Bevar linie 420R igennem Dianalund og Tersløse

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar linie 420R igennem Dianalund og Tersløse.


Gæst

#1

2016-10-27 17:49

Fordi der er brug for ruten bevares så børn og unge kan passe deres uddannelser..

Gæst

#2

2016-10-27 18:10

Fordi jeg synes det virker fuldstændig sindssygt at man som f.eks er ældre og gang besværet og skulle gå nede fra stationen til f.eks centret det bliver ikke sjovt.

Gæst

#3

2016-10-27 18:13

fordi vi prøver at få bedre miljø ved at have flere busser i stedet for biler.

Gæst

#4

2016-10-27 18:18

Fordi jeg får brug for netop den rute fremad rettet

Gæst

#5

2016-10-27 18:25

For mit vedkommende skal jeg have nogen til at køre mig til og fra stationen når jeg skal besøge mit barnebarn... Tør slet ikke tænke tanken at jeg ikke kan komme ud af byen på egen hånd...

Gæst

#6

2016-10-27 18:42

Min datter er fuldstændig afhængig af denne bus linie for at kunne passe sin hest der står på rideskole i Stenlille. Hun bruger denne bus 3-5 gange om ugen! Det ville blive meget hårdt og stressende hvis vi hver dag skal køre hende frem og tilbage og der vil blive mange dage hvor hun ikke har muligved for at passe sin hest som er hendes et og alt!

Gæst

#7

2016-10-27 18:51

Jeg tænker på dem som ikke har andre mulighed end at køre med bus og ikke har kørekort eller egen bil til at komme frem .

Gæst

#8

2016-10-27 19:08

Min drengs skolebus

Gæst

#9

2016-10-27 19:11

Min søn går på specialskole i Dianalund, og tager bussen frem og tilbage hver dag fra Slagelse. Med de nye ændringer, ville han få længere dag (2 timer), plus han skal skifte mellem bus og tog. Fuldstændig urimeligt!


Gæst

#10

2016-10-27 19:34

Jeg har et ungt menneske som går på gymnasiet i Slagelse .
Synes også at det forringer vores by at man ikke kan komme med bussen til Slagelse .

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-10-27 19:46


Anonym

#12 Det er direkte tåbeligt at nedlægge bus 420R!

2016-10-27 19:49

Fordi det giver absolut ingen mening, at man har beholdt regionaltoget fremfor bus 420R. Jeg ser desværre kun dårlige konsekvenser...

For det første, bliver det besværligt for børn, unge og voksne at tage til Slagelse, især såfremt de fx bor i Tersløse.

For det andet, så kører regionaltoget langt sjældnere end bussen. Det vil påvirke mange - blandt andet i form af videre forbindelser fra fx Slagelse Station. Mange ville skulle tidligere afsted, komme senere hjem eller have lang ventetid til videre forbindelser. 

For det tredje, så benyttes bussen af langt flere. Især unge, som går på ungdomsuddannelser eller voksne med jobs i Slagelse vil blive påvirket af ændringerne. 

For det fjerde, så virker det fuldstændigt tåbeligt at bus 420R ikke bliver fuldt nedlagt, men i stedet kører udenom - blandt andet gennem Stenlille som er klart mindre end Dianalund. Når den alligevel kører så tæt på Dianalund, så er der ikke en logisk mening i at den ikke kan køre indenom Dianalund. 

For det femte, så burde effektiv offentlig transport være tilgængeligt for alle. OGSÅ i Udkantsdanmark. Fx fordi at det er langt mere miljøvenligt end at køre i egen bil. Og hvad med de dårligt gående, handikappede, børn osv. som ikke er i stand til at bevæge sig gennem hele Dianalund by for, at kunne tage toget? 

Det er fuldstændigt tåbeligt, at Sorø Kommune ikke gør mere for nærområderne. Det er på tide, at andre byer end Sorø også kommer i fokus. Især Dianalund som fx har taget imod flygtninge, hvilket mange (ikke mig personligt) ser som en kæmpe ulempe for fx boligmarkedet og sikkerheden i Dianalund. Derfor er det nu på tide, at Sorø Kommune tager højde for de behov indbyggere i Dianalund har. Ellers tror jeg stærkt på, at de nuværende politikere i Sorø Kommune vil opleve mangel på støtte ved næste kommunalvalg. Jeg oplever at indbyggerne i Dianalund ikke længere har respekt for Sorø Kommune, og det er en skam. Dog mener jeg også, at det er Sorø Kommunes ansvar at skabe et godt forhold til indbyggerne i nærområderne. 


Gæst

#13

2016-10-27 19:54

Fordi jeg gerne vil at vi skal have busforbindelse mellem Holbæk og Dianalund

Gæst

#14

2016-10-27 20:03

Bruger bussen ugentligt til at besøge familie og venner! Ville ikke kunne undvære den!
K

#15 420r

2016-10-27 20:14

For mig personligt betyder det at jeg mister mit sociale liv - jeg er afhængig af bussen i begge retninger, og bruger den mellem 1 og 5 gange om ugen (tur-retur) ... 
Den bus er min livsnerve, - og toget er IKKE et alternativ for mig , da jeg lider af angst , og en af de mest angstprovokerende ting for mig er at skulle med toget, - ALENE....
Derudover kan jeg med bussen stå af på den destination jeg har behov for, mens man med toget KUN kommer til en station....

Jeg synes i øvrigt at det virker dybt godnat at man efter så mange år med først 13 / 13 E og nu 420r, hvor man har prioteret flest ture gennem Dianalund, fremfor Munke-Bjergby, nu mener at "Munke-Bjergby-stykket" pludselig har behov for timekørsel, frem for de få afgange de har nu, - mens Dianalund (som trods alt har 7-8 stoppesteder på det berørte stykke) nu slet ikke skal betjenes mere - hvorfor er det så at man de sidste 15-20 år så har ment det stik modsatte ????






Gæst

#16

2016-10-27 20:44

For at bevare den offentlige transport i dianalund, så byen ikke bliver mere afskåret fra omverdenen end den allerede er. Dette gælder især for de unge og den ældre gerneration som ikke har bil og som skal til at gå helt op til stationen hvis man bor i udkanten af byen. 
Man kan i forevejen ikke komme hjem derfra med offentlig trafik i de sene aftentimer i weekenden.

min søster bruger feks bussen hver dag for at komme i skole. 


Gæst

#17

2016-10-27 20:45

Kommer fra området og har familie i dianalund og bruger transportn
Rask
Gæst

#18

2016-10-27 21:12

Da min mor selv bor i Dianalund og det er den eneste bus der går fra holbæk af til dianalund.

som den eneste mulighed for at jeg kan komme af sted fra holbæk af til dianalund for at besøge min mor, syntes jeg den skal blive


Gæst

#19

2016-10-27 21:30

Jeg har skrevet under fordi jeg jævnligt kommer til Dianalund og er afhængig af bussen..

Gæst

#20

2016-10-27 22:18

Vi er en stor familie med en lille bil. Skal ofte hver sin retning, hvorfor det er meget vigtigt at bussen kører.
Det er en vigtig forbindelse til Slagelse for de studerende - vores fremtid. En vigtig rute for os som arbejder.

Gæst

#21

2016-10-28 04:06

Fordi vi bor i Dianalund og uden bussen hænger det ikke helt sammen herude.

Gæst

#22

2016-10-28 06:33

Forsvinder denne buslinje vil mange være uden offentlig transport.

Gæst

#23

2016-10-28 07:37

Vi er et par på 30, som lige har købt hus i Dianalund. Da jeg arbejder i Slagelse, havde vi mange overvejelser om at bosætte os der, men den rige natur i og omkring Dianalund forførte os, og da jeg kunne se at bus 420R sørgede for gode og hyppige forbindelser mellem Dianalund og Slagelse - på alle tider af dagen inklusiv i weekenderne (jeg har skiftende arbejdsvagter), så vi ikke nogen ulempe ved at bosætte os i Dianalund fremfor Slagelse.
Til min store fortrydelse opdager vi nogle måneder efter vi har købt huset, at bus 420R bliver lukket ned! Togtiderne passer rigtig dårligt med mine skiftende arbejdsvagter, mine daglige transporttider bliver fordoblet (jeg skal nu sætte 1 time af for at komme på arbejde) og der er sågar dage hvor jeg må venter 1,5 time på Slagelse st. for at komme hjem eller må drage mod Slagelse 1 time før jeg skal på arbejde, da toget har mangelfulde afgange i eftermiddagstimerne og i weekenderne! Det har store konsekvenser for familielivet og havde jeg vidst at bus 420R skulle lukkes ned, så havde vi ikke bosat os i Dianalund!! Jeg kan være bekymret for, at nedlægningen af bus 420R får mange til at fravælge at flytte til Dianalund, da det ikke er attraktivt for unge mennesker og børnefamilier at bo i en by med dårlige muligheder for at komme til de større omkringliggende byer! At gøre Dianalund mindre attraktiv på denne måde, ser jeg kan have langvarige konsekvenser for bylivet og dets mulighed for at udvikle sig. Som jeg ser det, så er bevarelsen af bus 420R igennem Dianalund en lille og nem indsats for Sorø Kommune for at skabe vækst og muligheder for Dianalund som by. Lad nu bus 420R fortsætte med at køre igennem Dianalund...

Gæst

#24

2016-10-28 08:43

Køre selv bussen og har mange med til dianalund kl 6 06 fra Slagelse OG afgang Holbæk kl 7 16 har jeg mange fra dianalund der skal til slagelse

Gæst

#25

2016-10-28 12:48

Fordi busserne er en meget vigtigt for os på landet