

Jeg er selv fleksjobber i en virksomhed med multifunktioner, og jeg er med til at ansætte mange andre fleksjobbere og seniorer samt pensionister, der fortsat ønsker at arbejde nogle timer. Med den nye fleksjobreform vil det blive svært for virksomheden at fortsætte i sin nuværende form, hvorved mange mennesker bliver overladt til en uvis fremtid med arbejdsløshed og de deraf følgende sociale skævheder, idet det er min opfattelse, at ingen af os vil kunne arbejde mere, end vi allerede gør og i forhold til den visitation, der er sket.

Gæst

#108

2012-03-07 16:06

Man skulle ikke tro vi havde fået en RØD regering, de træder i den grad på mennesker der i forvejen har det meget svært. Jeg har selv været igennem det sygesystem, som vi har nu, efter 35 år på arbejdsmarkedet, det er i sig selv invaliderende at komme igennem et forløb, hvor man i den grad bliver udsat for mistænkeliggørelse om man nu også er syg, når man bliver arbejdsprøvet. Med hensyn til den ledighedsydelse der er i dag,skal der efter min mening ikke røres ved den, Helle Thorning og Mette Frederiksen ville nok ikke overleve på det latterlige beløb.

Gæst

#109 Re:

2012-03-07 16:22


Gæst

#110

2012-03-07 16:45

Hej alle i fleksjob.
Der er lige en årsag til at Vi er i fleksjob, men det er som om vi er jaget vildt og det kan "fandme" ikke være rigtigt. Undskyld sproget. Vi har alle en eller form for handikap enten fysisk eller physisk, det må De SGU indse, Vi er ikke simulanter.
Bedste hilsner Henning Nielsen

Gæst

#111

2012-03-07 17:09

har så meget fortrudt mit kryds ..
Har i nogle ide om hvordan det er at leve med en kronisk sygdom og nu oven i leve i konstant frygt for fremtiden , det lyder helt godt når i siger tage hånd om og hjælpe de svage , kan ikke nytte i så vælger at hive tæppet væk under folk som allerede en gang har måtte droppe et job og allerede en gang måtte leve med anden virkelighed end den de havde før de blev syg, for nu igen at knuse den trøst og sikkerhed man så fik i fleksjob at man i det mindste kunne klare hverdagen bare noglelunde og nu må man hive børn ud af fritids aktiviteter fordi man igen skal finde penge der nu ikke kan findes frem i ens hverdag . det er hvad mange må hvis jeres reform kommer igennem og hvis folk ikke kan så nytter den reform intet og igen hvor skal alle de jobs komme fra ..og hvilken forhold bliver det nu under når man så bliver en belastning for arbejdsgiverne , tænk på der er forskel ikke kunne og ikke ville .

Gæst

#112

2012-03-07 17:24

Husk at stem Blå næste gang.

Nu hedder det Helle og Kaos . Stauning må da roter

 

hilsen sirfutte


Gæst

#113

2012-03-07 17:52

Det er utroligt, at man kan komme her til landet, uden nogen form for uddannelse, arbejde, penge og uden at kunne sproget. Man bliver hjulpen til både bolig og kontanthjælp, altså et sted at bo og et beløb til underhold.
Men når det gælder de svageste, de ældre og de syge, bliver man jagtet rundt i manegen med både 2 og 3 nyansatte sagsbehandler, som alle skal granske i ens private sager og med deres unge alder, taler med en bedrevidende arrogance. Faktum er, at der overfor de dumsmarte sagsbehandler sidder en, med et langt arbejdsliv bag sig, for hvem det er gået galt for. Vedkommende har betalt sin skat i hele sit lange arbejdsliv og gjort de ting, der er blevet forventet. Nu er man så havnet i en situation, som nødvendiggør en form for hjælp, men hvilken hjælp?

Gæst

#114

2012-03-07 17:57

Hvorfor skal der nu trædes på dem som i forvejen ligger ned??Nej jeg forstår det altså ikke.. Synes ikke denne reform er gennemtænkt overhovedet.. Og jeg kunne sagtens finde andre steder at spare.. Hvorfro passer Dk ikke på deres egne medmennesker og derefter andre.. Ja jeg vil gerne være med til at hjælpe ude iverden, men ikke for enhver pris !!

Gæst

#115

2012-03-07 18:18

Rigtigt utrygt at være skydeskive, hvornår kommer kuglerne der rammer, i andre lande skyder der med skarpt efter borgerne, her skydes vi ned med asociale paragraffer. Arrgh!
Jeg troede jeg havde stemt menneksevenligt, men det blev menneskevæmmeligt. Skal vi ikke bare erkende at syge mennesker skal stemme sygt, ved ikke at stemme, der er ingen tillid tilbage.

Gæst

#116

2012-03-07 18:24

Jeg får en knude i maven og tårer i øjnene når jeg læser dette.... Måske, kan jeg med tiden arbejde een time mere om ugen.... Så jeg lander på 18 timer! Det er hvad smerterne tillader! Og det har jeg ikke valgt selv, hvis jeg kunne, ville jeg gerne have en rask ryg og arbejde 37timer!

Gæst

#117

2012-03-07 18:34

Aldrig før har en opposition brudt så mange løfter. Først røg
Efterlønnen og nu skæres der i flexjob-ordningen

Gæst

#118

2012-03-07 18:39

Selv er jeg nyfleksjobber. Man er ikke fleksjobber for sjovt skyld og det har sin pris. En høj meget pris for mit vedkommende. Var jeg dog min fulde fem mm,- ville jeg hellere det med at være på arbejdet 100%. Kroppen er slidt og jeg er nødt til at lytte til kroppen mm, hvis jeg skal forsøge at få det bedste ud af det der er tilbage med at være på arbejdet.
Michael V

#119 Fleksjobbere må nu finde sig i alt fra arbejdsgiveren...

2012-03-07 18:57

Mange skifter job eller ønsker at skifte job i sit arbejdsliv, og mange kommer nu til at sidde i en knibtang overfor en arbejdsgiver, der i den grad kan udnytte den situation, at man ikke har råd til at skifte job. Er det et "Danmark der står sammen" som Liste A slår sig op på og som normalt bryster sig af at beskytte arbejdstageren? Nej - det er en moderne blanding af hævn og misundelse skabt af nogle få historier om fleksjobbere med særlig høj løn.
Man lovgiver jo normalt ikke med tilbagevirkende kraft, - og så gør man det alligevel her under dække af, at kun hvis man skifter job, kommer man ind under ny ordning. Det er komplet umoralsk og uanstændigt af lovgive med tilbagevirkende kraft, men sikkert spiseligt i en tid hvor alle i den grad står dig selv nærmest og medierne snubler over hinanden for at skrive den frækkeste overskrift om en vellønnet fleksjobber.

Gæst

#120

2012-03-07 18:58

Var desværre ikke så heldig selv at få et flexjob, selvom jeg prøvede i 5 år. Min tidligere arbejdsgiver var gået konkurs og ingen andre turde gi mig en chance. Hvis ordningen skal virke skal der oprettes flere flexjobs, ellers sidder man bare og venter... Vær opmærksom på en fejl i flexjobordningen, når man fylder 60, har man ikke længere nogen rettigheder og bliver sat på socialhjælp, dvs at du ikke får hjælp hvis du ejer noget, f. eks din lejlighed eller som jeg et lille træhus - det er et mareridt!
Det er meget frustrerende at ikke kunne få lov til at arbejde når man gerne vil. Det er aldeles rædsomt at miste alt, hvad man har sparet sammen i sit arbejdsliv, fordi man fylder 60 og ikke har været så heldig at få flexjob!

Gæst

#121

2012-03-07 19:10

Hvis det udspil bliver realitet , bliver vi dårlig stillet ,og vi har mange andre ting at slås med ! Det gør vores liv mere kompliceret ,hvilket det kan være i forvejen .. vi er i fleksjob fordi vi gerne vil lave noget , men ikke kan arb fuldtids .

Gæst

#122 Re: Tag ansvar

2012-03-07 19:12

#12: Anarkisten - Tag ansvar

Du ved ikke hvad du snakker om.


Gæst

#123

2012-03-07 19:19

Hvad med millionærskatten og de andre valgløfter?
Hvorfor endnu en gang de svage der jagtes.
Uværdigt for en S _ SF regering også selvom de radigale er med i den regering
tidl. flexjobber (nu for gl.)

#124 Re: Blåt eller rød stemme?

2012-03-07 19:19

#112: -

Man skal stemme ud fra sin samvittighed - alt andet er kaos. Og der må være kaos i dit hovede, hvis ikke du ved, at venstre nedlagde voksenundervisningen, beskar dagpengeperioden, satte kommunerne i en spændetrøje, så de ikke længere hjælper deres borgere men kun dyrker kassetænkning, ødelagde bistandsloven så man nu ikke kan få hjælp, før man har mistet sin bolig eller hvad man nu har forsøgt at spare sammen i sit arbejdsliv, ikke har nogen rettigheder når man har mistet sin bolig og at de intet har gjort for at hjælpe de mange tusinder, der mister deres arbejde og bolig og står på gaden. I hele mit liv har jeg aldrig set så mange forarmede mennesker på gaderne, der ikke engang kan få en seng.

De sidste ti års politik har ødelagt Danmark med fremmedhad og social armod, engang et af verdens rigeste lande; nu et land hvor borgerne ikke har ret til en seng eller mad til deres børn. Og hvor gik alle pengene hen? Til banker og multinationale, til de få sindssygt rige, der ikke kan ta dem ud af landet hurtigt nok. Og hvem skal betale?, de syge, de unge, de gamle, de hjemløse, de arbejdsløse, skruen kan altid strammes en tak til. Denne politik videreføres nu under dronning Margrethe Vestager der bilder sig ind at alle har stemt på hende for at hun skal føre venstres politik videre - og Socialdemokratiet må se at få kæmpet sig tilbage til deres grundholdninger så vi kan stoppe det liberale mareridt og få arbejderklassen på fode igen, få nye initiativer og samarbejder op at stå - hvorfor er Danmark ikke et foregangsland længere? Fordi der føres en reaktionær gammeldags politik hvor alt er gået i stå. Folket skal ikke straffes og kontrolleres; de skal ha vækst og tillid og undervisning, det er der fremgangen kommer fra, ikke fra AP Møller og andre døende slavehandlere


Gæst

#125

2012-03-07 19:46

Jeg er selv tidligere fleksjobber (efter uforskyldt at have været involveret i et færdselsuheld i 2003), men fik en førtidspension i dec. 2010.
De som ikke har prøvet at sidde i "den situation", aner simpelthen ikke hvad de snakker om.!! Så enkelt er det - så kære minister, tænk før du taler.