Folkepensionisterne svigtes af Folketinget. Støt Underskriftsindsamlingen!

Folkepensionisterne svigtes af Folketinget. Støt Underskriftsindsamlingen! / Beskeder / Nu kan du afgive en vælgererklæring til Borgernes Folkeparti / Kommentarer


Gæst

#1

2018-12-18 01:12

Smukt skrevet håber meget at det lykkes har allerede sendt dig en mail kan jeg hjælpe på nogen måde så kontakt mig bare.
Kim Jensen SOSU-hjælper på samsø

Gæst

#2

2018-12-18 08:01

Hej vi har lige været i Budapest der fik vi en behalig overraskelse
Alt offeligt transport er gratis efter 65 år på alle tider af døgnet,
det kunne være et emne at tage op her hjemme det er ok at bevare spæretiden
men resten af dagen er der masser af plads i tog og busser så det vil ikke koste meget for staten.
Mvh. Jan Smollerup Rasmussen

Gæst

#3

2018-12-18 10:18

Send mig en vælgererklæring

Gæst

#4

2018-12-18 11:46

Modregning gælder for alle modtagere af offentlige ydelser.


Hvis den ene ægtefælle arbejder og den anden er førtidspensionist, så nedsættes førtidspensionen med 30 kroner for hver 100 kroner, som den arbejdende ægtefælle tjener over bundgrænsen.


Det er mindst 68% beskatning og efterlader blot 32 kroner i lommen for hver 100 kroner i lønforhøjelse til den arbejdende ægtefælle. Ingen som i ingen skatteydere kommer i nærheden heraf.


Ifølge skatteministeriet, så udgør den reelle skat betalt af bruttoindkomsten 38% for de allerhøjeste indkomster og 25% for de allerlaveste indkomster, hvor langt de fleste modtagere af offentlige ydelser naturligvis befinder sig, ellers fik de dem jo ikke, og alligevel kan det udløse 55% beskatning fordi ægtefællen får en lønforhøjelse.

Det gør de fleste på arbejdsmarkedet med overenskomster, men for nogle betyder det at 1 procentpoint af en lønforhøjelse på 3% reelt kun udløser 2% i lønstigning.

Politikerne fortæller igen og igen at folk med indkomst over topskatebundgrænsen på knap 500.000 kroner ikke vil arbejde mere, fordi de så skal betale op imod 52% i skat af den sidst tjente krone. Da vi opbyggede velfærdsstaten fra 1950erne og til sdiste i 1970erne var topskatten næsten 73% og alligevel steg velstanden både for samfundet og for borgerne.

Så kom fattigfirserne med Margaret Thatcher og Ronald Reagan som bannerførere for neoliberalistisk økonomi, som 20 år senere endte med en finansiel nedsmeltning, da der nu var pustet så meget luft i bolledejen at den faldt sammen. Det vil formenligt ske igen i de kommende 10 år og 90% af befolkningen må igen bøde for festen afholdt for og af de 10%.

Jeg forstår ikke at I indsnævrer Jeres budskab og parti til kun at omhandle folkepensionister, når I nu har valgt navnet Borgernes Folkeparti, som jo også kan være førtidspensionister og andre på overførselsindkomst som f.eks. dagpenge, efterløn eller kontanthjælp.


Mvh
Leif Andersen




Gæst

#5

2018-12-25 11:11


vælgererklæring
må opbevares

Gæst

#6

2018-12-29 10:41

Vælgererklæring