Opfordring til politikerne i Syddjurs Kommune om ikke at lukke Genbrugsbutikken og "Projektcentret", Ebeltoft.

Opfordring til politikerne i Syddjurs Kommune om ikke at lukke Genbrugsbutikken og "Projektcentret", Ebeltoft. / Beskeder / Byrådsmøde onsdag 24. juni kl. 16.00 i Ebeltoft / Kommentarer


Gæst

#1

2020-06-11 09:42

En vigtig pointe, synes jer er; Genbrug er bæredygtigt og helt i tråd med S-regeringens mål om grøn omstilling og bæredygtighed. Alle borgere under afklaring og genoptræning, har hver deres part i opnåelse af målet. Det er mit håb at vor S-Borgmester trods alt finder en plads til bevarelse af CAS i sin nuværende funktion Venligst Peter
Kisser

#2

2020-06-11 10:19

#1: -  

Jeg forstår slet ikke, det er lovligt med så kort et varsel at lukke en offentlig "institution", uden tidsmæssig mulighed for indsigelser?
Det sætter da "brugere", som er midt i et forløb/udredning vedr. arbejdsevne , de nye, som sku´ starte og de ansatte i en ubeskrivelig uværdig og ulykkelig situation.
Jeg er MEGET forarget, da det jo vil ramme de svageste borgere i kommunen.
Og så ovenikøbet i en Corona-krise-tid, hvor det er forventeligt, at det også vil ramme de svageste unge, ældre, sygemeldte m.fl. på arbejdsmarkededet, som er blevet fyret, og som nok ikke bliver genansat. Hvilke muligheder får de for støtte, hjælp og afklaring af arbejdsmæssige ressourcer?
Jobkonsulenterne får jo da mere end rigeligt at se til med de ”nye” Corona-arbejdsløse, og det er da forventeligt, at de vil bruge mest tid på, at de mest ”velfungerende” får nyt arbejde, eventuelt gennem en virksomhedspraktikplads, som der i forvejen er STOR mangel på.
Da jeg tidligere har været bosat på Mols, er jeg er gennem mange år kommet som kunde i Genbrugsbutikken, og for år tilbage efter langvarig stress og sygdom fik jeg selv kortvarig hjælp og vejledning i "Genbrugsbutikken", som mange andre, unge som ældre, har fået det gennem alle årene.
Jeg håber mange flere vil støtte op omkring en bevarelse, og at Syddjurs Kommune vil blive påtvunget at revurdere lukningen, om ikke andet en længere varsling, så der da er mulighed indsigelser, og dermed forhåbning om bevarelse.

Gæst

#3

2020-06-11 15:21

Ønsker alt det bedste !

Anonymous

#4

2020-06-17 14:22

Artikel, hvor kommunaldirektøren udtaler sig side 6, og mit læserbrev nummer to på side 41: https://www.e-pages.dk/syddjurs/635/

Anonymous

#5

2020-06-24 08:37

GLÆDELIG NYT! Vi har haft kontakt med de relevante politikere. Det er besluttet at udskyde lukningen af CAS/"Projektcentret og Genbrugsbutikken til Nytår! I den periode er flere af politikerne indstillet på at gå i yderligere dialog! TAK for din underskrift.