Nej til højhus på Bi-Lidt grunden i Frederikssund

Nej til højhus på Bi-Lidt grunden i Frederikssund / Beskeder / Byrådet siger nej til højhus på Bi Lidt grunden! / Kommentarer


Gæst

#1

2016-01-27 22:55

Til lykke til jer - og alle os andre, og tak fordi I "råbte vagt i gevær"

Gæst

#2

2016-01-28 07:46

Kære Asge Brems-Pedersen, det var netop dig jeg havde i mine tanker, da jeg skrev mine indlæg, håber i har det godt, trods alle årene med byggerod på Bi-lidt grunden. Håber så til gængæld kommunen måske kunne udskrive en arkitekt konkurrence, og evt, generhverve grunden.Så der kunne bygges noget kønt til glæde for alle byens borgere.........Ikke kun de rigeste.....som i industrihavnen

Gæst

#3

2016-01-28 19:58

Det er længe siden jeg er blevet SÅ glad for en afstemning, som denne, der gav flertal imod at bygge et højhus på Bi-Lidt grunden.
Jeg ved at ejerne af grunden igen og igen og igen har bedt deres arkitektfirma om det ene forslag efter det andet til bebyggelse af grunden. Hver gang de fik nej i kommunen, fandt de (deres arkitekter) på et nyt forslag. De arbejder simpelt hen på at gøre Byrådet mør, indtil de får deres vilje. Vi har ikke hørt det sidste fra dem, så vi kan ikke stille os tilfreds med et nej og tro at den hellige grav er vel forvaret. Vi må kræve en nøje beskrivelse af, hvad en evt. bebyggelse SKAL overholde. F.eks. højest stueplan og 1. sal. F.eks. bebygningsprocenten på grunden. Valg af materialer (så huset ikke bliver pink eller tyrkis), osv. Der må stilles krav til at en ny bebyggelse falder naturligt ind i omgivelserne. Det er "porten" til Hornsherred. Det der møder øjet, når man kommer kørende fra Frederikssundsiden - er den blanke fjord, de smukke sejlskibe, sandstranden, synet af fiskere, der står i vand til livet, broen, kystlinien på den anden side med siv og skov og ikke mindst den smukke Færgegård. Frederikssund kan være stolt af sådan et sceneri og bør bevare det. Enhver bygning, der hindrer øjet i dette smukke view, vil ikke være på sin plads på grunden.
Hvis man ser på Amsterdam med alle kanalerne, har byen været dygtig til at bevare de oprindelige omgivelser igennem nænsom restaurering. Idag er byen en turist-magnet på grund af dens karakteristika. Desværre er det ikke gået lige så godt i København. Her har man tilladt høje huse helt ud til havnebassinerne og kanalerne de fleste steder. Det forhindrer nu udsigten til vandet, som kun er forbeholdt de ganske få, der bor i husene eller de der arbejder i husene.
Det er mit håb, at Byrådet i Frederikssund Kommune fortsat handler ansvarligt og ikke kun tænker på hurtige penge.
Venlig hilsen
Nina Froberg


Gæst

#4

2017-02-26 10:13

Med henvisning til Lokalavisen d.23. feb. side 21 "Igen nej tak", kan I hjælpe med at finde denne nye underskriftsindsamling?
Vi har søgt, men kan ikke finde den!!!

V.h. Ivan