IMOD AARHUS KOMMUNES SPAREPLANER PÅ BØRNEOMRÅDET

IMOD AARHUS KOMMUNES SPAREPLANER PÅ BØRNEOMRÅDET / Beskeder / Vi fortsætter indsamling, til der er taget en endelig beslutning / Kommentarer


Gæst

#1

2016-01-19 18:59

Tak for jeres arbejde med at samle underskrifter og skabe opmærksomhed om hvilke negative konsekvenser besparelserne vil have.
Selvom jeg godt var klar over at minusvækst fra regering og DF har konsekvenser blev jeg ked af det og negativt overrasket da jeg så sparekataloget. Som far til to institutionsbørn, gift med en pædagog og byrådsmedlem synes jeg at jeg har et godt blik for at der allerede er travlt institutionerne og ikke mindst hvor vigtigt det er med gode normeringer.
Især er jeg - som mange andre - betænkelig ved den tidlig børnehavestart og SFO-start. Det frarøver børnene vigtig tid i et mijø hvor de er forbilledet og hvor der stadigvæk tages hensyn til søvnbehov, bleskift, små trygge miljøer osv.
Så fra vores side er den vigtigste prioritet at komme af med den tidlige børnehavestart og SFO-Start. Jeg håber det kan lade sig gøre. Jeres arbejde er i hvert fald en vigtig hjælp - så bliv endelig ved helt frem til den 3/2.
Vh Thomas Medom
Social og beskæftigelsesrådmand