Bevar linie 420R igennem Dianalund og Tersløse
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar linie 420R igennem Dianalund og Tersløse.
Gæst |
#512016-10-30 18:35Jeg har skrevet under på denne underskriftsindsamling da linjen i dag bruges af mange skoleelever tager fra Dianalund til Slagelse, grunden til at alle disse mennesker ikke taget toget er at toget ikke passer til skoletiden så man enten for utrolig lange ventetider eller skal komme forsent hver eneste dag |
Gæst |
#532016-10-31 09:25Jeg vil råde alle om at skrive til movia på movia@moviatrafik.dk, og fortælle, hvad det kommer til at betyde for jer. Jeg har skrevet til den, og alle henvendelser vil blive registreret i deres system. Så jo flere der skriver til dem, jo bedre |
Gæst |
#542016-10-31 09:37Min datter vil ikke kunne komme til og fra ridning mere så det må betyde hun skal stoppe sin sport |
Gæst |
#552016-10-31 10:01Min søn går på HTX i Ringsted og tager den bus hver dag. Det tager ham i forvejen cirka en time hver vej, og det er rigeligt. Mine gamle forældre tager bussen fra Slagelse station når de kommer på besøg. Min mor er dårligt gående, så det er ikke muligt for hende at gå helt fra stationen til Solparken. |
Gæst |
#562016-10-31 11:00Jeg mister den fleksibilitet der er forbundet med den gode busdrift mellem Dianalund og Slagelse hvor jeg arbejder - løsningen vil nok være en ekstra bil. Jeg observerer at bussen som oftest er fyldt når jeg kører med morgen og eftermiddag og det virker lidt underligt at lige netop en rute der forbinder så mange mennesker mellem arbejde og skole skal lukkes eller reduceres. Dianalund er en god by at bosætte sig i med god placering på Sjælland ift. arbejde i Holbæk, Ringsted, Slagelse og KBH. men nedlægningen af så central offentlig befordring som bus 420R vil være et stort skridt i den forkerte retning. Jeg håber inderligt at der findes en løsning, hvor der er sammenhæng mellem udbud og efterspørgsel. |
Gæst |
#572016-10-31 12:41Fordi mine børnebørn er afhængig af bussen, der er jo ingen cykelstier i nilløse så man tør heller ikke at lade dem cykle |
Peter Thomasen Gæst |
#582016-10-31 13:17Min begrundels kan ses i de læserbreve jeg har haft i Sjællandske og SorøAvis. Har arbejdet for bevarelse af 420R siden det var på dagorden i April, samt bedre bustransport til Dianalund. Bruger kollektiv bustransport 3-5 gange om ugen. |
Gæst |
#592016-10-31 15:57Bruger 420R dagligt til indkøb, læge, familiebesøg, den kommer tæt på det hele og med nuværende frekvens og linieføring, opfylder behov som ellers skulle udføres med flextrafik. Desuden danner den sammen med 570 en nogenlunde N-S rute Holbæk- Sorø- Næstved, hvor man ellers skulle over enten Ringsted eller Slagelse. Og i Dianalund betjener den både Røde kors center, Filadelfia, Butikstorvet, området ved Lundebo samt Tersløse. Vil være vandvittigt at ødelægge det som fungere så godt. |
Gæst |
#612016-10-31 19:03Jeg finder det vigtigt at der kommer bus til byerne Tersløse og Dianalund, da de unge mennesker skal have mulighed for at kunne passe deres uddannelse. |
Christian Bjerre Høst Underskriftindsamleren |
#62 Re:2016-10-31 20:35 Hej Peter |
Karsten |
#632016-11-01 18:57Nu hvor der i større grad centraliseres, er det totalt omvendt at nedlægge transport ruter. Det går specialt ud over dem der går i gymnasiet i Holbæk og Slagelse. |
Gæst |
#642016-11-05 21:54Har selv været afhængig af at komme fra Slagelse til Dianalund på grund arbejde. Ved hvor vigtig ruten er for de lokale, for at de kan komme på arbejde, i skole m.m. Men er ligeledes meget bekymret for det lokale handelsliv. Er bange for at et sted som Torvet i Dianalund vil lide merkant under denne rute omlægning. |
Gæst |
#652016-11-07 19:30Mange børn skal nu til at gå flere km for at komme i skole, samt voksne kan ikke komme på arbejde. man beder folk flytte på landet og derefter lukker man offentlig befordring. Der ydes støtte til lokalbanen på ca 80,- pr passager og 420r får ca 20,- pr passager. det lyder ikke som en besparelse i mine ører. |
Gæst |
#662016-11-08 03:08Jeg ved hvor stor betydning det har, at der er offentlig transport i de små samfund, jeg har selv boet i Sdr. Jernløse ved Holbæk, hvor der kun kørte busser om morgenen og eftermiddagen, når der var skolebørn. |
Gæst |
#682016-11-09 21:32Man vil have folk til at bruge det offentlige så må det også være der |
Gæst |
#692016-11-10 06:57fordi bussen er vigtig for alle der kører mellem Slagelse og Holbæk, som ikke har adgang til tølløsebanen... samtidigt er bussen også forbindelsesled, hvis man fx bor i Ruds Vedby og skal til Holbæk... lav halvtimesdækning morgen og eftermiddag, og resten af dagen heltimes drift... så er en del penge allerede sparet... |
Gæst |
#712016-11-11 11:28Den her bus har jeg taget i så mange år og selv om jeg ok pt bor i dianalund så cærfanf jeg er der så er det den bus man tager |
Gæst |
#722016-11-13 18:49Jeg ved fra mig selv som dagligt bruger af offentlig transport, at det er vigtigt, man kan komme til den uden først at skulle gå flere kilometer. Det er jo tilfældet, når/hvis man kun har toget som eneste transport igennem Dianalund/Tersløse. |
Gæst |
#732016-11-15 14:07Mine to piger på 9 og 11 år tager bussen (570) fra pedersborg skole til tersløse og her skifter de til 420R mod Slagelse. Efter den 11/12-16 vil de skulle stå af i Munkebjergby og krydse en efter min mening meget farlig vej og tage 420 R i mod Slagelse. Det skal så også lige nævnes at de skal jo stå og vente en halv time i stedet for et kvarter som de gør nu. Derfor min underskrift!! |
Gæst |
#742016-11-18 13:49Fordi min kone får sin rejsetid til og fra arbejde forlænget væsentligt begge veje. Det kan i sidste ende betyde, at hun må opgive sit arbejde i Dianalund. |
Gæst |
#752016-11-20 20:17Det er SÅ vigtigt at vores børn kan komme til deres uddannelsessteder og samtidig kunne bevare et liv i Dianalund med sport, fritidsjob og venner. |
|
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar Organic Market Jyllinge i Møllehaven
658 Oprettet: 2025-05-25
Bevar 2 biblioteker på Østerbro – skriv under inden 10 juni
1995 Oprettet: 2025-05-02
Bevar Borgerservice på Øbro Jagtvej 227
429 Oprettet: 2025-05-02
Naturnationalparker uden demokrati – dyr uden beskyttelse
217 Oprettet: 2025-05-30
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1965 Oprettet: 2024-10-28
Luftledninger Nej Tak
266 Oprettet: 2025-05-20
Drop Odenses venskabsby i Israel, Petah Tikva
406 Oprettet: 2025-05-11
Shifaspace forening
69 Oprettet: 2025-05-29
Klage over TV 2’s dækning af skilsmissesager: Systematisk og kønsdiskriminerende journalistik
312 Oprettet: 2025-05-18
STOP nyt kæmpecenter af boks-butikker i Svendborg
89 Oprettet: 2025-05-21
Ekstraordinær generalforsamling i Aarhus Tigers Cheerleaders
34 Oprettet: 2025-05-31
Opfordring fra danske læger: Danmark skal modtage medicinsk evakuerede patienter fra Gaza
690 Oprettet: 2025-01-16
Oprettelse af en helårs rute fra Århus til Alicante
199 Oprettet: 2025-05-07
RÅG' OP, VEJEN!
20 Oprettet: 2025-05-24
Ikke flere halve løsninger: krav om politisk handling ifm. med skolegårdene og matriklerne tilknyttet Skolen på Nyelandsvej
489 Oprettet: 2025-04-30
Genskabelse af Gårdbo Sø
171 Oprettet: 2025-05-06
Åbent brev til PET, politiet og regeringen
671 Oprettet: 2025-04-30
STOP lukningen af Islands Brygge Bibliotek
1795 Oprettet: 2025-03-27
🆘HJÆLP OS – VI HAR BRUG FOR, AT ANKESTYRELSEN GRIBER IND! 🆘
334 Oprettet: 2024-12-21
Tryg trafik i Stavtrup – stop den gennemkørende lastbiltrafik på Jarlsmindevej og Klokkeskovvej
115 Oprettet: 2025-04-25