Bevar Ørum skole

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Ørum skole.


Gæst

#1

2016-04-27 16:43

Det er min gamle skole, som jeg har gået alle 10 år på, plus det er i min barndomsby, som jeg har boet i næsten 30 år i

Gæst

#2

2016-04-27 17:23

Det er vigtigt at bibeholde de skoler der fungerer. Skal børnene have netværk og støtte de lokale tiltag, er det vigtigt skolen er i nærområdet. Transport fra hele Ørum skoles optage område, bliver en betydelig udgift. Ørum skole er en velfungerende skole med engagerede ledere, undervisere og personale i SFO...

Gæst

#3

2016-04-27 17:29

Fordi en lukning af Ørum skole dels vil betyde 20-30 km til skole herfra, og dels fordi det vil ødelægge al den aktivitet der ligger alle eleverne imellem efter skole i, og ved øac.
Derudover forstår jeg slet ikke regnestykket ift transport, ift antal elever - hvor vil man "proppe" alle eleverne hen?
Vi har brug for en skole med overbygning her midt i en lang kommune..!! Og en GOD en af slagsen...

Gæst

#4

2016-04-27 17:35

For at støtte de lokale skoler som står til at lukke. Vi har selv i tankerne at vores søn skal gå der

Gæst

#5

2016-04-27 17:47

En god skole, der fungerer.
En skole med overbygning.
lukkes den betyder det lang transport tid for elever, på en allerede lang skoledag. Hvilket der igen bliver en betydelig udgift.
Kommunens 4. største skole - lige i midten, der er værd at bevare.

Gæst

#6

2016-04-27 17:50

Jeg kan ganske enkelt ikke se en eneste god grund til at lukke Ørum Skole.


Gæst

#7

2016-04-27 17:52

Børnene har det godt på Ørum skole, og min datter, som går i 1. klasse, er rigtig glad for at gå der. Jeg kan ikke se noget godt i, at proppe flere elever sammen på færre skoler!

Gæst

#8

2016-04-27 18:01

Fordi mine børn skal blive ved med at gå i Ørum skole !!

Gæst

#9

2016-04-27 18:34

Politikerne i Norddjurs Kommune kunne med fordel kigge lidt på hvad vores "landspolitikere har gjort".

Med baggrund i landsforeningen "Danmark på vippen" (der ønsker at arbejde for vækst, velstand og lige vilkår i hele Danmark) så har kommuner, virksomheder, organisationer og privatpersoner ønsket at vende den udvikling, der har fundet sted de senere år, med en stadig større geografisk ulighed mellem de enkelte områder i Danmark.

Med det i mente - så vil en lukning af skolerne (i Ørum og Glesborg) få hele det midterst område af Norddjurs Kommune - til at ligne den kødbenskommune. Et "kødben" som koncentrerer alt i Grenå og Auning. Det alle i kommunen frygter.

Kommunens 4. største skole skal da ikke lukkes - men i stedet styrkes.

Det må være muligt med den geografi kommunen har at have mindste 3 gode skoler:

- En i vest, En i øst og en i midten

Vi ender jo med at sende børn afsted kl. 6 om morgen for at komme i skole og igen få dem hjem kl. 16.

Måske kommunen ogå skulle tænke lidt over alle de børn, som vil knække under endnu længre skoledage (buskørslen taget med i den betragtning). Det bliver dyrt (i den sidste ende) når det vil vise sig at en masse børn ikke kan trives i en sådan model og der skal så sætte ekstra resourcer/penge m.v. at til at "rede de klemte børn på sigt".

Det er så meget en ommer de tanker om at lukke et skoletilbud midt i kommunen. 

Herudover er det jo den eneste skole der har kunne være tvillingeksempel med en specialskole ved siden af - til glæde for begge skoler og ikke mindst til mangfoldigørelse og læring af empati for andre samfundsgrupper. 

Sidst men ikke mindst er Ørum Skole en af de billigste målt på omkostning pr. elev - så hvor pokker er fornuften i en lukning henne?!?


Gæst

#10

2016-04-27 18:54

fordi de spare ingen penge på at lukke skoler kun at børnene mister legekammerater, ingen børnefamilier vil bo i yder områderne

Gæst

#11

2016-04-27 19:08

Selvfølgelig skriver jeg under på at min gamle skole bevares!

Gæst

#12

2016-04-27 19:13

Jeg har gået på ørum skole og mine 3 børn har gået på ørum skole, den ligger centralt og rummer nærvær, genkendelighed, kærlighed og et læringsmiljø som elever er trygge ved og trives i.


Ørum skole er en del af den midterste del af Norddjurs kommunes infrastruktur og fjerner man den, signalerer man åbenlyst at man opdeler borgerne i kategorier og klasser.

Og man graver sin egen grav i forhold til at få ny kapital til kommunen og skattestærke borgere.

For ingen vil bo i et område hvor deres børn ikke oplever et samlingspunkt og nærvær.

og det er muligt at de har beregninger de har brugt mange penge på at få lavet, af mennesker som ikke har kendskabet til hverdagen men kun til tallene på bundlinjen. Det er muligt at hr. Husum siger at vi selv vælger at bo på landet, men det er der jo en rigtig god grund til, og med den udtalelse anfægtes jeg som borger på min frie vilje, og inddeler os i kategorier. Vi bor i en kommune med mere land end by, og når de ikke engang beregner transport af eleverne med i deres budget, bliver jeg bekymret.

jeg vil gerne inviterer politikkerne til at tage skolebussen bare 1 uge, så de har bare lidt fornemmelse af hvad der sker uden for Torvet 3 i Grenå.


Gæst

#13

2016-04-27 19:15

Fordi det er ødelæggende for vores lokalsamfund at lukke folkeskolen.

Gæst

#14

2016-04-27 19:16

For at bevare en god skole i det skrøbelige lokal samfund.

Gæst

#15

2016-04-27 20:12

Fordi jeg synes Ørum skole skal bevares jeg har en i 4 kl der og en der skal starte næste år og der er transport tid nok min dreng har 35 min hver vej fra fjellerup så en lukning vil give øget transport og han skal hjemmefra 6.50 for at komme i skole i dag

Gæst

#16

2016-04-27 20:46

Helt klart skal vi da beholde Ørum Skole

Gæst

#17

2016-04-27 21:13

Ørum er en by i rivende udvikling - politikerne bakker op om LokalBrugsens udvidelse og ny placering overfor skolen og aktivcentret - her investeres mere end 22 mill. Så det kan undre at de samme politikere så arbejder med planer om at lukke skolen. Der mangler vist lidt udsyn her.

Gæst

#18

2016-04-28 02:42

Har selv gået 10 år på Ørum skole hvilket jeg har været rigtig glad for.
En lukning af Ørum skole vil det ødelægge et velfungerende lokalsamfund. Tør ikke tænke på hvilke konsekvenser det ikke vil have for et lille samfund.
Desuden vil der også for mange elever blive meget transporttid til og fra skole

Gæst

#19

2016-04-28 04:47

Fordi jeg har to børnebørn som bor i Ørum og som skal gå i skole der.

Gæst

#20

2016-04-28 08:03

Jeg har en datter der går på skolen og har været rigtigt glad for det

Gæst

#21

2016-04-28 17:15

Fordi jeg gerne vil at Ørum skole skal bestå og generalt synes at det er synd at de mindre landsbyskoler lukker, både af hensyn til børnene, men også af hensyn til de små byer.
helene

#22 Re: helene.

2016-04-28 20:18

#1: -  

 har gået 10 år på omtalte skole.gik fra 1983 til 1994.mine forældre bor i Ørum.mine forældre har boet i Ørum fra 1979.jeg også  boet i Ørum.idag bor jeg i Kolind.

Maya Kathrine Andersen

#23 Dagli'brugsen

2016-04-28 20:23

Uden en skole i byen tænker jeg at grundlaget for så meget andet også forsvinder, og i den retning skal der snart bygges en ny Dagli'brugs tæt på skolen. Brugsens overlevelsesmuligheder tænker jeg vil være langt højere hvis skolen forbliver.


Gæst

#24

2016-04-29 05:07

Det er en 'borgerpligt' at kæmpe for bevarelse af et godt lokalsamfund.
helene
Gæst

#25

2016-04-29 06:00

Jeg skrev fordi jeg er gammel elev.gik 10 år på Ørum skole.vokset op i Ørum by fra jeg var 2,5/3 år.bor i dag i Kolind men har forælder der bor i Ørum.tror Ørum dør lidt hen hvis skolen lukker.Helene svendsen.