Bevar Ørum skole

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Ørum skole.


Gæst

#26

2016-04-29 11:36

Fordi det vil være synd og skam at lukke en god skole der ligger centralt og har alt det gode sports liv m.m. lige i nærheden. Børnene kan gå lige fra skole til fodbold m.m. - der er bibliotek og lignende.
Det vil helt sikkert også sørge for at der ikke vil komme flere børnefamilier til denne del af Djursland. Skolen er med til at gøre det til et attraktivt sted for børnefamilier at bo.

Gæst

#27

2016-04-29 18:03

Ved en lukning af Ørum Skole vil området på alle måder blive mindre attraktivt, hvilket vil medføre, at vi tilflyttere måske igen vil flytte bort, og det vil blive meget svært at tiltrække nye, ressourcestærke tilflyttere. Det kan meget vel betyde en negative spiral, der kan blive uoverskueligt dyr for kommunen, hvilket kommunalpolitikerne åbenbart slet ikke har overvejet i deres kortsigtede beregningsgrundlag!


Gæst

#28

2016-04-29 20:17

Hvorfor skal skolen lukkes i vores by ørum djurs . det kan da ikke være meningen at vores børn skal til grenå , når de er så glade for den skole, hvad bliver det næste der skal lukkes ?, er det vores børnehave vi har i byen?

Gæst

#29

2016-05-01 08:13

Det handler ikke kun i mine øjne om Ørum skole, men om at bevare Ørum by, som den centrale placering vi har i Norddjurs kommune.

Gæst

#30

2016-05-02 12:15

jeg tror det er en velfunderende skole ,som er et gode for byen .
Skolen er et samlingspunkt, for hele området.
Nedlæggense af skolen kan betyde en øget affolkning af lokalområderne.

Gæst

#31

2016-05-03 09:59

Mine børn går på skolen. Og skolen er god til at imødekomme min ældste søns sygdomme. Så han kan fungere i en normal skole. Min mellemste søn har et hidsigt temperrant og det kan de tage sig af op Ørum skole, kontakten mellem lære og forældre er tilstede så man kan gøre det bedste for sine børn på Ørum skole. Den sjal på ingen måde lukkes. De børn som har det svære og er blevet taget hensyn til og føler at de passer ind vil opleve et kæmpe nederlag og det fortjener børn bare ikk. De skal have succes oplevelser er at gå i skole, og den sikkerhed lever Ørum skole op til.

Gæst

#32

2016-05-03 14:50

Synlig Læring( 5mio),konsulenter m.v burde stå først i sparekataloget.Dette er en bombe under tilflytning, og en hån mod borgerne.Nu konkurrerer støttegrupper fra alle skoler mod hinanden,istedet for at spørge Hvorfor skal der spares så meget.

Gæst

#33

2016-05-04 05:11

Fordi det er vigtigt for området at ha en skole kort og godt. Ikke mindst for mine børns fremtid på Ørum skole hvor jeg selv var elev og var rigtig glad for at gå dengang

Gæst

#34

2016-05-06 10:14

Fordi det er tudetosset at nedlægge en velfungerende skole.

Gæst

#35

2016-05-08 03:02

Fordi vi skal bevare vores små lokalsamfund og skoler i vandkants-Danmark. Når en skole forsvinder er det første step hen imod landsbydød...