Bevar linie 420R igennem Dianalund og Tersløse

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar linie 420R igennem Dianalund og Tersløse.


Gæst

#51

2016-10-30 18:35

Jeg har skrevet under på denne underskriftsindsamling da linjen i dag bruges af mange skoleelever tager fra Dianalund til Slagelse, grunden til at alle disse mennesker ikke taget toget er at toget ikke passer til skoletiden så man enten for utrolig lange ventetider eller skal komme forsent hver eneste dag

Gæst

#52

2016-10-31 08:34

Er afhæning af den!!

Gæst

#53

2016-10-31 09:25

Jeg vil råde alle om at skrive til movia på movia@moviatrafik.dk, og fortælle, hvad det kommer til at betyde for jer. Jeg har skrevet til den, og alle henvendelser vil blive registreret i deres system. Så jo flere der skriver til dem, jo bedre


Gæst

#54

2016-10-31 09:37

Min datter vil ikke kunne komme til og fra ridning mere så det må betyde hun skal stoppe sin sport

Gæst

#55

2016-10-31 10:01

Min søn går på HTX i Ringsted og tager den bus hver dag. Det tager ham i forvejen cirka en time hver vej, og det er rigeligt. Mine gamle forældre tager bussen fra Slagelse station når de kommer på besøg. Min mor er dårligt gående, så det er ikke muligt for hende at gå helt fra stationen til Solparken. 


Gæst

#56

2016-10-31 11:00

Jeg mister den fleksibilitet der er forbundet med den gode busdrift mellem Dianalund og Slagelse hvor jeg arbejder - løsningen vil nok være en ekstra bil. Jeg observerer at bussen som oftest er fyldt når jeg kører med morgen og eftermiddag og det virker lidt underligt at lige netop en rute der forbinder så mange mennesker mellem arbejde og skole skal lukkes eller reduceres. Dianalund er en god by at bosætte sig i med god placering på Sjælland ift. arbejde i Holbæk, Ringsted, Slagelse og KBH. men nedlægningen af så central offentlig befordring som bus 420R vil være et stort skridt i den forkerte retning. Jeg håber inderligt at der findes en løsning, hvor der er sammenhæng mellem udbud og efterspørgsel.

Gæst

#57

2016-10-31 12:41

Fordi mine børnebørn er afhængig af bussen, der er jo ingen cykelstier i nilløse så man tør heller ikke at lade dem cykle
Peter Thomasen
Gæst

#58

2016-10-31 13:17

Min begrundels kan ses i de læserbreve jeg har haft i Sjællandske og SorøAvis. Har arbejdet for bevarelse af 420R siden det var på dagorden i April, samt bedre bustransport til Dianalund. Bruger kollektiv bustransport 3-5 gange om ugen.


Gæst

#59

2016-10-31 15:57

Bruger 420R dagligt til indkøb, læge, familiebesøg, den kommer tæt på det hele og med nuværende frekvens og linieføring, opfylder behov som ellers skulle udføres med flextrafik. Desuden danner den sammen med 570 en nogenlunde N-S rute Holbæk- Sorø- Næstved, hvor man ellers skulle over enten Ringsted eller Slagelse. Og i Dianalund betjener den både Røde kors center, Filadelfia, Butikstorvet, området ved Lundebo samt Tersløse. Vil være vandvittigt at ødelægge det som fungere så godt.

Gæst

#60

2016-10-31 18:37

Fordi det er vigtigt man kan passe sin uddannelse.

Gæst

#61

2016-10-31 19:03

Jeg finder det vigtigt at der kommer bus til byerne Tersløse og Dianalund, da de unge mennesker skal have mulighed for at kunne passe deres uddannelse.
Christian Bjerre Høst
Underskriftindsamleren

#62 Re:

2016-10-31 20:35

#58: Peter Thomasen -  

 Hej Peter
Var det dig der ringede til mig i dag,mandag?

Karsten

#63

2016-11-01 18:57

Nu hvor der i større grad centraliseres, er det totalt omvendt at nedlægge transport ruter.

Det går specialt ud over dem der går i gymnasiet i Holbæk og Slagelse.


Gæst

#64

2016-11-05 21:54

Har selv været afhængig af at komme fra Slagelse til Dianalund på grund arbejde.

Ved hvor vigtig ruten er for de lokale, for at de kan komme på arbejde, i skole m.m.

Men er ligeledes meget bekymret for det lokale handelsliv. Er bange for at et sted som Torvet i Dianalund vil lide merkant under denne rute omlægning.


Gæst

#65

2016-11-07 19:30

Mange børn skal nu til at gå flere km for at komme i skole, samt voksne kan ikke komme på arbejde. man beder folk flytte på landet og derefter lukker man offentlig befordring. Der ydes støtte til lokalbanen på ca 80,- pr passager og 420r får ca 20,- pr passager. det lyder ikke som en besparelse i mine ører.

Gæst

#66

2016-11-08 03:08

Jeg ved hvor stor betydning det har, at der er offentlig transport i de små samfund, jeg har selv boet i Sdr. Jernløse ved Holbæk, hvor der kun kørte busser om morgenen og eftermiddagen, når der var skolebørn.

Gæst

#67

2016-11-09 13:14

Det er min mulighed for at komme på arbejde.

Gæst

#68

2016-11-09 21:32

Man vil have folk til at bruge det offentlige så må det også være der

Gæst

#69

2016-11-10 06:57

fordi bussen er vigtig for alle der kører mellem Slagelse og Holbæk, som ikke har adgang til tølløsebanen... samtidigt er bussen også forbindelsesled, hvis man fx bor i Ruds Vedby og skal til Holbæk... lav halvtimesdækning morgen og eftermiddag, og resten af dagen heltimes drift... så er en del penge allerede sparet...

Gæst

#70

2016-11-10 15:05

Hved hvor stor betydning de strækninger har i det område...

Gæst

#71

2016-11-11 11:28

Den her bus har jeg taget i så mange år og selv om jeg ok pt bor i dianalund så cærfanf jeg er der så er det den bus man tager

Gæst

#72

2016-11-13 18:49

Jeg ved fra mig selv som dagligt bruger af offentlig transport, at det er vigtigt, man kan komme til den uden først at skulle gå flere kilometer. Det er jo tilfældet, når/hvis man kun har toget som eneste transport igennem Dianalund/Tersløse.

Gæst

#73

2016-11-15 14:07

Mine to piger på 9 og 11 år tager bussen (570) fra pedersborg skole til tersløse og her skifter de til 420R mod Slagelse. Efter den 11/12-16 vil de skulle stå af i Munkebjergby og krydse en efter min mening meget farlig vej og tage 420 R i mod Slagelse. Det skal så også lige nævnes at de skal jo stå og vente en halv time i stedet for et kvarter som de gør nu. Derfor min underskrift!!

Gæst

#74

2016-11-18 13:49

Fordi min kone får sin rejsetid til og fra arbejde forlænget væsentligt begge veje. Det kan i sidste ende betyde, at hun må opgive sit arbejde i Dianalund.

Gæst

#75

2016-11-20 20:17

Det er SÅ vigtigt at vores børn kan komme til deres uddannelsessteder og samtidig kunne bevare et liv i Dianalund med sport, fritidsjob og venner.