Bevar linie 420R igennem Dianalund og Tersløse

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar linie 420R igennem Dianalund og Tersløse.


Gæst

#26

2016-10-28 13:16

min veninde bor i Dianalund og hun kan ikke komme frem og tilbage når hun skal besøge sine veninder det kan da ikke passe.

Gæst

#27

2016-10-28 14:58

Mine børns vej til og fra skole med offentlig transport bliver med ændringen en umulighed. Vi er nu nødsaget til at køre dem en del af vejen for at de kan kommer i skole til tiden og for at forhindre at de skal vente op til 20 min mellem flere busser.. Jeg tillader ALDRIG min 10 årig datter at stå i mørke og kulde kl. 6 om morgen..

Gæst

#28

2016-10-28 17:46

Jeg har skrevet under fordi, at jeg er afhængig af denne bus til og fra arbejde. Derudover er mange unge afhængige af den til og fra skole. Hvordan skal unge der bor på landet, have mulighed for at kunne komme i skole og uddanne sig?

Gæst

#29

2016-10-28 18:07

Vores to mindreårige børn kører hver dag med 420R fra Dianalund til grundskole i Slagelse. De får fremover 3,5 km til stationen på cykel på landevejen, hvis bussen ikke kører mere. Og med den trafik og det mørke, der er i vintermånederne, er det ikke et alternativ. Hver morgen, når 420R kører fra Dianalund ved 7.30 tiden, er der to busser fyldt, og hjem må de ofte stå op. Hvordan skal der være plads til alle de mennesker i toget? Og hvor mange penge er der sparet ved at køre uden om Dianalund? Vi finder det fuldstændig forkasteligt, at man fra politisk side vælger at gøre provinsen mere ufremkommelig og udkant - specielt med det fokus, der er på yderområderne i dag. Desuden giver det en meget dårlig smag i munden, at regionen sammen med trafikselskabet åbenbart har valgt at gå meget stille med dørene og ikke meldt offentligt ud, at ændringen træder i kraft i dec. 2016. Hvor lang tidsfrist tror politikerne mon, at skolerne skal have for at bestille nye bus-/togkort til børnene/de unge mennesker, der går på grundskole eller ungdomsuddannelse i Slagelse? Det tager min. 14 dage. I de 14 dage er de gamle kort spærret, så perioden uden kort bliver markant dyrere i befordring. 


Gæst

#30

2016-10-28 18:34

Det er vigtigt at vi stadig er en by, der er let at komme til og fra.
Man kunne nøjes med 1-times drift, hvis man skal spare.

Gæst

#31

2016-10-28 19:14

Det er vigtigt at de unge mennesker kan transportere sig til
Uddannelsesstederne i Slagelse eller videre derfra

Gæst

#32

2016-10-28 19:43

Hvis bus ruten bliver nedlagt, gør det dianalund til endnu mere udkants Danmark end i forvejen. Hvilket er tåbelig at de dræber de små byer. De tvinger folk til at samles i større byer. Min kæreste og jeg har lige købt hus i Dianalund, hvis jeg vidste bussen blev nedlagt ville vi nok ikke have boet her. Så tænk hvordan alle andre fremtidige hus købere sikkert også tænker. 


Gæst

#33

2016-10-28 22:11

med alle de børn der skal i skole hver dag ender det med at de finder ud af at tage 570 til sorø og stå af i munkebjergby om morgen og vider med 420 til slagelse med det udgangspunkt at de ikke kan være i en bus så står der 50 børn der og må vente en time

Gæst

#34

2016-10-29 06:42

Meget ofte brug af bussen

Gæst

#35

2016-10-29 06:42

Helt umuligt når man har børn der går i skole i Slagelse . Synes iøvrigt at det er mere trygt at sende børn med bus frem for tog 


Gæst

#36

2016-10-29 06:47

På grund af handicap er det ikke mulig for mig, at gå til Dianalund station

Gæst

#37

2016-10-29 07:02

Jeg bor i Slagelse og arbejder i Dianalund og er helt afhængig af offentlig transport. Bliver måske nødt til at sige mit job op p.gr. af meget ringere muligheder.

Gæst

#38

2016-10-29 07:14

Det er mere trygt at sende sit mindreårige barn med en bus.
vores datter bliver ramt af dette da hun gåri skole i Slagelse.
Det er udelukkende pga lokale borgere er jeg nu er vidende om at ruten nedlægges .

Gæst

#39

2016-10-29 07:51

Min datter og svigersøn bruger den ofte fra Slagelse , min svigerdatter og barnebarn bruger den flere gange om ugen fra Tersløse til ventemøllegården

Gæst

#40

2016-10-29 08:30

Det er absurd, at en by på Dianalunds størrelse skal afskæres fra omverdenen. Der er et kæmpe passagergrundlag, da størstedelen af vores unge tager deres videre skoleforløb i Slagelse...

Gæst

#41

2016-10-29 09:01

Det er jo vanvittigt, at man ødelægger en buslinie (som er linien) til de øvrige byer.

Gæst

#42

2016-10-29 11:23

Fordi jeg selv tager bussen

Gæst

#43

2016-10-29 11:35

Jeg har en veninde som meget tit tager denne bus til Epilepsihospitalet Filadelfia. Derfor skriver jeg under
Det er en meget meget stor FORRINGELSE i den off. transport

Gæst

#44

2016-10-29 16:53

Hvis busserne i dette område bliver fjernet som planlagt, kan jeg ikke komme til gymnasiet mere.

Gæst

#45

2016-10-29 22:17

Vigtigt at bevare busserne så vores børn/unge trygt kan færdes til og fra skole og få en uddannelse. Og så er der rigeligt med biler på vejen i forvejen.

Gæst

#46

2016-10-29 23:18

Fordi jeg af og til bruger den rute, når jeg skal på arbejde. Da jeg arbejder om aftenen har jeg ingen mulighed for at komme hjem efter arbejdstid, hvis den bliver fjernet.

Gæst

#47

2016-10-30 10:18

Da jeg mener, at det er en voldsom forringelse af "infrastrukturen" i vores område. Det afskærer mange - især unge og ældre - fra at komme til Slagelse til uddannelse, læge m.m. Toget er ikke et realistisk alternativ. Mange ældre anvender bussen til indkøb i centeret. Dette går ud over de ældre, der bor på landet og vores handel i Centeret. V.H. Margit Andersen

Gæst

#48

2016-10-30 10:41

Jeg er selv chauffør på ruten og så fordi politikerne i region Sjælland skal bruge pengene fra besparelsen til at Høng - Tølløse banen kan fortsætte på trods af at det koster mange penge foreksempel giver regionen et tilskud på 81 kr hver gang der går en passager ind i toget og 22 kr hver gang der går en passager ind i busen og samtidig er man ved at renoverer en strækning på Høng - Tølløse banen for 50 mil. kr og jeg tænker at resten af strækningen også bliver slidt på et eller andet tidspunkt og så også skal renoveres.


Gæst

#49

2016-10-30 15:48

Fordi jeg er afhængig af bussen, ellers kan jeg ikke komme hjem fra mit arbejde som er i Dianalund. Også bussen fra Sorø til Dianalund nr. 570 som jeg tager om morgenen vil "De høje herre" nedlægge. Hvad bilder de sig egentlig ind, det er jo ikke alle der har mulighed for at have en bil.
Annette Jochumsen

Gæst

#50

2016-10-30 17:36

Jeg har 1,9 km til stoppested. hvis 420 R bliver nedlagt får jeg 4,0 km til station eller stoppested. Vel og mærke med rollator. Man taler samtidig om at lægecentrene skal flyttes til sygehusene